وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

باستین شواین اشتایگر از رئیسی کوچک تا رهبرى واقعى

 

پس از فینال جام جهانى در برزیل، باستین شواین اشتایگرجایگاه خاصى پیدا نموده است، او هم اکنون در تمرینات میان فصل بایرن مونیخ در دوحه قطر، به شرایط ایده آل خود رسیده است.

باستین شواین اشتایگر پس از هر بازى یادداشتى را از کادر فنى دریافت مى کند که براى او بسیار حائز اهمیت است، چون در این یادداشت ها به صورت خلاصه همواره آمارى از عملکرد او در جریان بازى در زمینه تعداد پاس هاى سالم، مسافتى که دویده، تکل هاى موفق و نبردهایى که او در آنها به پیروزى رسیده، ذکر شده است، شواین اشتایگر در زمینه آخرین یادداشتى که در جریان دیدارى دوستانه در قطر به او داده شده مى گوید:"از آخرین آمار و اطلاعاتى که به من داده شد بسیار راضى هستم، هم اکنون احساس خوبى دارم."

شواین اشتایگر در اردوهاى تمرینى بایرن مونیخ در سال هاى اخیر به ندرت چنین احساسى را داشته است، چون به دلیل آسیب دیدگى هاى فراوانى که وى داشته، اغلب در اردوهاى تمرینى فصل هاى پیش بایرن مونیخ چه در تابستان و چه در زمستان، ‌این پرسش همواره مطرح بوده است که وى چه زمانى شرایط بازى را پیدا خواهد نمود. اما این بار در اردوى تمرینى نیم فصل بایرن مونیخ در ژانویه 2015 در قطر، شرایط شواین اشتایگر کاملا متفاوت است.

باستین شواین اشتایگر در حال حاضر سالم است و به جاى تمرینات انفرادى، همه جلسات تمرینات گروهى و تیمى را با موفقیت پشت سر گذاشته و به همین دلیل براى دیدار هاى پیش روى بایرن مونیخ وى برنامه ویژه اى دارد:"من امیدوارم که بازى هاى بزرگى را داشته باشیم و براى شروع دور برگشت بسیار خوشحال هستم." به احتمال فراوان وى در کنار ژابى الونسو زوج میانى بایرن مونیخ را تشکیل خواهد نمود:"ژابى از تجربیات بى شمارى برخوردار است، دقت و پاس هاى او واقعا تاثیرگذار هستند."

سى ام ژانویه بایرن مونیخ با دیدار مقابل وولفسبورگ تیم دوم جدول رده بندى، دور برگشت از رقابت هاى بوندسلیگا را آغاز خواهد نمود، در ماه فوریه و مارس مونیخى ها در مرحله یک چهارم نهایى از رقابت هاى لیگ قهرمانان به مصاف شاختار دونتسک نماینده اوکراین خواهند رفت، شواین اشتایگر در این زمینه تاکید مى کند:"ما باید در مقابل تیم هاى کوچک حتى در بوندسلیگا نیز عملکردى مقتدرانه داشته باشیم، در لیگ قهرمانان برخى جزئیات و مسائل کوچک بسیار تعیین کننده خواهند بود. دونتسک نیز حریف ساده اى نیست، بلکه حریف ناخوشانیدى است."

از ماه دسامبر شواین اشتایگر بار دیگر توانایى حضور در میادین را به دست آورده است، در ماه هاى قبل از آن وى به دلیل آسیب دیدگى و فشارهاى ناشى از جام جهانى دیدارهاى بسیارى را از دست داده بود، اما هم اکنون او از بازیکنانى است که در ترکیب اصلى بایرن مونیخ قرار دارد و گواردیولا حساب ویژه اى بر روى او باز کرده است. وى در این زمینه با شادى خاصى مى گوید:"من خوشحال هستم که داستان مصدومیت من به پایان رسیده است، من هم اکنون با آمادگى کامل بازگشته ام."

شواین اشتایگر هم اکنون سى ساله است و دیگر شواینى خوانده نمى شود، او دیگر رئیسک ( عنوانى که مطبوعات آلمانى تا قبل از جام جهانى به کنایه به او نسبت داده بودند) نیست، بلکه رئیس و رهبر واقعى تیم است. اما در سال هاى باقى مانده، شرایط جسمانى او چگونه خواهد بود؟ وى در این رابطه مى گوید:"براى باقى ماندن در سطح بالاى فوتبال من به برخى از تمرینات بیش از پنج یا شش سال گذشته اهمیت مى دهم، ‌تا بتوانم از برخى آسیب دیدگى ها پیش گیرى نمایم."

فینال جام جهانى در ماراکاناى ریو دو ژانیرو بى تردید بازى زندگى او بوده است، شواین اشتایگر با آسیب دیدگى از ناحیه گونه، شواین اشتایگر با خون در صورت، شواین اشتایگر با اشک هاى شوق در پایان دیدار، شواین اشتایگر با جام در دست، این تصاویر تا مدت هاى زیادى در ذهن دوستداران فوتبال باقى خواهد ماند. اما تا چه زمانى وى مى تواند عملکردى همانند جام جهانى برزیل داشته باشد؟ وى مى گوید:"من فکر مى کنم تا سه پا چهار سال آینده بتوانم هنوز در چنین سطحى حضور داشته باشم."

قرارداد او با بایرن مونیخ تا سال تابستان 2016 اعتبار دارد، وى از چهارده سالگى در این باشگاه حضور دارد و در این شانزده سال وى خود را به هویت بایرن مونیخ تبدیل کرده است. هنگامى که در آلیانس اره نا اسم او خوانده مى شود، هواداران مونیخى حاضر در استادیوم با فریاد “Fußballgott” (خداى فوتبال) از او به شدت استقبال مى نمایند. چنین استقبالى بین تماشاچیان براى سایر بازیکنان مونیخى دیده نمى شود، نه فیلیپ لام کاپیتان تیم و نه فرانک ریبرى بازیکن محبوب سکوهاى آلیانس آره نا.

اما بعد از این همه سال حضور در مونیخ،‌ آیا پیشنهادى خارج از آلمان مى تواند توجه شواین اشتایگر را به خود جلب نماید، وى در این زمینه مى گوید:"من نمى دانم، البته من گفته ام که انسان هرگز نباید نه بگوید، در آخرین مذاکره ام براى تمدید قراردادم با بایرن مونیخ، براى من بسیار مهم و تعیین کننده بود که باشگاه بتواند پیشرفت نماید و به یکى از بزرگان اروپا تبدیل شود، که خوشبختانه در سال هاى اخیر شاهد چنین اتفاق و تغییر مثبتى بوده ایم."

 

به قلم یولین وولف از وب سایت روزنامه دى ولت آلمان 

منبع

نظرات 8 + ارسال نظر
دوست رویس جمعه 26 دی 1393 ساعت 17:37

بو اولانا من قوربان اولوم

محمد-رئال جمعه 26 دی 1393 ساعت 17:38 http://http://avalreal.mihanblog.com/

با این که رئالی هستم باید بگم که رهبر واقعی شما باستین شواینشتایگر هست نه روبن یا ریبری البته روبن بازیکن فوقلاده ای هست که حقش بین 3 تا بود که باز هم فیفا مسی را اورد تو لیست به علت اسمش واقعا دلم برا روبن میسوزه امیدوارم این بایرن بارسا را دو باره 7 تایی کنه

باستین جمعه 26 دی 1393 ساعت 21:32

رئیس به تمام معنا درود برشرفت رئیس درظمن اقاى محمد رئال امسال نوبت شماست 7تایی شید

محمد-رئال شنبه 27 دی 1393 ساعت 00:45 http://http://avalreal.mihanblog.com/

شما تو اوجتون 5 تایی شدین

Munchen شنبه 27 دی 1393 ساعت 00:56

اخه هدف شما رئالی از اومدن به سایت ما چیه . میخواهید ما رو طرفدار رئال کنید . اگر هدفتون اینه باید بگم هیچ وقت موفق نمیشید . اگر هم که مریضید دیگه هیچی . انشاالله خدا شفاتون بده

فقط 9+8=17 تا گلی که از ما خوردید یادتون نره
امسال هم باید سه گانه رو به گور ببرید

Munchen میدونی چرا رءال ها میان اینجا آخه بیچاره ها دلشون با بایرنه روشون نمیشه بگن ...

نیما عاشق آلمان شنبه 27 دی 1393 ساعت 12:02

شوانی باوقار ترین بازیکن دنیاست.با تاثیر گذاری بی همتا،زنده باد بایرن کبیر

DaPhNe شنبه 27 دی 1393 ساعت 12:58

از فوق العاده ترین مردهای آلمانی هستن ایشون .....
واقن خوشحالم که باستین توی المان متولد شد و بقیه کشورا رو از خودش محروم کرد ....
من یه تار موی باستینو به صدتا cr7 نمیدم
بوسه اش با گونه ای خونین بر جام طلایی خوش درخشید ....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد