وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

آینده توماس توخل، از بایرن مونیخ تا لیگ جزیره؟

 

از تابستان 2014 و زمان جدایى توماس توخل از ماینتس، کمتر خبرى از این سرمربى خوش فکر در مطبوعات به چشم خورده است، اما همواره گمانه زنى هاى زیادى در خصوص تیم آتى این سرمربى جوان وجود داشته است.

بعد از مدت زمان زیادى که از توماس توخل در مطبوعات کمتر خبرى دیده شده بود، حال دیدار این سرمربى جوان با پپ گواردیولا در دسامبر گذشته خبر ساز شده است. بى تردید از محتویات و جزئیات این دیدار کسى به جزء خود این دو سرمربى خبرى ندارد. آیا وى بعد از پپ گواردیولا سرمربى گرى بایرن مونیخ را به عهده خواهد گرفت؟ در فصل آینده او سرمربى تیم ردبولز لایپزیگ خواهد شد؟ یا اینکه یکى از تیم هاى کلاسیک و ضعیف شده بوندسلیگا او را به خدمت خواهند گرفت؟ هر کدام از این احتمالات مى تواند چالشى بزرگ و هیجان انگیز براى این سرمربى جوان باشد.

از هنگامى که وى در اواخر فصل گذشته تصمیم گرفت تا از سمت سرمربى گرى ماینتس کناره گیرى نماید، اکثر باشگاه ها و حتى تیم هاى ملى که نیاز به سرمربى داشته اند از تیم هایى نظیر شالکه، هامبورگ و اشتوتگارت گرفته تا تیم ملى سوئیس با او تماس گرفته اند.

روزنامه انگلیسى “Guardian” نیز در روزهاى اخیر اخبارى مبنى بر علاقه باشگاه نیوکاسل به جذب تیم سرمربى منتشر نموده است، با وجود اینکه چنین اخبارى از سوى مدیر برنامه اى توماس توخل تکذیب شده اند و او حاضر به توضیح بیشترى در این زمینه نشده است. با توجه به قرارداد توماس توخل با باشگاه ماینتس تا تابستان 2015، وى تا آن زمان براى به عهده گرفتن هدایت تیم دیگرى نیاز به دریافت مجوز از باشگاه ماینتس خواهد داشت و از هنگام جدایى غیر منتظره توخل از این باشگاه در پایان فصل گذشته، هنوز چنین مجوزى از سوى باشگاه ماینتس صادر نشده است. البته توماس توخل پیش از این اعلام نموده بود که مایل است براى یک سال خود را از فوتبال دور نگه دارد.

در این زمینه بین پپ گواردیولا و توماس توخل علاوه بر تشابهات فکرى و تئورى هایى که بین این دو سرمربى وجود دارد، تشابهات دیگرى نیز به چشم مى خورد. گواردیولا نیز بعد از اعلام غیر منتظره جدایى خود از بارسلونا براى یک فصل (2012/13) از فوتبال کناره گیرى نمود و با وجود تقاضاهاى بسیار زیاد، سرانجام در ژانویه 2013، بایرن مونیخ جذب این سرمربى اسپانیایى را به صورت رسمى اعلام نمود.

پپ گواردیولا تا تابستان 2016 با مونیخى ها قرارداد دارد و با وجود درخواست سران باشگاه بایرن مونیخ براى تمدید قرارداد با پپ گواردیولا، این سرمربى اسپانیایى هنوز پاسخ مثبتى به این درخواست نداده است. روزنامه آلمانى Bild، اعلام نموده که توماس توخل یکى از گزینه هاى احتمالى این باشگاه مونیخى براى جانشینى پپ گواردیولا مى باشد. اما آیا سران سخت گیر و آینده نگر بایرن مونیخ به توماس توخل جوان براى سپردن هدایت تیم خود اعتماد خواهند نمود؟

در انتهاى فصل گذشته توافق تیم شالکه با توماس توخل تا حدودى قطعى به نظر مى رسید، که به نظر مى رسد چنین توافقى با توجه به مخالفت باشگاه ماینتس به مرحله اجرا در نیامده است، حال با جذب روبرتو دى ماتئو به نظر شالکه سرمربى ایده آل خود را یافته است، تیم هاى هامبورگ و اشتوتگارت نیز مایل به جذب توماس توخل بوده اند، آیا در صورت باقى ماندن این دو تیم در بوندسلیگا، آنها همانند تابستان گذشته باز هم براى جذب وى پیشنهادى ارائه خواهند نمود؟

شانس باشگاه لایپزیگى براى جذب توماس توخل در صورت صعود این تیم به رقابت هاى بوندسلیگا در فصل آتى با توجه به رابطه نزدیک و خوب رالف رنکینگ سرمربى سابق شالکه و مدیر ورزشى فعلى ردبولز لایپزیگ با توماس توخل بسیار زیاد به نظر مى رسد. در حال حاضر هدایت این تیم بر عهده الکساندر زونیگر است و این سرمربى موفق به صعود با این تیم از لیگ هاى ایالتى به بوندسلیگاى دو شده است و در رقابت هاى این فصل نیز از تیم شرایط خوبى براى صعود به بوندسلیگاى یک برخوردار است. در صورت رخ دادن چنین اتفاقى این تیم نیاز به در اختیار داشتن یک سرمربی به نام و مشهورتر خواهد داشت و به همین دلیل توماس توخل گزینه اصلى سران این تیم جنجالى خواهد بود.

توماس توخل بى تردید در حال ارزیابى شرایط تیم هایى است که مایل به جذب وى شده اند، در زمان حضور در ماینتس وى تیمى غیر قابل پیش بینى و شگفتى ساز را سازماندهى نموده بود، آیا او باز هم مایل است با انتخاب تیم خود شگفتى ساز شود؟

 

به قلم پیر وینکلر از وب سایت اشپرت آینس آلمان 

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد