وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

چشم انداز بایرن مونیخ در سال 2015

 

پپ گواردیولا سرمربى بایرن مونیخ در آخرین کنفرانس مطبوعاتى خود در سال 2014 میلادى، آروز نموده بود که در سال جدید تیمش عملکرد بهترى از خود به نمایش گذارد، بى تردید این سرمربى از بیان چنین صحبتى قصد خاصى داشته است. بایرن مونیخ در حال حاضر نیز از سطح بسیار بالایى برخوردار است، اما همچنان جاى پیشرفت در این تیم وجود دارد.

 

خط دفاعى:

از چهار گل دریافتى در نیم فصل اخیر بوندسلیگا، تنها یک گل را مى توان ناشى از سازماندهى بد خط دفاعى بایرن مونیخ دانست، گلى که این تیم در آخرین بازى نیم فصل و در مقابل ماینتس دریافت نمود. دو عامل در موفقیت خط دفاعى بایرن مونیخ نقش بسیار مهمى داشته اند، کیفیت فردى مدافعین و توان تمرکز بالا، براى مثال زمانى که ژروم بوآتینگ و مهدى بن عطیه در خط دفاعى قرار مى گیرند، قدرت تهاجمى بایرن مونیخ افزایش مى یابد و از طرفى خطر دریافت گل از روى ضد حملات حریف نیز کم مى شود.

مهمترین موضوع در این زمینه قدرت حفظ تمرکز خط دفاعى در طول نود دقیقه است، مسئله اى که بى تردید به سادگى امکان پذیر نخواهد بود، براى مثال بایرن مونیخ در بازى مقابل منچسترسیتى دچار فقدان تمرکز خود در خط دفاعى شد، موضوعى که بهتر است در سال 2015 دیگر اتفاق نیفتد.

با پایان یافتن مصدومیت داوید آلابا و هولگر بداشتوبر در اوایل سال جدید میلادى، قدرت انتخاب پپ گواردیولا در این خط افزایش پیدا خواهد نمود و وى مى تواند سیستم چرخشى مناسبى براى تیم خود در این منطقه در نظر گیرد و با در نظر گرفتن استراحت براى برخى از بازیکنان خود، خطر مصدوم شدن آنها را نیز کاهش دهد. البته استفاده از یک زنجیره دفاعى سرعتى سه نفره از ایده هاى اصلى پپ گواردیولا به حساب مى آید، موضوعى که از دلالیل اصلى پیروزى 7:1 بایرن مونیخ مقابل رم ایتالیا نیز بوده است.

 

خط میانى:

ژابى آلونسو در این نیم فصل به کارگردان اسپانیایى مونیخى ها تبدیل شد و پپ گواردیولا در بیشتر بازى هاى نیم فصل در کنار این استراتژیست بزرگ، از وجود فیلیپ لام و داوید آلابا در قلب تیم خود بهره مى برد و از زمان مصدوم شدن این دو بازیکن، تا حدودى بایرن مونیخ در مرکز زمین دچار مشکل شده است. البته داوید آلابا تا قبل از مصدومیت خود بازیکنى چند وجهى به حساب مى آمد، چون در برخى از بازى ها در سه پست هافبک، دفاع کنارى و دفاع میانى دیده مى شد. قدرت بالاى دوندگى این هافبک اتریشى سبب شد تا گردش توپ و بازى سازى در بایرن مونیخ توسط آلونسو با سرعت و امنیت بیشترى جریان یابد.

خط میانى بایرن مونیخ که مهمترین قسمت فلسفه فوتبال پپ گواردیولا است،‌در سال 2015 از بیشترین پتانسیل براى بهبود عملکرد برخوردار خواهد بود. با بازگشت داوید آلابا و فیلیپ لام تحرک لازم به خط میانى باز خواهد گشت، باستین شواین اشتایگر نیز در بازى هاى آخر نیم فصل بسیار با انگیزه ظاهر شد و بار دیگر اهمیت خود را براى تیم به نمایش گذاشت. بى تردید زوج آلونسو و شواین اشتایگر مى تواند باز هم عملکرد بایرن مونیخ را در خط میانى بهبود بخشد. با اضافه شدن تیاگو آلکانتارا به تیم از ماه مارس، قدرت خلاقیت خط میانى نیز تقویت خواهد شد. با این حال در نظر گرفتن چیدمانى موثر در خط میانى بایرن مونیخ با وجود تعدد هافبک هاى با کیفیت، مى تواند از چالش هاى بزرگ پپ گواردیولا در سال 2015 باشد.

 

خط حمله:

در نیم فصل اول بایرن مونیخ در تمامى رقابت ها موفق به ثمر رساندن 64 گل از بین 498 ضربه ارسالى به سمت دروازه حریفان شده است. به عبارتى دیگر 12.85 درصد از ضربات مونیخى ها به سمت دروازه حریفان به گل تبدیل شده است که تا حدودى نسبت به فصل گذشته بهتر بوده است.  زدن یک گل از روى هر هشت ضربه آمارى قابل قبول به حساب مى آید، اما همچنان مى توان انتظار بهتر شدن آن را نیز داشت، به خصوص روبرت لواندوفسکى که آمارش در امر گل زنى کمتر از دیگر بازیکنان تهاجمى تیم نظیر، آرین روبن، توماس مولر و ماریو گوتسه مى باشد.

در زمینه کارهاى دفاعى در بایرن مونیخ نسبت به فصل گذشته پیشرفت هایى حاصل شده است، اما در فاز تهاجمى تا کنون پیشرفت خاصى نسبت به فصل گذشته قابل تشخیص نیست. براى نمونه در این نیم فصل بایرن مونیخى ها در تمامى رقابت ها 144 کرنر به دست آورده اند، اما تنها یک مرتبه و در بازى مقابل بایرلورکوزن موفق به ثمر رساندن گلى از روى این ضربات شده اند، که بى تردید خطرناک نبودن تیم در ضربات ایستگاهى، از نقاط ضعف تیم پپ گواردیولا به حساب مى آید.

از خوان برنات مى توان به عنوان پدیده نیم فصل اخیر بایرن مونیخ نام برد، اما نباید فراموش کرد که ماریو کوتسه همچنان نتوانسته است انتظارات بالا از خود را برآورده سازد. این بازیکن 22 ساله از استعداد غیر قابل باورى برخوردار است و مى تواند خود را به بازیکنى غیر قابل چشم پوشى براى تیم تبدیل نماید، شاید چنین رویدادى در سال 2015 اتفاق بیفتد.
 

منبع

نظرات 4 + ارسال نظر
alisaor جمعه 12 دی 1393 ساعت 18:43

زنده باد بایرن مونیخ ابر قهرمان اروپا

بایرنو عشقه جمعه 12 دی 1393 ساعت 20:11

باشگاه بایرن مونیخ، اولین خرید در بازار نقل و انتقالات زمستانی را انجام داد.
[بایرن ستاره جوان اشتوتگارت رابه خدمت گرفت]

به گزارش "ورزش سه"،قهرمان دو فصل اخیر بوندسلیگا، امروز بصورت رسمی اعلام کرد که "جاشوا کیمیش"، بازیکن 18 ساله و آینده دار باشگاه اشتوتگارت را به خدمت گرفته است. کیمیش چندی پیش با تیم جوانان آلمان، قهرمان مسابقات زیر 19 ساله های اروپا شد. این بازیکن هم اکنون بصورت قرضی برای لایپزیک بازی می کند و از اول جولای به جمع بازیکنان بایرن اضافه خواهد شد.

M.H.P Super Bayern جمعه 12 دی 1393 ساعت 22:17

انشاا... با بازگشت بازیکنان مصدوممان اروپا در دستمان خواهد بود
هرچند بایرن با مصدومانش هم بایرن است و قابل احترام
فینال برلین برای بایرن است شک نکنید

مبلاد شوا جمعه 12 دی 1393 ساعت 23:18

الن باید رئال بخوره به تورمون تا اسیرش کنیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد