وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

ماتئوس: بوندسلیگا در چند سال آینده تبدیل به بهترین لیگ جهان خواهد شد

 

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، لوتار ماتئوس کماکان بوندسلیگا را از نزدیک دنبال می کند و چه کسی بهتر از او می تواند ارزیابی صادقانه ای از نیم فصل اول این رقابت ها و پیش بینی نیم فصل دوم داشته باشد.

لوتا ماتئوس اسطوره فوتبال آلمان که هم اکنون در بوداپست مجارستان زندگی می کند مصاحبه ای با سایت رسمی بوندس لیگا انجام داده است و در آن درباره وضعیت رقابت های این فصل لیگ سراسری آلمان به صحبت نشسته است.

 

- لوتار ماتئوس، عملکرد کدام تیم در نیم فصل اول بیش از همه تو را تحت تاثیر قرار داد؟

ماتئوس: قطعاً آگسبورگ، هیچ کس انتظار نداشت آن ها در چنین رتبه ای قرار بگیرند. همچنین فکر می کنم که هوفنهایم مستحق آن بود در رتبه ای بهتر قرار بگیرد جون آن ها واقعا جذاب و هجومی بازی می کنند. تیم هایی نظیر وولفسبورگ، لورکوزن و گلادباخ هم کیفیت بسیار بالایی از خود در زمین به نمایش گذاشتند. همه این تیم ها درخشش هایی داشتند اما هیچکدام نتوانستند ثباتی همچون بایرن مونیخ داشته باشند و این می تواند توضیح این مسئله باشد که چرا آن ها پشت سر این تیم قرار گرفتند.

 

- عملکرد بایرن مونیخ در نیم فصل اول را چگونه ارزیابی می کنید؟

ماتئوس: در طول دو سال و نیم گذشته بایرن دائما قوی ترین تیم آلمان بوده است و مایل ها با تیم های رقیب فاصله داشته است. شما فقط می توانید در این باشگاه نفراتی همچون رومنیگه، هوفنر، زامر و گواردیولا را در کنار هم ببینید. آن ها روز به روز در سطحی بسیار بالا فعالیت می کنند و زمانی که شما خوب کار می کنید شانس بیشتری نسبت به بقیه در طول سال خواهید داشت. آن ها موفقیت های ورزشی را در عرصه مالی هم تکرار کرده اند و تبدیل به یک غول مالی شده اند و این هم یکی از دلایل موفقیت های این تیم است.

 

- کدام تیم بیش از همه شما را ناامید کرده است؟

ماتئوس: مسلما بیش از همه بروسیا دورتموند. چه کسی می توانست تصور کند که دورتموند در پایان نیم فصل اول برای بقا خواهد جنگید؟ پس از آن تیم های تیم های ثروتمندی همچون اشتوتگارت، برمن، هامبورگ قرار می گیرند، تیم هایی که انتظار ندارید آن ها را در رده های پائین جدول ببینید. این اتفاقات فقط هیجان انگیز بودن بوندس لیگا را نشان می دهد. بوندس لیگا مملو از شگفتی است و نیم فصل دوم می تواند بسیار هیجان انگیز باشد.

 

- آیا شما فکر می کنید در آخر فصل حداقل یکی از باشگاه های مذکور به جزء تیم های سقوط کننده باشد؟

ماتئوس:  اگر به فاصله امتیازات و جدول رده بندی در میانه جدول را در نظر بگیرید من می توانم متقاعد شوم که یکی از این تیم ها نجات پیدا نخواهد کرد، هر چند من همیشه می خواهم تیم های نظیر هامبورگ، وردربرمن و اشتوتگارت را در بوندس لیگا ببینم. اگر در پایان هفته 34 آن ها از تیم هایی که کوچکتر نامیده می شوند کمی امتیاز جمع کنند بدان معنا است که صحیح عمل نکرده اند.

 

- در نیم فصل دوم می توان انتظار چه اتفاقاتی را کشید؟

ماتئوس: برای بقا در لیگ نبردی وحشتناک را شاهد خواهیم بود چون باشگاه های زیادی هنوز خطر را احساس می کنند. در پائین جدول رقابت فشرده ای وجود دارد و هیچ از تیم ها نتوانسته اند دو برد پیاپی را کسب کنند، این بدان معناست که تیم هایی نظیر پادربورن و فرایبورگ هم شانس ماندن در لیگ را دارند. فصل گذشته تیم هایی برانشوایگ و نورنبرگ بسیار ضعیف بودند و هامبورگ از این وضعیت استفاده کند، اما من مطمئن هستم در این فصل یکی از باشگاه هایی که هیچ کس انتظار ندارد جز سقوط کنندگان خواهد بود.

 

- بوندس لیگا با 6 تیم در ادامه رقابت های اروپایی در سال 2015 حضور خواهد داشت و این دومین سالی است که همه نمایندگان آلمان به مرحله حذفی راه می یابند. با توجه به این موضوع می توان گفت که بوندس لیگا قوی ترین لیگ جهان است؟

ماتئوس: مشخصا در کنار لیگ برتر و لالیگا یکی از 3 لیگ برتر جهان است. پنج یا شش سال قبل، می شد دید که بوندس لیگا با تکیه بر جوانان در مسیر صحیح قرار گرفته است. این حمایت  از جوانان را در 15 سال اخیر در آلمان دیده ایم و اکنون ما به اندکی ثبات رسیده ایم. این روند در حال بهتر شدن و بهتر شدن است و در چند سال آینده بوندس لیگا می تواند از لیگ برتر و لالیگا پیشی بگیرد و تبدیل به بهترین لیگ جهان شود. 
 

منبع

نظرات 2 + ارسال نظر
باستین چهارشنبه 10 دی 1393 ساعت 19:00

باید تیمهاى مثله لورکوزن دورتموند شالکه و.......قویتر بشن

Führer جمعه 12 دی 1393 ساعت 01:15

خدایی چه چهره و دیسیپلینی داره این جناب لوتار ماتئوس..کاپیتان بزرگ آلمان،چه بازیکنی بود یادش بخیر..همیشه جاودان در ذهنهاست و دوست داشتنی..درود بر ایشان.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد