وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

تیم منتخب بازیکنان کناره گیرى کرده از بازى هاى ملى در سال 2014

 
به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، در سال 2014 تعداد بسیارى از بازیکنان معروف به خصوص بعد از جام جهانى برزیل از بازى هاى ملى کناره گیرى نمودند، در این یاددشت به معرفى تیمى منتخب از این بازیکنان پرداخته خواهد شد، که تیم هاى اسپانیا و آلمان هر یک با سه بازیکن بیشترین نماینده را در این تیم منتخب دارا هستند.

 

دروازه بان

فرید موندراگون (43 ساله/کلمبیا): این دروازه بان با سابقه کلمبیایی که سابقه عضویت در باشگاه کلن را نیز دارد،‌پیش از این جام هاى جهانى 1994 و 1998 را نیز تجربه کرده بود. در جام جهانى 2014 نیز بار دیگر از او براى حضور در برزیل دعوت به عمل آمد و توانست در یک دیدار از این رقابت ها به عنوان بازیکن جانشین وارد میدان شود و با 43 سال سن، رکورد مسن ترین بازیکن جام جهانى را که پیش از این در اختیار روژه میلا، مهاجم کامرونى بوده است، از آن خود نماید.

 

خط دفاع

فیلیپ لام (30 ساله/آلمان): فیلیپ لام توانست در سال 2014 جام جهانى برزیل را به عنوان کاپیتان تیم ملى آلمان فتح نماید، بعد از این رویداد وى به طور ناگهانى از بازى هاى ملى کناره گیرى نمود تا بتواند بهتر بر وظایف خود در باشگاه بایرن مونیخ متمرکز شود. از آن زمان به بعد اما همچنان خلا حضور او در مانشافت پر نشده است.

پر مرته زاکر (30 ساله/آلمان): مدافع 1.98 سانتى مترى باشگاه آرسنال نیز بلافاصله بعد از اتمام جام جهانى با سى سال سن از تصمیم کاپیتان تیم پیروى نمود و از بازى هاى ملى کناره گیرى نمود. از مرته زاکر در رقابت هاى یورو 2012 تنها به عنوان بازیکن جانشین استفاده شد و در مراحل پایانى جام جهانى 2014 نیز بیشتر بازیکنى نیمکت نشین بود، حال با کناره گیرى مرته زاکر از مانشافت، بوآتینگ و هوملس یک رقیب کمتر در کنار خود مى بینند.

اریک آبیدال (35 ساله/فرانسه): بعد از اینکه بر روى نام آبیدال از سوى دیدیه دشام سرمربى تیم ملى فرانسه براى حضور در جام جهانى برزیل خط کشیده شد، وى کناره گیرى خود از بازى هاى ملى را اعلام نمود. اریک آبیدال آخرین بازى ملى خود را در بازى پلى آف انتخابى جام جهانى مقابل اوکراین انجام داده است. این مدافع سابق بارسلونا، در سال هاى گذشته به علت بیمارى سرطان و مراحل درمان آن، بازى هاى زیادى را در عرصه ملى از دست داده است. البته آبیدال در آخرین روزهاى سال 2014 خداحافظى خود را از دنیاى حرفه اى فوتبال نیز علنى کرده است.

اشلى کول (33 ساله/انگلیس): کول نیز از سوى روى هاجسون براى رقابت هاى جام جهانى برزیل، به تیم ملى انگلیس دعوت نشد و یک روز قبل از اعلام رسمى کادر تیم ملى انگلیس براى حضور در جام جهانى، خداحافظى خود از بازى هاى ملى را اعلام کرد. وى 107 بازى ملى را در کارنامه خود به ثبت رسانده و آخرین بازى ملى خود را در ماه مارس سال 2014 و در بازى مقابل دانمارک، انجام داده است.

 

خط میانى

ژابى آلونسو (32 ساله/اسپانیا): این هافبک مقتدر اسپانیایى با پیوستن خود در تابستان گذشته به بایرن مونیخ، فصل جدیدى را در دوران حرفه اى خود گشوده است. آلونسو در دوران حضور خود در لاروخا، موفق به فتح جام جهانى 2010 و رقابت هاى یورو 2008 و 2012 شده و بعد از یازده سال حضور در تیم ملى اسپانیا و انجام 114 بازى، بعد از جام جهانى کناره گیرى خود را از این تیم اعلام نمود.

ژاوى هرناندز (34 ساله/اسپانیا): آخرین بازى ملى این هافبک خلاق در باخت فاجعه بار 5:1 مقابل هلند در جام جهانى رقم خورده  و در دو بازى بعدى لاروخا حذف ناباورانه فاتح جام جهانى را از روى نیمکت ذخیره ها تجربه نموده است. وداعى تلخ براى بازیکنى که تاثیرى بى نظیر در لاروخا داشته است. در بارسلونا نیز ژاوى در این فصل بیشتر به عنوان بازیکن جانشین وارد میدان شده است.

استیون جرارد (34 ساله/انگلیس): اسطوره لیورپول به دوران حضور خود در تیم ملى انگلیس، بعد از حذف فاجعه بار از جام جهانى برزیل خاتمه داد. جرارد سابقه اى چهارده ساله در "سه شیرها" داشته و اولین بازى ملى خود را در سال 2000 و در دیدار مقابل اوکراین انجام داده است. حال بعد از کناره گیرى از بازى هاى ملى، جرارد همه تمرکز خود را بر باشگاه لیورپول متمرکز نموده است.

فرانک ریبرى (31 ساله/فرانسه): کناره گیرى فرانک ریبرى از تیم ملى با توجه به سن او و برگزارى رقابت هاى یورو در دو سال آینده در کشور فرانسه تعجب برانگیز بوده وجنجال هاى زیادى را به همراه داشته است. دیدیه دشام اما امکان دعوت مجدد او به تیم ملى فرانسه را رد نکرده است. البته ریبرى رقابت هاى جام جهانى را به دلیل مصدومیت از ناحیه کمر از دست داد و در تابستان نیز کناره گیرى خود از رقابت هاى ملى را رسما اعلام نمود.

 

خط حمله

داوید ویا (32 ساله/ اسپانیا): داوید ویا در 97 بازى ملى، 61 گل به ثمر رسانده و رکورد 44 گل رائول در 103 بازى ملى را بهبود بخشیده است. ویا در حال حاضر حضورى موقتى در تیم ملبورن استرالیا دارد و با آغاز سال جدید میلادى به تیم نیویورک از لیگ MLS آمریکا ملحق خواهد شد.

میروسلاو کلوزه (36 ساله/آلمان): سال 2014 براى کلوزه سالى فراموش نشدنى بوده است، وى در این سال علاوه بر قهرمانى در جام جهانى با به ثمر رساندن شانزدهمین گل خود در این رقابت ها، عنوان بهترین گل زن جام جهانى را نیز از آن خود نموده است. کلوزه که همچنین با زدن 71 گل ملى رکورددار گل زنى در مانشافت را نیز بر عهده دارد، همانند لام و مرته زاکر بعد از فتح جام جهانى، کناره گیرى خود از فوتبال را اعلام نمود.

 

بازیکنان نیمکت نشین این تیم تیم منتخب:

دیگو بنالیو (31 ساله/سوئیس)، دانیل فن بویتن (36 ساله/ بلژیک)، فرانک لمپارد (36 ساله/انگلیس)، دیرک کویت (34 ساله/هلند)، سمیر نصرى (27 ساله/فرانسه)، ساموئل اتوئو (33 ساله کامرون) و دیدیه دروگبا (36 ساله ساحل عاج)

 

به قلم الکساندر موریتس از وب سایت FTBpro Deutschland
 

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد