وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

نگاهى بر افکار تدافعى گواردیولا در این فصل

 

بایرن مونیخ این فصل از نظر دفاعى به ساختارى هماهنگ دست یافته است، ساختارى که خود سبب اقتدار بیشتر بایرن مونیخ شده است.


بایرن مونیخ در شش بازى لیگ قهرمانان اروپا چهار گل دریافت نموده است، گل دریافتى در بازى مقابل رم در حالى به ثمر رسید که بایرن مونیخ با پنج گل از حریف خود پیش بود و در نهایت نیز موفق به کسب پیروزى 7:1 مقابل حریف ایتالیایى خود شد، گل هاى در یافتى مقابل منچستر سیتى نیز در حالى به ثمر رسید که بایرن مونیخ کنترل بازى را در دست داشت، به خصوس دو گل آخر که از روى اشتباهات فردى بازیکنان مونیخى به ثمر رسید. شاگردان پپ گواردیولا در شش بازى از لیگ قهرمانان چهار گل دریافت نموده اند، در حالى که این تیم در پانزده بازى از رقابت هاى بوندسلیگا، سه مرتبه دروزاه خود را گشوده دیده است.

آخرین بازى بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان در مقابل زسکا مسکو در حقیقت دیدارى تشریفاتى براى این تیم بود، چون صعود مونیخى ها به عنوان تیم اول گروه از پیش مشخص شده بود. روس ها بر خلاف فصل گذشته اما براى دیدار با بایرن مونیخ هدفى خاص داشتند، چون در صورت رقم خوردن یک شگفتى در آلیانس آره نا مى توانست به صعود به دور بعد امیدوار باشد. اما پپ گواردیولا در این دیدار با تکیه بر قدرت دفاعى تیمى خود مانع از رسیدن حریف به توپ شد. ایده اى که این سرمربى اسپانیایى از یوهان کرایوف استاد خود آموخته است و اسباب رضایت گواردیولا را از عملکرد دفاعى تیم در نیمه ابتدایى این فصل فراهم نموده است. در بازى مقابل زسکا مسکو در واقع بایرن مونیخ از لحاظ دفاعى از همان ساختارى استفاده نمود که با استفاده از آن در ابتداى هفته موفق به مهار بایرلورکوزن شده بود.

بایرلورکوزن پیش از دیدار مقابل بایرن مونیخ در بازى مقابل دورتموند یازده مرتبه و در بازى مقابل وولفسبورگ دوازده مرتبه موفق به زدن ضربه به سوى دروازه حریف شده بود،‌ در واقع در این دو بازى شاگردان روگر اشمیت کمترین ضربات ارسالى به سمت دروازه حریف را تا قبل از بازى بایرن مونیخ داشته اند. اما این تیم در بازى مقابل تیم های ماینتس و شالکه (24 ضربه) کلن (25 ضربه) و وردربرمن (26 ضربه) بیشترین ضربه را به سمت دروازه حریف داشته است.

بایرلورکوزن چنین مشخصه اى را مدیون روگر اشمیت سرمربى جدید خود است، چون وى سعى مى کند که تیمش در طول نود دقیقه بازى، بیشترین ضربات را به سمت دروزاه حریف ارسال نماید و آمار نشان مى دهد که نود درصد از چنین ضرباتى از روى واکنش هاى سریع بازیکنان بایرلورکوزن در ظرف کمتر از هفت ثانیه حاصل مى شوند. به طور خلاصه مى توان ادعا نمود که قدرت تیم روگر اشمیت در این فصل بیشتر به خاطر تعداد بالاى ضربات خطرناک این تیم به سوى دروزاه حریفان بوده است.

در بازى شنبه شب مقابل بایرن مونیخ اما شاگردان اشمیت تنها یک مرتبه موفق به زدن ضربه به سمت دروازه مانوئل نویر شدند و این موقعیت نیز بیشتر به خاطر سهل انگارى بازیکنان بایرن مونیخ در کارهاى ترکیبى نصیب بازیکنان لورکوزنى شده بود. در طول نیمه دوم دیدار نیز خطرى جدى دروازه بایرن مونیخ را تهدید نکرد و مانوئل نویر هرگز مجبور به انجام واکنشى نشد به طورى که از سال 1992 چنین رکوردى در بوندسلیگا بى سابقه است. همه این موارد البته بیانگر دقت فوق العاده شاگردان گواردیولا در زمینه کارهاى دفاعى و کنترل  قواى هجومى تیم حریف است.

پپ گورادیولا تیم خود را به خوبى براى نبرد روز شنبه مقابل لورکوزن آماده نموده بود،‌ او در تمام طول هفته به بازیکنان خود چگونگى مهار شاگردان روگر اشمیت و بى اثر کردن آنها را آموخته بود. شاگردان پپ گواردیولا بارها و بارها وظایف و نقش خود را در طول بازى مرور کرده بودند،‌ به خصوص عملکرد توماس مولر و روبرت لواندوفسکى در پست مهاجمین کنارى و ماریو گوتسه در پست مهاجم کاذب در این دیدار کمى عجیب به نظر مى رسید.

همیشه از انجام کارهاى خلاقانه در خط حمله و بازى تهاجمى به عنوان مشخصه اصلى تیم هاى گواردیولا نام برده مى شود و در خصوص اقتدار دفاعى تیم هاى او کمتر صحبتى به میان مى آید و همه بحث ها در خصوص علاقه پپ گواردیولا به حفظ توپ در زمان حمله و فاز تهاجمى است، اما مى توان در این خصوص برداشتى کاملا متفاوت داشت. پپ گواردیولا هرگز دوست ندارد که تیمش در معرض حمله حریف قرار گیرد و مى خواهد تا حد امکان موقعیت حمله را از حریف دور نگه دارد، به همین دلیل دفاعى سازمان دیده براى او به اندازه حفظ توپ از اهمیتى خاص برخوردار است.

از کار انداختن قواى تهاجمى بایرلورکوزن از نقاط بارز قدرت خط دفاعى بایرن مونیخ بود که این اقتدار در استادیوم اتحاد و در بازى مقابل منچسترسیتى نیز با وجود شکست بایرن مونیخ  باعث شگفتى و تمجید کارشناسان فوتبال شده بود. چون از نظر پپ گواردیولا کارهاى تدافعى نیز همانند کارهاى تهاجمى، هنرى مهم و با ارزش محسوب مى شوند.

 

به قلم مارتی پرارمائو از وب سایت یورو اسپرت آلمان

  

منبع

نظرات 4 + ارسال نظر
pankiller چهارشنبه 26 آذر 1393 ساعت 13:36

سلام پپ دمت گرم ولی باید مراقب رئال باشیم چون به نظر من از سال قبل هم قوی تر شدن شاید امسالم دوباره قهرمان بشن چون بهترین تیم رئال تو این چند ساله ولی بازم کارت عالیه همین طوری ادامه بده ما هم دعات میکنیم
این حرفارو از نظر شخصیه خودم گفتم

فاتح چهارشنبه 26 آذر 1393 ساعت 14:30

ما سال پیش به خاطر قهرمانی زودهنگام در بوندس لیگا از فرم مطلوبمون خارج شده بودیم وگرنه مادریدیها باید خواب بردن بایرن را میدیدن امیدوارم امسال دیگه اون اشتباه را تکرار نکنیم به امید درهم کوبیدن همه رقبا وقهرمانی در لیگ قهرمانان انشاالله

محمد چهارشنبه 26 آذر 1393 ساعت 15:56

مرسی پپ .مرسی نابغه .تا اینجای فصل ضربات به سمت دروازه ی بایرن از 30 تا هم کم تر هست .یعنی بینظیر .دیگه کم کم به فکر گل خوردن نیستیم بلکه داریم ضربات رو به صفر میرسونیم چه برسه به گل.پپ تنها مربی هست که تیم هاش بیشترین گل رو میزنه و کمترین گل رو میخوره چیزی که آرزوی همه ی مربی هاست اما فوتبال فقط یک نابغه دارد به نام پپ .بعضی از دوستان مادریدی هم مثل اینکه یادشون رفته زمان پپ آرزو میکردن که پپ از بارسا بره تا بتونن بارسا رو سکست بدن .این حرف خودسونه نه من

بایرن کبیر ودیگرهیچ چهارشنبه 26 آذر 1393 ساعت 16:35

cr7.
99999999999=رئال
88888888888=رئال
44444444444لواندوفسکی=رئال
تیم ملی آلمان= کابوس رونالدو
پپ=سرورآنچلوتی
ودرآخر
بایرن=سرورهمیشگی رئال

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد