وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

بازگشت کاپیتان باانگیزه

 

باستین شواین اشتایگر پس از غیبتی طولانی مدت در بازی مقابل زسکا مسکو بار دیگر تا انتهای بازی در ترکیب اصلی تیمش قرار گرفت و توانست به رکوردی شخصی دست یابد.

دقیقا هفت ماه یا 214 روز سپری می شد تا بار دیگر باستین شواین اشتایگر بتواند تجربه حضور در ترکیب اصلی بایرن مونیخ را تجربه نماید. در دهم ماه می سال جاری و در بازی مقابل اشتوتگارت که با برد 1:0 بایرن مونیخ به پایان رسیدن بود، شواینی توانسته بود برای آخرین بار در ترکیب اصلی بایرن مونیخ قرار گیرد و حال در بازی چهارشنبه شب مقابل زسکا مسکو وی بار دیگر از سوی پپ گواردیولا در ترکیب اصلی تیم قرار داده شده بود.

در حد فاصل زمانی این دو دیدار اتفاقات زیادی رخ داده است، شواینی 31 ساله از بازیکنی بزرگ در فوتبال آلمان به چهره قهرمان فوتبال آلمان تبدیل شد و با عملکرد بی نظیر در فینال ماراکانا خود را به نماد پیروزی آلمان در جام جهانی تبدیل نمود. شواینی در این فینال فراموش نشدنی با اراده، عشق و تعصب خود، با وجود درد و مصدومیتی که داشت آلمان را به سوی کسب چهارمین عنوان قهرمانی در جام جهانی سوق داد.

اما حضور در برزیل سبب شد که او تا مدت ها به دلیل مصدومیت توانایی حضور در میادین فوتبال را نداشته باشد. مصدومیتی طولانی که حتی تردیدهایی در خصوص بازگشت شواینی به میادین فوتبال را به همراه داشته است و حتی صحت تصمیم یوآخیم لوو سرمربی تیم ملی آلمان در خصوص انتخاب شواینی به عنوان کاپیتان جدید مانشافت را به زیر سوال برده بود.

فرانتس بکن باوئر رئیس افتخاری باشگاه بایرن مونیخ پیش از دیدار مقابل زسکا مسکو در خصوص شواینی گفته بود:"اگر باستین شواین اشتایگر بتواند انگیزه ای جدید برای خود در فوتبال ایجاد نماید، او از شانس بسیار خوبی برای درخشش برخوردار است، چون او در زمین بی رقیب است و حال باید چنین شانسی به او داده شود." شواینی اما با عملکرد خود در زمین پاسخی فوق العاده به ادعای بکن باوئر داد.

پیش از این وی چهار مرتبه از سوی پپ گواردیولا به عنوان بازیکن جانشین به میدان فرستاده شده بود، سه مرتبه در بوندسلیگا و یک مرتبه در لیگ قهرمانان و هر بار بعد از دقیقه 75 بازی، اما در بازی چهارشنبه شب و بعد از پشت سر گذاشتن دوران احتیاط بار دیگر گواردیولا برای انجام کامل یک دیدار به وی اعتماد می کند، و در پایان دیدار نیز از عملکرد شواینی ابراز رضایت می نماید.

شواین اشتایگر در این دیدار در نبود ژابی آلونسو و فیلیپ لام رهبر و استراتژیست مونیخی ها در میانه میدان بود، وی عملاوه بر قرار دادن سباستین روده در موقعیت گل، به یک رکورد شخصی نیز دست پیدا کرد. شواینی در این بازی در مجموع 156 مرتبه صاحب توپ شد که در رقابت های لیگ قهرمانان بیشترین حد نصاب برای وی محسوب می گردد.

شواینی خود در خصوص بازگشتش معتقد است:"بسیار خوشحال هستم که بازی را به نفع خود خاتمه دادیم، آخرین بار من در ماه می و در بازی مقابل اشتوتگارت در ترکیب اصلی قرار گرفته بودم، حال بار دیگر در مقابل تماشاگران خودی بازی کردن واقعا لذت بخش است، امروز به اولین هدف خود که رسیدن به مرحله یک هشتم بوده است رسیده ایم، اما بازی های بزرگی در سال جدید پیش روی ما خواهد بود."

با قهرمانی در جام جهانی شواین اشتایگر به دوران اوج خود در فوتبال رسیده است و بی تردید کسب عنوانی بزرگ تر و مهم تر برای او غیر ممکن است، با این وجود او دچار کمبود انگیزه نشده است:"با فتح جام جهانی انگیزه من برای بردن عنوان های دیگر بیشتر شده است" و حال او بهتر می داند که چطور می توان عناوین بیشتری را کسب نمود:" لحظه بالا بردن جام بسیار خاص و باشکوه است و من می خواهم دوباره آن را تکرار کنم، من اعتراف می کنم که عناوین بزرگ انسان را معتاد می کنند."

حال پرسش مهم در ماه ها و حتی سال های آتی این خواهد بود، که آیا قوای روحی و جسمانی نیز در این راه می توانند شواینی را همراهی نمایند؟ نمایش خیره کننده مقابل زسکا مسکو که پاسخی مثبت برای این پرسش بود.

 

از وب سایت روزنامه دی ولت آلمان  

منبع

نظرات 6 + ارسال نظر
rastin شنبه 22 آذر 1393 ساعت 22:57

عاشقتم کاپیتان

mojtaba شنبه 22 آذر 1393 ساعت 23:04

نماد غرور و تعصب...
خاک بر سر اونایی که میگن تیاگوه از تو بهتره...

امیر مونیخی شنبه 22 آذر 1393 ساعت 23:24

وووووووش
درد و بلات بخوره تو سره رىالی ها
کاپیتان شواینی

خیلیییییییییییییییییی خوشحالم که برگشتی فرمانده جون
ولی تو رو خدا دوباره مصدوم نشو کاپیتان دیگه تحملشو ندارم

علی یکشنبه 23 آذر 1393 ساعت 11:43

ایول چقدر دوست دارم یورو 2016 و جام جهانی 2018 رو ببری بالای سر

نازی یکشنبه 23 آذر 1393 ساعت 17:16

جز کاپیتان فلیپ لام هیچ کس لیاقت این بازوبندو نداره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد