وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

مصاحبه مفصل لوتار ماتئوس: نویر؟ گزینه مورد علاقه من کریستیانو رونالدو است

 

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، تنها فوتبالیست آلمانی که موفق به کسب توپ طلا شده است، در رابطه با گزینه های نهایی امسال صحبت کرده است.

به گزارش abendzeitung-muenchen.de، لوتار ماتئوس کاپیتان سابق تیم ملی آلمان و بایرن مونیخ که در سال 90 به عنوان بهترین فوتبالیست جهان شناخته شد، در مصاحبه ای با AZ درباره کاندیداهای امسال اظهار نظر کرده است.

 

- آقای ماتئوس، امسال هم همانند سال های گذشته بهترین بازیکن جهان انتخاب خواهد شد و مانوئل نویر یکی از گزینه هاست. شما در سال 90 این عنوان را بردید ...

"آن سال هم بعد از قهرمانی ما در جهان بود و یک بازیکن از آلمان این عنوان را برد. امسال هم شرایط همان طور است و من حسادت نمی کنم به این موضوع که یک آلمانی دیگر هم این عنوان را ببرد."

 

- یک نفر از آلمان در لیست پایانی هست و سه نفر دیگر موفق نبودند. آیا حضور نویر در بین سه نفر پایانی عادلانه بود؟

"کاملا! او سال برجسته ای داشت و هم قهرمان جهان شد و هم به عنوان بهترین دروازه بان جهان شناخته شد و با بایرن نیز دبِل کرد."

 

- چه چیزی او را قدرتمند می کند؟

"او همیشه از راه توانایی های دروازه بانی اش می درخشد. به عنوان یک دروازه بان توانایی های فنی برجسته ای دارد و حضور در بین سه نفر نهایی، او را جاودانه خواهد کرد."

 

- 5 بازیکن دیگر از بایرن در لیست ابتدایی بودند که حذف شدند. کدام بازیکن شایسته حضور در لیست پایانی بود؟

"تمامی  بازیکن بایرن شایسته خضور در این لیست بودند و در تمام سال تسلط کامل داشتند و در جام جهانی هم این موضوع را نشان دادند. اما از نظر من روبن از بقیه کمی جلوتر بود اگر چه او در جام جهانی به مقام سوم رسید."

 

- بیشتر برای ما توضیح دهید.

"او به زیبایی با قدرت دریبل خود به دروازه می رسد و به روش خودش فوتبال بازی می کند و بازی او اصلا قابل پیش بینی نیست. در بازی فیلیپ لام نیز آرامش خاصی وجود دارد که به تیم منتقل می شود. شواین اشتایگر نیز یک استراتژیست در پست هافبک دفاعیست و مولر نیز یک مهاجم غیرقابل پیش بینی و تهدید همیشگی برای دروازه بان هاست و همینطور ماریو گوتزه. آلمان به عنوان یک تیم درخشید و این 5 بازیکن بودند که باعث درخشیدن بیشتر تیم شدند."

 

- به نظر می رسد با توجه به نمایش فردی، شانس کمی نویر برای این عنوان دارد.

"او هم شانس دارد. برای من این یک رقابت سه نفره است. باید به این موضوع توجه کرد که رونالدو در یک فصل گل های زیادی می زند و شرایط سنگین تری را تحمل می کند تا کسب عنوان کند، در آن سو نویر نیز از کم دردسر ترین دروازه های دنیا محافظت می کند. در تیم هایی همچون بایرن و آلمان او بعضی بازی ها را استراحت می کند و من این را همیشه گفته ام."

 

- در حال حاضر در دنیا فوتبال رونالدو به عنوان مدعی اصلی دیده می شود.

"او برای من هم همینطور است و گزینه مورد علاقه من است. چون او یک رکوردهای هجومی باورنکردنی دارد. با وجود این که در جام جهانی ندرخشید و مسی یک عنوان فردی کسب کرد، اما او موفق به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا شد. مسی در این فصل شرایط خوبی نداشت و اکثر مواقع مصدوم بود. اگر یک نگاه به کل سال بیندازیم، می بینیم که به طور طبیعی رونالدو در طول سال درخشیده است."

 

- به نظر شما فقط معیارهای ورزشی در این انتخاب مهم است؟

"بازاریابی جهانی بهتر لالیگا از کشورهای دیگر یک حقیقت است. اما تصویر فرد و شرایط اقتصادی بازیکن نباید تاثیرگذار باشد. رونالدو یا مسی می توانند هر چقدر که می خواهند به موهایشان ژل بزنند یا با ماشین فراری در شهر بچرخند با بیشتر از لباس های D&G استفاده کنند. همانطور که بقیه افراد این کار را می کنند. من می خواهم که این نقطه نظرها را پاک کنم چون به نظرم درست نیست. تصویری که از رونالدو در حل حاضر همه تصور می کنند، کاملا اشتباه است. من نمی خواهم کسی را نصیحت کنم اما من او را به خوبی می شناسم. اگر از هم تیمی هایش در مورد او بپرسید همه از او تعریف می کنند. او انسان بزرگی است و قلب انسان دوستی دارد و فوق العاده است. تمامی این سروصداها که علیه وی ایجاد می شود، هیچ تاثیری در عملکرد ورزشی او ندارد." 

 

منبع

نظرات 7 + ارسال نظر
aliver kahn جمعه 14 آذر 1393 ساعت 22:05

با این که ازت خوشم می یاد ولی باید بگم خیلی وخیهی.

امیر مونیخی جمعه 14 آذر 1393 ساعت 22:43

خب رونالدو یا همون پنالدو نمیشه منکر شد بازیکن بدیه
اگه بد بود ک انقد اسمی نمیشد ، میشد ؟ نه
خب هر سه تا نامزد فوق العاده هستن
مانوىل نویرهم پس خیلی خوب بوده ک جز س نامزد نهایی بود
دوتا از بهترین مهاجم های دنیا ، یک دروازه بان مهشر
(( ولی باز هم بگم کار دروازه بانا سخت تره،پس نویر شایسته ی این
توپ طلا هس ))

غریبه شنبه 15 آذر 1393 ساعت 01:22

به نظرم هر سه تاشون خوب هستند ولی نویر واقعا امسال عالی بوده و رای من نویر هست چون سخت ترین پست فوتبال دروازه بانی هست، یه مهاجم توی بازی ممکنه 10 تا موقعیت خراب کنه و بعدش یه پنالتی گل بزنه و همه بگند به به و چه چه

و یه دروازه بان هم 2 تا بازی گل نخوره و توی بازی سوم یه تک به تک از 2 متری گل بخوره و بگند همش تقصیر دروازه بانه

پس رای ما نویر هر چند روی کاغذ شانس نویر خیلی کمتره چون تبلیغات رسانه ای رونالدو خیلی بیشتره و الان یجوری تبلیغات کردند که حق مسلم رونالدو هست و اگه به کسی دیگه برسه یعنی حقشو خوردند

در صورتی که این رای توسط کاپیتان ها و مربیان تیم های ملی انجام میشه

بایرن دوست داشتنی شنبه 15 آذر 1393 ساعت 01:49

لوتار ماتئوس آخه تودیگه چرا !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

MERSAD33 شنبه 15 آذر 1393 ساعت 12:45

اون خبر نگاره بایستی بر میگشت بهش میگفت که تو هم او موقعی که توپ طلا رو گرفتی مگه دروازت امن نبود؟؟؟؟ تو استراحت نمیکردی؟؟؟؟ دوست نداشتم اینو بگم ولی باید بهش بگم
""احمق""

ماریو گومز شنبه 15 آذر 1393 ساعت 18:29

ماتیوس بی ناموس

اکبرماتئوس شنبه 15 آذر 1393 ساعت 23:58 http://ABUALISINA

سلام
من به نوبه خودم، به خاطر این اظهار نظر لوتار عذر خواهی می کنم.
ولی دوستان! نظر هر کس برای خودش محترمه. ماتئوس هم به خاطر اینکه یک هافبک بوده، نظر مساعد تری به رونالدو داشته. همین.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد