وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

بایرن، رئال یا چلسى، کدام یک از تیم ها از توانایى خرید لیونل مسى برخوردارند؟

 

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، صحبت هاى لیونل مسى در خصوص امکان جدایى از بارسلونا هر چند که چندان جدى نبوده اند، با جنجال هاى فراوانى به همراه بوده است، اما اگر چنین صحبت هایى حقیقت داشته باشد، کدام تیم ها از شرایط خرید لیونل مسى برخوردار هستند؟

لیونل مسى در گفتگویى با یکى از روزنامه هاى آرژانتینى در هفنه گذشته با بیان اینکه آینده فوتبال او حتما نباید در بارسلونا رقم بخورد، بسیار حاشیه ساز شده و از انتقادات بى ربط و شرایط سخت به عنوان مهمترین دلایل نارضایتى مسى در بارسلونا اعلام شده است.

با وجود اینکه چهره هایى نظیر خورخه مسى پدر لئو، بارتامئو رئیس باشگاه بارسلونا و خاویر ماسکرانو هم تیمى و هم وطن او سعى بر مهم جلوه ندادن صحبت هاى لیونل مسى داشته اند، به نظر مى رسد این ابر ستاره آرژانیتنى با جدیت درگیر چنین افکارى بوده است. به هر حال وجود برخى از ناهماهنگى ها مى تواند شرایط حضور مسى در بارسلونا را سخت تر نماید.

برخى از باشگاه هاى ثروتمند اروپایى شرایط پدید آمده را با جدیت زیر نظر خواهند گرفت تا بتوانند بهترین بازیکن سال هاى اخیر دنیاى فوتبال را جذب نمایند، اما کدام یک از این باشگاه ها از چنین قابلیتى براى خرید لیونل مسى برخوردار خواهند بود؟ برخى از باشگاه هاى ثروتمند آسیایى نظیر گوانژوى چین آمادگى خود را براى پرداخت مبلغ 250 میلیون یورو جهت جذب مسى اعلام نموده اند، اما جدا شدن از فوتبال اروپا هرگز در برنامه هاى مسى جایى ندارد. در این یادداشت مرورى بر تیم هایى که از توانایى خرید لیونل مسى برخوردار هستند، خواهد شد.

 

بایرن مونیخ

همکارى لیونل مسى و پپ گواردیولا سرمربى کنونى بایرن مونیخ بهترین نتایج را به همراه داشته است و این دو ما بین سال هاى 2008 تا 2012 توانسته اند چهارده عنوان از دوازه عنوان ممکن را براى بارسلونا به ارمغان بیاورند. علاوه بر این مسى در این سال ها نیز چهار مرتبه متوالى عنوان بهترین بازیکن سال فوتبال جهان را نیز به خود اختصاص داده است.

بایرن مونیخ نیز به تازگى تمامى دیون مربوط به ساخت استادیوم آلیانس آره نا را حتى پانزده سال زودتر از زمان برنامه ریزى شده به پایان رسانده است، کارل هاینس رومنیگه در این زمینه گفته است:"درآمده هاى ناشى از آلیانس آره نا به زودى در خود تیم سرمایه گذارى خواهند شد." البته کریستیان دریزن از مدیران اقتصادى باشگاه نیز اعلام نموده:"ما همانند تیم هاى بزرگ اروپایى براى جذب بازیکنان مورد نظر مبالغ هنگفتى پرداخت نخواهیم کرد و سعى مى کنیم کادرى قوى در همه نقاط زمین داشته باشیم تا ستاره اى را با مبلغ 90 یا 100 میلیون یورو به خدمت بگیریم."

از طرفى آدیداس اسپانسر شخصى لیونل مسى مى باشد و با توجه به قرارداد بایرن مونیخ با آدیداس، در صورت جدى شدن چنین انتقالى آدیداس مى تواند کمک مالى بزرگى براى مونیخى ها باشد. با این وجود چنین خریدهایى با فلسفه باشگاه بایرن مونیخ در تناقض است و حتى با توجه به علاقه پپ گواریدیولا براى دیدن مسى در لباس بایرن مونیخ، بسیار بعید به نظر مى رسد که این باشگاه آلمانى  براى جذب مسى پیشنهادى ارائه نماید.

 

چلسى

رویارویى لیونل مسى با چلسى همواره مشکل ساز بوده است، در سال 2006 هنگامى که دو تیم بارسا و چلسى رو در روى هم قرار گرفتند، ژوزه مورینیو مسى را متهم به فریب داور نمود. شیوه بازى لیونل مسى با تاکتیک هاى دفاعى چلسى کاملا متنافر است، تاکتیک هایى که در سال هاى اخیر به یکى از مشخصه هاى اصلى این باشگاه تبدیل شده اند.

با این حال چلسى و مورینیو موفق شده اند که در تابستان گذشته سسک فابرگاس ستاره سابق کاتالان ها را جذب نمایند و به استندفوردبریج بکشانند، چنین موضوعى مى تواند براى مسى نیز صدق کند؟ با وجود اینکه در سال هاى اخیر آبى هاى لندنى سرمایه گذارى چندان بزرگى در بازار نقل و انتقالات نداشته اند، اما باشگاه از شرایط مالى باثبات و خوبى برخوردار است و روابط بسیار صمیمى و نزدیک فابرگاس و مسى و همچنین همسران آنها مى تواند به عاملى تعیین کننده جهت کشاندن مسى به لندن تبدیل شود. چنین ایده اى دیگر همانند سابق چندان غیر منطقى به نظر نمى رسد.

 

منچسترسیتى

یکى از دلایل نارضایتى لیونل مسى از حضور در بارسلونا، عدم وجود دوستى صمیمى در این تیم است، چون خوزه پینتو و سسک فابرگاس که هر دو از دوستان بسیار صمیمى مسى محسوب مى شدند در تابستان گذشته بارسلونا را ترک نموده اند.

در منچسترسیتى سرخیو آگوئرو، مارتین دمیکلیس و پابلو زابالتا هم وطنان مسى حضور دارند که به خصوص زابالتا از دوستاتن قدیمى و  فوتبالى مسى مى باشد، چون این دو بازیکن از زمان حضور در تیم ملى جوانان آرژانتین از روابطى صمیمى برخوردار بوده اند و از هنگامى که زابالتا در تیم اسپانیول حضور داشته است، روابط این دو تعمق بیشترى یافته است.

مانوئل پلگیرینى سرمربى منچسترسیتى نیز از بزرگترین هواداران مسى محسوب مى شود و باشگاه نیز براى جذب مسى از خود تمایل نشان داده است. اما بزرگترین مشکل در این زمینه محدودیت هاى این تیم در زمینه نقل و انتقالات به خاطر عدم رعایت قوانین فیرپلى اقتصادى ى باشد و به همین دلیل سران عرب این تیم منچسترى براى تامین منابع مالى خرید مسى مجبور به فروش برخى از ستاره هاى خود و یا جلب نظر اسپانسرهاى خود مى باشند.

 

منچستریونایتد

هنگامى که هفت گذشته مسى و رونالدو در دیدارى دوستانه بین آرژانتین و پرتغال در استادیوم اولترافورد شهر منچستر به مصاف هم رفتند، مسى متوجه شد که رقابت بر سر محبوبیت را به رقیب اصلى خود واگذار نموده است. چنین شکستى مى تواند به دلیل علاقه بسیار زیاد هواداران منچستریونایتد به کریس رونالدو ستاره سابق شیاطین سرخ باشد، البته هواداران این تیم نیز از لیونل مسى به خاطر گل زنى به تیم محبوبشان در دو فینال لیگ قهرمانان در سال هاى 2009 و 2011 خاطره خوشى ندارند.

اما اگر امکان حضور مسى در منچستریونایتد فراهم شود، هواداران نیز به سرعت عقیده خود را تغییر خواهند داد، از طرفى منچستریونایتد در فصل جارى لیگ قهرمانان اروپا حضور ندارد و این فصل نیز از قرار گرفتن در بین چهار تیم برتر جزیره باز مانده است و به همین دلیل این باشگاه از منابع مالى کافى جهت خرید مسى برخوردار نیست.

اد وودوارد از سران منچستریونایتد اما معتقد است که این باشگاه با وجود مشکلات مالى فراوان همچنان از ثروتمندترین باشگاه هاى اروپایى محسوب مى شود و از شرایط خوبى برخوردار است، وودوارد در این زمینه گفته است:"چنین احساسى وجود دارد که این باشگاه در آغاز دورانى جدید و باشکوه  به سر مى برد."

با این وجود شیاطین سرخ به حضور در لیگ قهرمانان اروپا براى جذب لیونل مسى و پرداخت دستمزد او نیاز دارند. اما با توجه به شرایط فعلى این تیم در لیگ برتر، ضمانتى در این خصوص به چشم نمى خورد.

 

پاریس سن ژرمن

پاریس سن ژرمن تابستان گذشته به دلیل رعایت نکردن قوانیت فیرپلى مالى و محدودیت هاى یوفا موفق به جذب آنخل دى ماریا نشد. با این وجود سران عرب این باشگاه حتى براى جذب لیونل مسیى نیز پیشنهاداتى ارائه نموده بودند. اما چنین پیشنهاد وسوسه انگیزى سرانجام از سوى لوینل مسى و بنا به درخواست تیتو ویلانوا پذیرفته نشد.

این باشگاه پاریسى اما باز هم براى جذب مسى اقدام خواهد نمود، هر چند که چگونگى تامین منابع مالى چنین انتقالى کاملا نامشخص است، به هر حال اگر مسى به پاریس آورده شود، زلاتان ابراهیموویچ با تجربه اى که از زمان حضور خود در بارسلونا دارد، این باشگاه متمول پاریسى را ترک خواهد نمود.

 

رئال مادرید

هنگامى که در هفته گذشته از کارلو آنجلوتى سرمربى رئال مادرید پرسشى در خصوص اینکه آیا او مى تواند جذب مسى از بارسلونا را تصور نماید،‌ مطرح شد. او در پاسخ گفت:"در تیم من همواره جایى براى بازیکنان با کیفیت وجود دارد."

رئال مادرید از نظر مالى مى تواند منابع جذب مسى را تامین نماید و انتقالى جنجالى را رقم زند، انتقالى که حتى از جذب لوئیز فیگو از سال بارسلونا در سال 2000 نیز  بسیارحاشیه سازتر خواهد بود. فلورنتینو پرز رئیس باشگاه نیز بى تردید تمایل به چنین جنجال آفرینى هایى دارد. اما شاید نتوان واکنش کریس رونالدو به چنین انتقالى را پیش بینى نمود.

اما باید به این نکته نیز توجه داشت که اگر لیونل مسى بخواهد روزى بارسا را بعد از چهارده سال ترک نماید، او ترجیح مى دهد به خارج ز اسپانیا منتقل شود نه به دشمن دیرینه کاتالان ها.

 

به قلم بن های وارد از وب سایت Goal Deutschland 

منبع

نظرات 11 + ارسال نظر
بایرن مونیخ شنبه 8 آذر 1393 ساعت 23:57

آقا بازیکن خوبیه ...هیچ شکی درش نیس...ولی اصلا نمیتونم درک کنم ک ی روز تو لباس بایرن ببینمش...اصن با سیاست های باشگاه همخونی نداره.....ولی اگه بیاد بدی نداره...خواهشا منطقی و بدور از تعصب دربارش نظر بدین.....((ولی خدایی همون مهاجمیه ک بایرن میخوادااا،،،،زهر دار))ما موقعیت داریم ولی شاید تمام کننده خیلی عالی نداریم...نظر منه

علی بایرنی یکشنبه 9 آذر 1393 ساعت 00:59

مسی با پیراهن بایرن خنده داره اصلا نمیشه و نخواهد شد و نمیخواهیمم برو جایی دیگه اقای مسی

هاینریش هیملر(اریایی) یکشنبه 9 آذر 1393 ساعت 01:02

درسته دوسش ندارم ولی برام جالبه تو لباس بایرن ببینمش.می تونه ضربات نهایی خوبی بزنه.

rezaoli یکشنبه 9 آذر 1393 ساعت 09:22

نه

Mannschaft یکشنبه 9 آذر 1393 ساعت 10:02

مسی؟!؟!؟!؟!؟ بایرن؟!؟!؟!؟! اصلاً با هم جور در نمیان!! بعیده

mojtaba یکشنبه 9 آذر 1393 ساعت 10:58

ما بایرنیم و به تفاله های بارسا هیچ احتیاجی نداریم...تمام.

kardoo یکشنبه 9 آذر 1393 ساعت 13:03

بایرن انصافا به یه تمام کننده تمام عیار مثل البر احتیاج داره دیشب لوا 2 موقعیت خوب رو از دست داد در حالیکه مسی یا یه تمام کننده کامل بود گل میزد.ولی گوتزه همون کار مسی رو انجام میده بهتر از مسی هم خواهد شد .ولی خدایش این نسل که بازی های مسی رو میبینن موهبتی الهی هستش

MERSAD33 یکشنبه 9 آذر 1393 ساعت 13:08

اگه مطلب بالا رو بخونین میبینین هرکدوم از باشگا ها یه مشکلی با خرید مسی دارن
به هر حال بازیکن خوبیه اگه بیاد همه ازش استقبال میکنن

ARAA یکشنبه 9 آذر 1393 ساعت 15:18

فعلا که در حد حرفه
تا وقتی کسی (هرکس) پیراهن مقدس بایرن رو نپوشه از همایت من یکی به عنوان طرفدار بی نسیبه
و از نظر من بایرن بدون اون هم میتونه
1. یادتونه گفتم بایرن اشتباه کرد مانزوکیچ رو از دست داد؟
2. سبک بازی بایرن به تموم کننده ی تمام عیار احتیاج نداره، اگر مسی بیاد تو تیم کلی چیزا عوض میشه
3. بازم میگم اگر مانزوکیچ بود شرایط بایرن تو گل زدن بهتر بود

ابراهیم دوشنبه 10 آذر 1393 ساعت 01:28

داداش دستت درست. خیلی کار خوبی کردی. فکر کنم جوابشو گرفته باشه. منم از همه هواداری عزیز معذرت خواهی میکنم. یاحق

مرضیه دوشنبه 10 آذر 1393 ساعت 15:36 http://marzie-192.blogfa.com

واااااییییی نه تو رو خدا نیا ازت متنفرم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد