وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

چرا پیوستن سامى خدیرا به بایرن مونیخ منطقى نیست؟

 
آیا سامى خدیرا در تابستان 2015 مادرید را به مقصد مونیخ ترک خواهد نمود با وجود اینکه کارلو آنجلوتى سرمربى رئال مادرید خواهان تمدید قرارداد با این هافبک آلمانى شده است.

قرارداد سامى خدیرا با رئال مادرید در تابستان پیش رو به پایان مى رسد و در اسپانیا شایعاتى مبنى بر پیوستن این هافبک آلمانى به صورت بازیکن آزاد در تابستان آتى به بایرن مونیخ نیز منتشر شده است. به نقل از مطبوعات اسپانیایى بیش از همه فرانتس بکن باوئر و کارل هاینتس رومنیگه خواهان پیوستن خدیرا به بایرن مونیخ شده اند. اما چنین اخبارى تا چه حد مى تواند صحت داشته باشد؟

اولین خبر در این زمینه از سویى رادیوى اسپانیایى Cadena Ser منتشر شد،‌ در یکى از این برنامه هاى این فرستنده رادیویى حتى اعلام شد که سامى خدیرا با باشگاه بایرن مونیخ قراردادى داخلى نیز به امضا رسانده است. در روزهاى اخیر شایعات بسیار زیادى در خصوص جدایى خدیرا با توجه به نارضایتى او از نیمکت نشین بودن خود در مادرید، ‌منتشر شده بود و حال با پخش چنین خبرى، احتمال جدایى وى ار رئال مادرید ابعاد تازه اى یافته است. البته چنین اخبارى به شدت از سوى مارکوس هورویک سخنگوى بایرن مونیخ تکذیب شده است.

با این وجود کارلو آنجلوتى سرمربى رئال مادرید اما خواستار تمدید قرارداد با سامى خدیرا شده است:"شرایط کاملا واضح است، ما مى خواهیم قرارداد سامى را تمدید کنیم، او بازیکنى کاملا موثر و حرفه اى است." سامى خدیرا از سال 2010 به رئال مادرید پیوسته است و قراردادش با این باشگاه تا تابستان 2015 اعتبار دارد، باشگاه بایرن مونیخ که از آن به عنوان مقصد آتى سامى خدیرا نام برده مى شود، در سال 2009 نیز خواهان عقد قرارداد با این بازیکن سابق اشتوتگارت بوده است، اما چنین مسئله اى با توجه به مخالفت لوئیز فن خال سرمربى وقت مونیخى ها هرگز اتفاق نیقتاده است. با وجود اینکه رومینگه و بکن باوئر رئیس افتخارى بایرن مونیخ به شدت تمایل به جذب این هافبک آلمانى را داشته اند.

فرانتس بکن باوئر حتى در تابستان گذشته نیز گفته بود:"سامى خدیرا براى هر باشگاهى مناسب است، او مى تواند براى بایرن مونیخ نیز گزینه اى خوب باشد. او در پست شماره شش بى نظیر است، زوج او با شواین اشتایگر یا لام مى تواند بسیار کارا و موثر باشد." قیصر فوتبال آلمان همچنین اتهامات وارده به خدیرا در خصوص کند بودن این بازیکن را رد کرده بود:"براى بازیکنى در پست خدیرا چنین مسئله اى چندان مهم نیست، استقامت و دوندگى بالا در این پست نسبت به سرعت بالا از اهمیت بالاترى برخوردار هستند."

آیا خدیرا واقعا براى سیستم بایرن مونیخ مناسب است؟

پپ گواردیولا سرمربى فعلى بایرن مونیخ همانند لوئیز فن خال مخالف جذب سامى خدیرا است. چون از از نظر این سرمربى اسپانیایى وى مناسب بازى در سیستم بایرن مونیخ نیست. گواردیولا در میانه میدان به متفکران و استراتژیست هایى نظیر ژابى آلونسو و باستین شواین اشتایگر نیاز دارد. روزنامه اسپانیایى مدعى شده اند که سامى خدیرا در تابستان گذشته نیز به بایرن مونیخ پیشنهاد شده بوده است، اما پپ گواردیولا به سامى خدیرا توصیه نموده که قرارداد خود را با مادریدى ها تمدید نماید. به هر حال سامى خدیرا از مشخصاتى کاملا متفاوت با آلونسو که در حال حاضر در پست شمار شش بایرن مونیخ قرار گرفته، برخوردار است.

از ژابى آلونسو در ابتدا به عنوان راهکارى موقت براى خط میانى بایرن مونیخ یاد مى شد،‌اما به دلیل مصدومیت هاى فراوان تیم و بیش از همه عملکرد فوق العاده او، وى به یکى از بازیکنان اصلى مونیخى ها تبدیل شد‌، به طورى که چشم پوشى از وى در بایرن مونیخ در حال حاضر غیر ممکن به نظر مى رسد و به همین دلیل در صورت پیوستن خدیرا به مونیخ، او به گزینه دوم و بازیکنى نیمکت نشین تبدیل خواهد شد.

با این وجود از نظر سامى خدیرا که مى خواهد توانایى خود را در مادرید به اثبات برساند، دلیلى براى ترک رئال مادرید وجود ندارد:"رئال مادرید تیم بزرگى است، این باشگاه در قلب من جاى دارد و براى من هیچ دلیلى وجود ندارد که بگویم من مجبورم و یا اینکه مى خواهم رئال مادرید را ترک کنم." این اظهار نظرها خود مى تواند دلیل دیگرى باشد که خدیرا هیچ قرارداد داخلى با بایرن مونیخ منعقد نکرده است.

پپ گواردیولا تمایل دارد ژابى آلونسو را در پست شماره شش و شواین اشتایگر را در پست شماره هشت خط میانى خود به خدمت گیرد، البته در ابتدا گواردیولا مایل به بازسازى تیم خود با محوریت لام و شواینى در میانه میدان بوده است،‌اما به نظر با اضافه شدن آلونسو و عملکرد عالى او چنین برنامه اى دچار تغییراتى شده باشد. در این میان در نظر گرفتن جایگاهى در خط میانى شلوغ بایرن مونیخ براى سامى خدیرا غیر قابل تصور است. چون در صورت پایان موج مصدومان بایرن مونیخ، شواین اشتایگر، لام، آلونسو، آلابا،‌روده، تیاگو و مارتینز گزینه هاى موجود پپ گواردیولا براى بازى در خط میانى هستند و علاوه بر این در بخش تهاجمى این خط نیز بازیکنانى نظیر ریبرى، روبن، مولر، گوتزه، شکیرى و گائودینو نیز در کادر بایرن مونیخ دیده مى شوند.

از طرفى سامى خدیرا با آمدن خود نمى تواند باعث افزایش سطح تکنیکى بایرن مونیخ شود، او در خط میانى بازیکنى فعال است که مى تواند خط دفاعى را به خوبى پوشش دهد و سعى در بازى سازى و هدایت تیم به سمت جلو را دارد، اما بازى فیزیکى و قدرت بدنى بالا براى پپ گواردیولا بسیار کم است. به همین دلیل در سیستم مورد نظر سرمربى بایرن مونیخ سامى خدیرا نمى تواند نقش موثرى براى تیم بازى کند.

البته کریستین ماکسدو از کارشناسان فوتبال اسپانیا در گفتگویى با رادیو Cadena Ser در این رابطه گفته است:"سامى خدیرا بازیکن بسیار خوبى است، اما او در رئال مادرید هرگز در پستى همانند تیم ملى آلمان به بازى گرفته نشده است، به خصوص از زمانى که زوج مودریچ و کروس در ترکیب مادریدى ها به هماهنگى خوبى رسیده اند، شرایط براى خدیرا سخت تر شده است. به خاطر همین از لحاظ سامى خدیرا جدا شدن از مادرید مسئله اى قابل تفکر است."

با همه این تفاسیر سامى خدیرا براى اینکه بتواند قابلیت خود را به عنوان بازیکنى رهبر به اثبات برساند، بهتر است در مادرید بماند و توانایى هاى خود را در رئال مادرید نشان دهد، چون پیوستن به بایرن مونیخ در چنین شرایطى تصمیمى غیر منطقى و نادرست به نظر مى رسد.

 

By Dirk Adam / Eurosport Deutschland 

 

منبع

نظرات 1 + ارسال نظر
بایرن مونیخ دوشنبه 3 آذر 1393 ساعت 22:38

بازیکن خوبیه...اگه بیاد بایرن در زمان نبود هافبک ها به درد میخوره و چون از ی تیم بزرگ به ی تیم بزرگ دیگه میاد نمیتونه ادعا داشته باشه ک بازی بهش نمیرسه(البته این برای مواقعیه ک هافبک های اصلی هستند و خدیرا میره رو نیمکت)...و ی بازیکن خوب و بی ادعا رو مفت خریدیم....هوم یا ن؟؟؟

شایدم با بازیکنای دیگه رقابت کنه و بهتر شه((((با توجه ب سن شوانی ک ای کاش الان 27 یا 28 سالشه و ژابی))))

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد