وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

چگونه لواندوفسکى بایرن مونیخ را به تیم بهترى تبدیل کرده است؟

 

روبرت لواندوفسکى در همه بازى هاى اخیر بایرن مونیخ موفق به گل زنى شده است و بحران اول فصل خود را پشت سر گذاشته است و بایرن مونیخ را به تیم بهترى تبدیل کرده است.

در بازى هاى تدارکاتى پیش فصل بوندسلیگا، روبرت لواندوفسکى و فرانک ریبرى تفاهم و هماهنگى بى نظیرى با هم داشتند، به طورى که تصور این که این بازیکنان به تازگى هم بازى هم شده اند دشوار به نظر مى رسید. هنگامى که بایرن مونیخ در تابستان گذشته و چند روز قبل از آغاز بوندسلیگا به آمریکا سفر نمود، فرانک ریبرى دچار مصدومیتى شدید شد به طورى که نتوانسته هنوز به آمادگى ایده آل خود دست یابد.

هم زمان با مصدومیت فرانک ریبرى، مسافران جام جهانى بایرن مونیخ به تدریج به تمرینات تیمى اضافه شدند و لواندوفسکى مهاجم لهستانى بایرن مونیخ مجبور به ایجاد هماهنگى بین خود و بازیکنى دیگر از بایرن مونیخ شد. چنین نقشى را در طول بازى هاى این فصل بایرن مونیخ به تناوب بازیکنانى نظیر  ماریو گوتسه، توماس مولر و آرین روبن به جاى فرانک ریبرى فرانسوى عهده دار شدند.

همکارى این بازیکنان با لواندوفسکى در هفته هاى اخیر به تکامل خاصى رسیده است که جهان فوتبال اوج آن را در پیروزى خارج از خانه 7:1 بایرن مونیخ مقابل رم از رقابت هاى لیگ قهرمانان اروپا، شاهد بود. دیدارى که روبرت لواندوفسکى به ویژه با ماریو گوتسه همکارى و تفاهمى خوب داشتند، البته چنین تفاهمى را مى توان همچنین  نتیجه و الهام بخش از دوران مشترک این دو بازیکن در دورتموند دانست.

آرین روبن و توماس مولر نیز در دیدارهاى اخیر کارهاى ترکیبى زیادى با روبرت لواندوفسکى به معرض نمایش گذاشته اند، حال با بازگشت دوباره ریبرى، بار دیگر لوندوفسکى زوج مکمل خود را یافته است و آثار ارتباط و همکارى خوب این دو بازیکن به خوبى در پیروزى 3:0 مقابل هامبورگ و 2:1 مقابل دورتموند قابل رویت است.

چنین اتفاقى تصادفى نیست و روبرت لواندوفسکى خود در پدید آمدن آن سهمى اساسى داشته است،‌کسى که هم تیمى هاى خود را به سمت خویش جلب مى کند و آنها را به بازیکنان بهترى تبدیل مى سازد. از این مهاجم لهستانى به سادگى به در مطبوعات به عنوان مهاجم گل زن یاد مى شود، اما توصیف نقش او بسیار دشوارتر مى باشد. او بازیکنى بسیار کامل است که هرگز مشکلى با تطبیق پیدا نمودن با شرایط جدیدش در مونیخ نداشته و با همه هم تیمى هاى خود در تیم رابطه اى خوب برقرار نموده که آثار چنین تفاهمى در نحوه بازى و همکارى او با سایر بازیکنان مونیخى در زمین نیز واضح است.

در بیرون از زمین فوتبال، عملکرد او به عنوان یک مهاجم تنها با تعداد گل هایى که به ثمر رسانده است، ارزیابى مى شود، اما هم پپ گواردیولا و هم هم تیم هاى او در فاز تهاجمى تیم نظیر مولر، گوتزه، روبن و ریبرى ارزش این مهاجم لهستانى را به خاطر تونایی بالایش در ایجاد روابط و همکارى هاى مثبت در زمین فوتبال مى دانند. لواندفسکى 26 ساله شاید در اولین فصل حضورش در مونیخ نتواند به بالاترین سطح فوتبالى خود برسد، اما تاثیر او در بالاتر رفتن کیفیت بازى سایر بازیکنان مونیخى هرگز قابل چشم پوشى نیست.

 

By Martí Perarnau / Eurosport Deutschland 

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد