وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

گواردیولا: از تیکی تاکا متنفرم

 

با وجود آنکه سبک فوتبال تیکی تاکا در زمان حضور گوادریولا در بارسلونا بسیار محسوب شد، ولی حالا سرمربی باواریایی در کتاب زندگی نامه اش از نفرت خود از سبکی می گوید که به اعتقاد خیلی ها او در بارسا ایجاد کرده است.

گواردیولا در کتاب خود گفته است که سبک تیکی تاکا باعث شده است بارسا مترادفی شود با تیمی تحت نظارت او.

سرمربی سابق آبی اناری ها با استفاده از این سیستم توانست ۳ بار قهرمان لالیگا و دو بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود.  گواردیولا در دوران حضور خود در بارسا توانست سبکی را که یوهان کرایوف قبل از او در باشگاه اسپانیایی ایجاد کرده بود را به بهترین شکل ممکن و حتی به اعتقاد برخی با شیوه های مدرن تری اجرا کند.

با این حال گواردیولا در کتاب جدید خود که به ویرایش روزنامه نگار معروف، مارتی پرانائو به چاپ رسیده است، عنوان کرده است که از حفظ توپ بی دلیل و بدون حرکتی رو به جلو متنفر است.

در این کتاب آمده است که در بازی فصل گذشته بایرن در مقابل نورنبرگ، گواردیولا به بازیکنان بایرن می گوید:"من از تمام این پاسکاری های بی دلیل متنفرم، از تمام تیکی تاکا. این کار خیلی مسخره است و هدف خاصی را دنبال نمی کند، شما باید به قصد انجام حرکتی مشخص و رو به جلو پاسکاری کنید. هدف ما باید رساندن توپ به محوطه جریمه حریف و ایجاد موقعیت گلزنی باشد. هدف ما پاسکاری های طولانی مدت و بدون دلیل نیست."

گواردیولا در روز بعد از بازی نیز به بازیکنان بایرن می گوید:" باید این را در DNA خود هک کنید، من از تیکی تاکا متنفرم، تیکی تاکا یعنی پاسکاری های متعدد بدون هدف مشخص و این  کاملا بیهوده است."

گواردیولا ادامه می دهد:" بارسلونا به هیچ وجه  تیکی تاکا بازی نمی کرد، تمام این حرف ها بی اساس است، به کلمه تیکی تاکا توجه نکنید. در تیم های ورزشی راز و هدف این است که طوری در زمین بازی کنید که حریف به سمت منطقه دفاعی خود متمایل شود. شما بر روی یک منطقه از زمین تمرکز می کنید و آنها را به سمت خود می کشانید، حالا آنها در دیگر مناطق زمین ضعیف عمل خواهند کرد. وقتی ما این کار را می کنیم، برنامه بعدی حمله است، حمله از مناطقی که آنها در آنجا تضعیف شده اند. اینطوری به گل خواهیم رسید. پاس دادن در زمین فقط باید با این هدف ایجاد شود نه بدون دلیل و هدف خاصی.  سبک بازی ما باید اینگونه باشد و این هیچ ربطی به تیکی تاکا ندارد."
 

منبع

نظرات 4 + ارسال نظر
Reza جمعه 25 مهر 1393 ساعت 09:34

از نشانه های آخرالزمانه :))))))))

sirsir جمعه 25 مهر 1393 ساعت 10:43

گواردیولا از الن به فکر اینم شما برید از بایرن کی لیاقت جای تو رو داره؟امیدوارم رومنیگه عزیز برگرده و مدت قرار دادتو بیشتر کنه چون خیلی مربی خوبی هستش.واقعا صاحب سبکترین مربی دنیا که هیچی طول تاریخ هستش

لواندوسکی جمعه 25 مهر 1393 ساعت 11:04

باورم نمیشه گواردیولا گفته باشه از تیکی تاکا متنفرم به نظر من مصرف زیاد اب جو باعث شده گواردیولا همچین حرفی بزنه

hamed شنبه 26 مهر 1393 ساعت 00:39

یه بحث مهم اینه که توتال فوتبال رو با تیکی تاکا اشتباه نگیریم.تیکی تاکا نصف توتال فوتباله و خسته کننده.اما توتال فوتبال نقطه ی کمال فوتباله.خیلی خوبه که به اون جا برسیم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد