وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

نگاهى بر عملکرد خریدهاى بایرن مونیخ در این فصل

 

بایرن مونیخ در فرصت نقل و انتقالات تابستانى شش بازیکن جدید را که سه تن از آنها اسپانیایى بوده اند، به خدمت گرفته است، اما کدام یک تا به حال موفق تر بوده اند و توانسته اند انتظارات را برآورده سازند.

بایرن مونیخ در حال حاضر و پس از گذشت هفت هفته از بوندسلیگا صدر جدول این رقابت ها را با چهار امتیاز برترى نسبت به مونشن گلادباخ و هوفنهایم نزدیک ترین دنبال کنندگان خود، در اختیار گرفته است. به نظر مى رسد که تیمى جلودار بایرن مونیخ براى دفاع از عنوان قهرمانى نخواهد بود و حتى دوران کابوس بار پس از جام جهانى نیز تاثیرى در این موضوع نخواهد داشت.

پپ گواردیولا خود پیش از این پیش بینى نموده بود که تا پایان دور رفت بایرن مونیخ از اقتدار لازم برخوردار نخواهد بود، اما بر خلاف پیش بینى پپ گواردیولا و حتى با وجود تعداد بالاى مصدومان تیم به هماهنگى خوبى رسیده است و به نظر مى رسد که سران باشگاه در تابستان سرمایه گذارى هدف دار و مناسبى در بازار نقل و انتقالات داشته اند، این یادداشت به بررسى شرایط شش بازیکن تازه وارد بایرن مونیخ خواهد پرداخت.

 

روبرت لواندوفسکى - یازده بازى (4 گل و 2 پاس گل)

ماتیاس سامر مدیر ورزشى بایرن مونیخ پیش از شروع فصل پیش بینى کرده بود که "لواندوفسکى بسیار به درد ما خواهد خورد، اما او براى پیدا کردن و تطبیق خود با فلسفه بایرن مونیخ تنها نیاز به زمان خواهد داشت." به نظر مى رسد در هفت هفته سپرى شده او با مکانیزم هاى سیستم مورد نظر پپ گواردیولا به خوبى آشنا شده باشد.

لواندوفسکى در دورتموند نوک پیکان و نقطه ثقل حملات سریع دورتموند بود اما در بایرن مونیخ او مى بایست خود را به فوتبالى کنترلى و اقتدارگرایانه تطبیق دهد، وى در این رابطه گفته است:"نوع بازى بایرن مونیخ سبب مى شود که حریفان با چیدمانى کاملا دفاعى و حتى با پنج مدافع وارد زمین شود که این کار را سخت مى کند." در هفته هاى اخیر عملکرد وى با انتقاداتى به همراه بوده است، اما با دو گلى که این مهاجم لهستانى در بازى با هانوفر به ثمر رسانده است، به نظر پاسخ خوبى به منتقدین خود داده است. حال باید دید که روبرت لواندوفسکى مى تواند همچنان اعتماد پپ گواردیولا در خط حمله بایرن مونیخ را به خوبى پاسخگو باشد.

 

خوان برنات -– یازده بازى

نکته تعجب برانگیز در خصوص این اسپانیایى 21 ساله این است که وى در هر یازده بازى بایرن مونیخ در این فصل به میدان رفته و تنها دو بار در ترکیب اصلى قرار نداشته است و تنوانسته به خوبى جواب اعتماد پپ گواردیولا را بدهد، برنات در این زمینه گفته است:"از همان ابتداى ورودم به مونیخ پپ گواردیولا همواره مراقب من بوده است، بازى تحت نظر او بسیار لذت بخش است."

غیبت بسیارى از بازیکنان بایرن مونیخ در خط میانى سبب شده که داوید آلاباى بیشتر به سمت مرکز زمین متمایل شود و به همین دلیل خوان برنات از خلاموجود در سمت چپ دفاعى کمال استفاده را نموده است، از برنات پیش از این به عنوان ذخیره داوید آلابا نام برده مى شد اما وى با عملکرد خود به خوبى کناره سمت چپ تیم را در اختیار گرفته و ویسنته دل بوسکه سرمربى تیم ملى اسپانیا را براى دعوت از وى به این تیم مجاب نموده است.

 

ژابى آلونسو-– هشت بازى

ژابى آلونسو با 206 تماس با توپ در بازى مقابل کلن رکوردى جدید در این زمینه را از خود بر جاى گذاشته است و در این هشت بازى دقت پاس هاى وى به 90.2 درصد رسیده که همه این آمار و ارقام نشان از کیفیت بالاى این هافبک اسپانیایى دارد.

بعد از جدایى تونى کروس و مصدومیت بازیکنانى نظیر شواین اشتایگر، تیاگو آلکانتارا و خاوى مارتینز سران بایرن مونیخ در آخرین روز هاى نقل و انتقالات با خرید الونسوى 33 ساله از رئال مادرید شگفتى ساز شدند. این خرید به دلیل سن نسبتا بالاى آلونسو در ابتدا با انتقاداتى به همراه بوده است، اما وى با ارائه عملکردى درخشان و تاثیرگذارى در تیم، خود را به نوعى به موتور محرک بایرن مونیخ تبدیل کرده و درستى تصمیم سران این باشگاه را نشان داده است.

 

سباستین روده- شش بازی (1 پاس گل)

در شش دیدار گذشته بایرن موینخ که سباستین روده  در آنها حضور داشته است، وى تنها موفق به پشت سر گذاشتن 105 دقیقه بازى شده است و به نظر مى رسد که نتوانسته باشد توقعات کادر فنى را برآورده سازد. به خصوص در بازى هاى ترکیبى سریع  بازیکنان بایرن مونیخ گاهى وى نامطمئن نشان داده است.

 از ابتداى فصل گذشته همواره شایعاتى در خصوص علاقه بایرن مونیخ و به خصوص ماتیاس سامر به جذب روده از آینتراخت فرانکفورت به گوش مى رسید تا سرانجام در تابستان گذشته این انتقال صورت گرفت. سامر همواره از سباستین روده به عنوان بازیکنى جنگنده و باهوش نامبرده است، اما آیا پپ گواردیولا نیز درآرزوى داشتن چنین بازیکنى بوده است؟ برخى از کارشناسان معتقد هستند که در کادر فعلى بایرن مونیخ فرصت چندانى به روده براى بازى در خط میانى نخواهد رسید و پپ گواردیولا نیز بیشتر مایل به استفاده از او در خط دفاعى مى باشد.

 

مهدى بن عطیه- چهار بازى

مصدومیت دور هنگام خاوى مارتینز سبب شد که بایرن مونیخ مهدى بن عطیه مراکشى را در آخرین روز هاى مهلت نقل و انتقالات از رم خریدارى نماید. او به دلیل مصدومیت چند دیدار اول تیم خود را در بوندسلیگا از دست داد و براى اولین بار در لیگ قهرمانان اروپا و بازى مقابل منچسترسیتى در ترکیب بایرن مونیخ قرار گرفت. البته در بازى مقابل زسکا مسکو در خط دفاعى او چندان مطمئن نشان نداد و عملکرد او مورد انتقاد مطبوعات قرار گرفت، ماتیاس سامر اما در دفاع از بن عطیه گفت:"او هنوز به زمان بیشترى براى عادت و تطبیق به موضوعات مختلف نیاز دارد." به نظر مى رسد در حال حاضر مهمترین موضوع براى او رسیدن به آمادگى جسمانى کامل است.

 

په په رینا - بدون بازى

په په رینا به عنوان فاتح جام جهانى و اسطوره باشگاه لیورپول به بایرن مونیخ آمده است و به اعتقاد بسیارى از فوتبال دوستان وى موفقیت و کسب عنوان با بایرن مونیخ را به حضور در ترکیب ثابت تیمى دیگر ترجیح داده است. او در تمرین هاى بایرن مونیخ حضورى جدى دارد تا شاید در برخى از بازى ها که نیاز به حضور او باشد، پپ گواردیولا بتواند بر روى او حساب نماید.

هته گذشته او دچار مصدومیت شد و به نظر مى رسد چندین هفته حتى توانایى قرار گرفتن بر روى نیمکت ذخیره ها را نیز نداشته باشد. به هر حال مانوئل نویر همچنان انتخاب اول و بهترین سنگربان بوندسلیگا باقى خواهد ماند و از  رینا نیز به عنوان درخشان ترین دروازه بان دوم بوندسلیگا یاد خواهد شد.

 

By Christoph Köckeis / Goal Deutschland 

منبع

نظرات 2 + ارسال نظر
افن برگ جمعه 25 مهر 1393 ساعت 10:27

بابا بزارید حداقل نیم فصل بشه بعدش عملکردشونو ببینیم

sirsir جمعه 25 مهر 1393 ساعت 10:59

همشون گلن.بایرن مدیریتش حرف نداره برنات رو خوب اوردن الابا میتونه جایگزین خوبی برای ریبری در اینده باشه.لوا که حرف نداره و البر بایرنه.الونسو هم مهندس پاسه .بن عطیه بهترین دفاع بعد از بواتنگ کا تا پایان فصل مشخص میشه.سباستین روده قطعا رییس اینده خواهد بود و رینا هم که دنیای از تجربه رو با خود اورده واسه اکادمی بایرن.کلا بازیکنان خوبی رو اوردن دمشون گرم.سامر واقع یکی یه دونه ست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد