وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

اون لعنتی رئیسه!

 

«داستان لفاظی های مشئوم ژوزه مورینیو»

"از کتاب جدید مارتی پرارنو"

 

مونیخ، 15 سپتامبر 2013، پپ از واکنش هوینس و رومنیگه پس از سوپرکاپ اروپا به نحو شگفت آوری خوشحال شده بود. مدیران ارشد بایرن به دفاع از او برخواسته بودند. اظهارات مورینیو غیرقابل پذیرش بود اما او قاعدتاً چیز متفاوتی را تجربه می کرد.

 ژوزه مورینیو پس از اینکه تیمش در سوپرکاپ اروپا مغلوب یاران پپ گواردیولا شد، در اظهار نظری جنجالی گفت"هر بار که با تیم های پپ بازی می کنم، همیشه ده نفره بازی را تمام می کنم! احتمالاً این باید از قوانین خاص یوفا باشد!"

اما احتمالاً سرمربی آبی های لندنی فراموش کرده بود که ضربه خشن رامیرز روی پای گوتزه باعث پاره شدن لیگامنت زانو او شده، در حالی که رامیرز به خاطر این عمل غیرورزشی تنها کارت زرد دومش را گرفت که در شرایط عادی مستحق کارت قرمز مستقیم بود.

آوریل 2011 زمانی که در عرض 18 روز باید 4 بار در قالب ال کلاسیکو با ژوزه مورینیو  روبرو می شد، در این سری بازی ها یاران رئال با عداوت تمام-خصوصاً چند بازیکن خاص- روی پای بارسایی ها بی محابا تکل می رفتند . پس از فینال کوپادلاری وقتی بارسلونا با تک گل رونالدو مغلوب رئال مادرید شد، سرمربی بارسلونا به حریف پیروزی را تبریک گفت و اضافه کرد تیمش بسیار به پیروزی نزدیک بوده، اما داور گل درست پدرو را آفساید اعلام کرده .وی بعداً به کنایه گفته بود" چه آفساید میلی میتری بود! کمک داور باید قدرت دید بسیار بالایی برای دیدن چنین صحنه ای داشته باشد!"

در26 آوریل 2011، هنگامی که پپ و بازیکنانش در رستوران -هتل یورواستار- در مادرید مشغول صرف ناهار بودند، تلویزیون تصادفاً مشغول پخش کنفرانس خبری مورینیو در مورد بازی نیمه نهایی چمپیونزلیگ بود.پپ با بی توجهی پشتش را به تلویزیون کرد و وقتی به پیشنهاد دستیارش به کنفرانس مورینیو گوش کرد، شنید" ما در آغاز  دوره جدیدی هستیم در این لحظه که صحبت می کنم گروه قلیلی از مربیان بوده اند که داوران را مورد انتقاد قرار نمی دادند و گروه کثیری دیگر -که من هم جزو گروه آنانم- از داور انتقاد کرده اند. حالا با اظهارات پپ ما باید دوران جدیدی را آغاز کنیم حالا با گروه سومی طرف هستیم، البته به صورت مشخص تنها یک فرد بخصوص، کسی که حتی زمانی که داور بی نقص ترین قضاوتش را انجام می دهد هم  از او  انتقاد می کند،باید اعتراف کنم این برایم کاملاً تازگی داشت! "

بازیکنان پپ که در آن هنگام به مصاحبه مورینیو گوش می دادند، از اظهارات تمسخر آمیز او عصبانی می شوند.

این آخرین بار است " زمان آن فرا رسیده!"

چند ماه قبل پپ به یکی از همکاران نزدیکش گفته بود" می دانم مورینیو  می خواهد وادار به واکنشم کند، اما نمی تواند. من واکنشی نشان نمی دهم، مگر وقتی که فکر کنم موقعیت مناسبش فرا رسیده!"

مورینیو معمولاً سعی می کرد به نحوی مربی کاتالان ها را از کوره به در ببرد و در عوض این مربی کاتالان ها بود که باوقار رفتار می کرد تا اینکه زمان مناسب فرارسید.

ساعت 8 شب قبل از بازی زمانی که بازیکنان تمریناتشان در زمین تمرینی برنابئو را تمام کرده بودند،در رختکن و پس از آن  احساس می شد پپ تقریباً می خواهد آماده پاسخ به مورینیو شود، حتی مدیر ورزشی تیم آنتونیو زوبیزارتا شنیده بود پپ در حال آماده کردن مطلب بسیار خاصی به همین منظور است. یکی از بازیکنان که به پپ نزدیک تر بوده در حال خروج از رختکن  برای او در کنفرانس خبری آرزوی  موفقیت می کند. اما در عوض مدیر وزرشی او را با این پاسخ شگفت زده می کند" ما به او جواب نمی دهیم، پپ"

بار دیگر پپ احساس کرد، مدیران باشگاه جلوی تصمیمات او ایستاده اند اما او تصمیمش را گرفته بود و  توصیه مدیران  باشگاه را  نادیده گرفت و به راه خودش رفت . او با خشم بی سابقه ای به رقبش پاسخ داد:

"سینیور مورینیو به خودش اجازه داده از روی تفنن مرا پپ صدا کند، در عوض من هم ترجیح می دهم ژوزه صدایش کنم، فردا ساعت 8:45 دقیقه همدیگر را توی زمین می بینیم! او بازی را خواهد برد ، او همه فصل از من پیشه گرفته در این شکی نیست و این روند را ادامه خواهد داد. اگر چمپیونزلیگ شخصی اش را  بیرون از زمین می خواهد،اجازه دهید، داشته باشدش و ازش لذت ببرد. توی این اتاق( اتاق کنفرانس سانتیاگو برنابئو) مورینیو رئیس لعنتی است ! رئیس لعنتی!"

"او همه چیز را در این مورد می داند  قرار نیست اینجا با هم مسابقه دهیم.فقط مایلم بهش یادآوری کنم.من چهار سال باهاش کار کردم (در بارسلونا) من میشناسمش اونم می شناسدم.اگر او قضاوت رفقای ژورنالیستش که اطلاعاتشان را از فلورنتینو پرز بدست می آورند را به رابطه چهار ساله مان ترجیح می دهد. خب این انتخاب اوست و در این بحثی نیست"

 

" من به رئال مادرید برای قهرمانی تبریک می گم، با آن شاهکار آفساید گیری، احتمالاً با داور بسیار باهوشی طرف بوده ایم.سعی می کنم، از ژوزه  چیزهای در زمین فوتبال یاد بگیرم زمانی که باهاش بازی می کنیم یا  بازی هاشو از تلویزیون می بینم اما ترجیح می دهم اگر امکانش باشد کمی هم از کارهای خارج زمینش هم یاد بگیرم!"

آن پاسخ  پپ موقعیت ملتهب و هیجان آوری ایجاد کرد چنانچه وقتی به هتل محل اقامت تیمش رسید.یارانش برای خسته نباشید و خوشحالی کردن منتظرش بودند. آنها  آشکارا از این پاسخ او خوشحال بودند.شاید این در مورد بازیکنان صدق کند، چون بازیکنان برای حصول نتیجه می توانند و احتمالاً می خواهند دست به هر عملی بزنند، از ستایش و چاپلوسی در مورد مربی تا طیف وسیعی از اعمال چون دوپینگ، انواع حیله های کثیف، نقش بازی کردن یا اعمال نفوذ بر داوران اما  بحث مدیران ارشد باشگاه بارسلونا متفاوت است آنان در این مورد سکوت کردند و سعی در حفظ موضع سربه زیرانه خود گرفتند و علاقه ای به دفاع از او نداشتند.اما آن موقع گواردیولا  قدم اساسی را برداشته بود، آنهم در جای مناسب و دقیقاً در زمان مناسب!

 

کتاب «رازهای پپ»داستان اولین فصل حضور پپ گواردیولا در بایرن مونیخ. اکنون در دو نسخه کاغذی و الکترونیکی به وسیله انتشارات BackPage Press / Arena Sport منتشر شده است.

  

منبع

نظرات 1 + ارسال نظر
بایرن مونیخ جمعه 25 مهر 1393 ساعت 21:52

مربی غجیبیه...ن میتونم دوسش داشته باشم ن میتونم ک ازش متنفر باشم از این لعنتی....در کل برای بایرن بد نبوده...خدا کنه موفق شه....واقعا نمیدونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد