وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

شرایط بحرانى آلمان، تیم چهار ستاره چهار امتیازى

 

تنها یک برد و یک تساوى حاصل تلاش آلمان ها در بازى هاى انتخابى یورو 2016 بوده است تا فاتحان جام جهانى بدترین شروع آلمان در تاریخ رقابت هاى انتخابى یک تورنمنت بزرگ را پدید آوردند.

بعد از کسب تساوى 1:1 مقابل ایرلند، آلمان تیم چهار ستاره فوتبال جهان با کسب چهار امتیاز، رده چهارم از گروه چهارم رقابت هاى انتخابى یورو 2016 را به خود اختصاص داده است و اگر این شرایط بحرانى تا آخر حفظ شود، رقابت هاى یورو بدون حضور قهرمان جام جهانى برگزار خواهد شد.

صیادان جام جهانى که در ظرف مدت تنها چهار روز به صیدهاى آرامى تبدیل شده اند، از دریافت گل در آخرین دقایق بازى غافلگیر به نظر مى رسیده و تنها با استفاده از کلمه بدشانسى مایل به توجیه عملکرد خود نبودند. چون با کسب این تساوى، مانشافت بدترین شروع تاریخ خود در مرحله انتخابى تورنمنتى نظیر جام جهانى و یا رقابت هاى یورو را رقم زد.

مانوئل نویر سنگربان و کاپیتان مانشافت بعد از بازى گفت:"این بدشانسى نیست، ما خودمان کار را سخت کرده ایم. ما سه امتیاز بازى را در دقایق آخر از دست دادیم، چون ترسو بودیم و این عصبانى کننده است." بعد از گذشت سه بازى از دیدارهاى این گروه، ایرلند به جاى آلمان قهرمان جام جهانى صدر جدول  را به خود اختصاص داده است و شاگردان یوگى لوو از این سه دیدار تنها موفق به کسب چهار امتیاز با تفاضل گلى منفى یک شده اند و اوضاع این تیم بحرانى به نظر مى رسد. یوگى لوو سرمربى مانشافت در این رابطه مى گوید:"ما هرگز تصور کسب چنین نتایجى را نمى کردیم، در واقع ما بر روى کسب امتیازات بیشترى در ماه اکتبر حساب کرده بودیم. ما کار خودمان را سخت کردیم، چون به خصوص در بازى مقابل ایرلند در دقایق پایانى کنترل و تمرکز لازم را نداشتیم."

بى تردید دلایل زیادى براى ایجاد چنین مشکلاتى و همچنین کسب چنین نتایج ضعیفى بعد از گذشت سه ماه از فتح جام جهانى وجود دارد، در واقع ده بازیکن اصلى از بیست و سه بازیکن حاضر در جام جهانى در بازى مقابل ایرلند غایب بوده اند و تیم چهره اى کاملا جدید به خود گرفته است. یوگى لوو معتقد است:"در بعضى لحظات شادابى روانى لازم در تیم دیده نمى شود. ما هنوز به دقت و سرعت مورد انتظار و توقع نرسیده ایم. البته نباید انتظار داشت که بعد از جام جهانى همه بازیکنان از قواى روحى و بدنى کاملى برخوردار باشند."

بازیکنان جوان و تازه اضافه شده به ترکیب اصلى تیم نظیر اریک دورم 22 ساله، آنتونیو رودیگر 21 ساله، یولیان دراکسلر 21 ساله و یا ماتیاس گینتر 20 ساله هنوز از تجربیات بین المللى کافى و حتى سطحى همانند بازیکنانى نظیر خدیرا، شواین اشتایگر ولام برخوردار نیستند و در لحظات سخت و حساس نمى توانند عملکرد خوب و تاثیرگذارى داشته باشند. البته چنین توقعى وجود دارد که بازیکنانى نظیر نویر، هوملس، بوآتینگ، کروس و مولر مسئولین بیشترى را در چنین بازى هایى عهده دار شوند.

در دو بازى اخیر، تیم جوان یوگى لوو موفق به خلق موقعیت ها و شانس هاى زیادى بر روى دروازه حریفان خود شده است، ‌اما بازى آنها همچنان از تاثیر کافى براى پیروزى برخوردار نبوده و به خصوص در جلوى دروازه حریف و زدن ضربات آخر به نظر با مشکل بزرگى روبرو است،‌ به طورى که مطبوعات آلمانى به خاطر عدم وجود مهاجمى کلاسیک در تیم از سرمربى تیم ملى فوتبال آلمان انتقاد مى کنند.

ژروم بوآتینگ مدافع مونیخى تیم ملى آلمان معتقد است:"شرایط تیم و علل ضعف آن باید شناخته و رفع شوند. ما باید بیدار شویم تا بتوانیم همه بازى هاى بعد را ببریم." و لوکاس پودولسکى از بازیکنان تعویضى آلمان شرایط تیم را "بحرانى" مى داند و گرفتن یک امتیاز از دو بازى را از تیمى همانند آلمان راضى کننده نمى داند.

با این حال از نظر یوگى لوو زمان لازم براى دعوت از برخى بازیکنان جدید به خصوص در خط حمله فرا نرسیده است:"ما بازیکنان خود را به خوبى مى شناسیم و از کیفیت آنها با خبر هستیم. کسب چنین نتایجى در چنین مقطعى دور از انتظار نبود. بى تردید ما به زودى قدرت خود را باز خواهیم یافت."

 

By Frankfuret Allgemeine Zeitung

 
منبع

نظرات 1 + ارسال نظر
سعید پنج‌شنبه 24 مهر 1393 ساعت 15:36

به فکر آینده بهتر هستیم نه نتیجه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد