وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

ژابی آلونسو: گواردیولا با تمام وجود می خواست من به بایرن بیایم

 

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، ژابی آلونسو گفت که تمایل فراوان گوتردیولا برای جذب او مهمترین دلیلش برای ترک رئال مادرید بوده است.

 گفته می شد که مبلغ انتقال او 10 میلیون یورو بوده است. خیلی ها معتقد بودند که ژابی آلونسو به این دلیل سانیاگو برنابئو را ترک کرده که آنها می خواستند تونی کروس را به خدمت بگیرند اما خود آلونسو می گوید که این موضوع صحت ندارد و او می خواسته تغییری در دوران بازیگری اش بدهد و از سوی دیگر تمایل فراوان گواردیولا او را متقاعد کرده است.

او به سایت گل گفت:" نظرات زیادی درباره انتقال من به اسپانیا وجود داشت. اما حقیقت این است که من می خواستم که شروع دوباره ای داشته باشم. از نظر خودم این تصمیم درستی بود. من کاری به مسائل نقل و انتقالات و تونی کروس نداشتم. کارلو آنچلوتی به من اعتماد کرد و می دانست که من نقش مهمی ایفا می کنم. مشکلی در مادرید نداشتم. تصمیم راحتی نبود اما من فکر کردم که زمان مناسب خواهد رسید. رئال مادرید باشگاه بزرگی است. حالا من این شانس را دارم که با باشگاه بزرگ دیگری در یک کشور جدید آشنا شوم و تجربیات جدیدی کسب کنم. این آخرین شانس من برای پیوستن به بایرن بود. وقتی تصمیم را گرفتم مسئله را به صورت رسمی به باشگاه رئال گفتم. آنها به تصمیم من احترام گذاشته و من را حمایت کردند. پپ گواردیولا به شدت خواهان جذب من بود و این برای من خیلی مهم بود. من همیشه درباره دوران بازی ام چیزهایی می نویسم و این موضوع نقش مهمی در تصمیم من ایفا کرد. وقتی تیمی به شدت دنبال من باشد، به صورت جدی به آن فکر می کنم. من در باشگاهی بازی می کردم که می دانستم سرمربی آن کارلو آنچلوتی اعتماد زیادی به من دارد. بعد از پنج سال حضور در این باشگاه و بردن لیگ قهرمانان من به دنبال چالش جدیدی بودم."

از آلونسو که با چند مربی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا مثل آنچلوتی، مورینیو و رافا بنیتز کار کرده است خواسته شد که مقایسه ای از آنها با گواردیولا ارئه دهد.

او پاسخ داد:" مقایسه مربیان کار سختی است. گواردویلا یک آنالیزور است. او همیشه سعی می کند که سطح بازی تیم را بهبود بخشد و تیم را به طور کامل برای بازی بعدی آماده کند. او همیشه به روشهای تازه فکر می کند و گذشته تاکتیکی فوق العاده ای دارد. او ساعتها به تاکتیکهایش فکر می کند و آن را به بازیکنان می آموزد و از آنها می خواهد که روی این تاکتیک ها تمرکز کنند. او ساعتهای زیادی را صرف تعیین نقشه بازی اش می کند. برای من این تجربه بی نظیری است. چیزهای زیادی یاد گرفته ام. او یکی از دلایل من برای پیوستن به این تیم بود. او علاقه زیادی به جذب من داشت. برای من دیدن این اعتماد خیلی مهم است." 

 

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد