وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

پرسش و پاسخ مفصل با نویر در مورد تیم ملی، بازگشت به گلزنکرشن و کمک به کودکان محروم

 

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، مانوئل نویر، بهترین دروازه بان جام جهانی 2014، مصاحبه ای مفصل با وبسایت DFB.de انجام داده که تقدیم می شود.

 

آقای نویر، می خواهم با این سوال شروع کنم که چه چیزی شما را بیش از هر مساله دیگری، عصبانی...

(با اخم نگاه می کند)

 

گل خوردن!

(با اخم نگاه می کند)

 

دریافت چه گل هایی بیش از همه شما را اذیت می کند؟ آیا اشتباهات شخصی، نقش مهمی در این راستا ایفا می کنند؟

نمی توانم گل خوردن را تحمل کنم؛ به همین سادگی! بدترین ها، آنهایی هستند که نتایج بازی ها را تعیین می کنند. دریافت گل پیروزی بخش در وقت های تلف شده، ناامید کننده است؛ از دست دادن کلین شیت تان بعد از برتری 4 بر صفر هم همین گونه است، ولی شکل متفاوت تری دارد. گل های مورد اول، از همه ناراحت کننده تر است. اشتباهات در مراحل بازی سازی، معنایی ندارند.

 

آیا اهمیت گل هم نقش مهمی دارد؟

البته.

 

آیا از گل خوردن در نیمه نهایی جام جهانی، آزرده شدید؟

نتیجه 7 بر صفر، بهتر از 1-7 است. آن روز، اتفاقی بی سابقه رقم زدیم. بعضی ها شاید از آن به عنوان یک بازی بی نقص یاد ببرند، اما یک گل خوردیم، پس بی نقص نبودیم.

 

لهستان روز شنبه در حالی به گل رسید که شما از دروازه خارج شدید، ولی به توپ نرسیدید. آیا فکر می کنید روی گل مقصر بودید؟

برایم آسان نبود. ارسال پیشچک بسیار خوب بود. دیدم مهاجم تنها است و برای مقابله با او، خارج شدم. می خواستم زودتر از او به توپ برسم، اما او شکست ام داد. باید مراقب هم می بودم، چون پیشچک می توانست از همان جایی که ایستاده بود هم ضربه بزند و در نتیجه نمی توانستم زیاد بیرون بیایم.

 

شاید بتوان گفت لهستان سزاوار کسب نتیجه 2 بر صفر نبود. آیا شب را با بی خوابی گذراندید؟

نه، خوب بازی کردیم، ولی باید اشتباهات کمتری داشته باشیم. می دانیم به چه خوبی می توانیم بازی کنیم و چه باید بکنیم. به عنوان کادر دفاعی تیم، در مورد آن باهم و با مربی، صحبت کردیم. این تشریک مساعی داخلی، بسیار مهم است.

 

دیروز نهادی اجتماعی (MANUS) در گلزن کرشن افتتاح کردید. آنجا برای چه منظوری ساخته شده است؟

چندین سال است که روی پروژه ای که به کودکان محروم ایالت روهر اختصاص دارد، متمرکز شده ایم. دو سال قبل تصمیم گرفتم مرکزی اختصاصی برای MANUS بسازیم. ساختمانی بسیار خوب نزدیک مدرسه سابق من پیدا کردیم، آن را بازسازی کردیم و مطمئن شدیم می تواند مکان خوبی برای کودکان خارج از خانه شان باشد. از دیدار دیروز، بسیار لذت بردم.

 

پروژه های شما بیشتر متمرکز بر ایجاد فرصت های برابر است. چه زمانی به اهمیت این مساله پی بردید؟

این را از همان کودکی حس می کنید. همان زمان می دیدم که برخی از دوستانم نمی توانند کتاب های درسی جدید سفارش دهند یا با ما به اردوهای مختلف بیایند. بعضی از بچه ها، تقریبا هر روز لباس یکسانی می پوشیدند. بدتر از همه، چندین نفر حتی غذا برای خوردن هم پیدا نمی کردند. در کودکی این ها را می بینید، ولی به زودی فراموش می کنید. امروز دید دیگری دارم و مشکل را بهتر درک می کنم. تلاش می کنیم به بیشترین تعداد از این کودکان، یاری کنیم.

 

قبل از جام جهانی هم یک ستاره بودید و درخواست های کمک بسیاری دریافت می کردید. بعد از برزیل، این ها بیشتر هم شده است. نمی توان به همه هم کمک کرد، پس "نه" گفتن به کسی، چقدر مشکل است؟

از روی عمد روی یک منطقه متمرکز شده ایم. تصمیم گرفته ایم به کودکان محروم آلمان، کمک کنیم. فوق العاده است، چون می توانید تفاوتی را که ایجاد کرده اید، احساس کنید.

 

قبلا هم در جریان برد 6 بر دو تیم ملی مقابل اتریش، به گلزن کرشن برگشته بودید. آیا اینجا آمدن حس خاصی به شما می دهد؟

قبل از همه چیز، به بازی مقابل هواداران خودی، خوش بین هستیم. برای من، حضور در اینجا همیشه خاص است. دیدار از خانه، همیشه خوب است.

 

اهل گلزن کرشن هستید و فردا (امشب) قهرمان جهان را کاپیتانی خواهید کرد. این چه معنایی برایتان دارد؟

افتخار خواهم کرد. این یک رویای به حقیقت پیوسته است. باید وقتی بازی شروع شد، تمرکزم را از دست ندهم. قهرمان جهان بودن به نفع ما نیست. می دانیم که باید محکم باشیم، چون همه می خواهند شکست مان دهند.

 

قهرمان جام جهانی بعد از دو بازی در رده چهارم گروه D بازی های مقدماتی یورو 2016 قرار دارد. آیا این نگران تان نمی کند؟

همیشه فشار هست که البته همیشه چیز بدی نیست. هواداران انتظار دارند تمام بازی هایمان را ببریم و خوب بازی کنیم، ولی ما هم به خودمان اطمینان داریم. می دانم چه قدرتی داریم. بازی مقابل ایرلند، آسان نخواهد بود، ولی گیم پلن خوبی داریم. اطمینان دارم با 3 امتیاز از زمین خارج خواهیم شد. 

 

منبع

نظرات 1 + ارسال نظر
ARAA چهارشنبه 23 مهر 1393 ساعت 12:52

خیلی دوست دارم
خیلی خیلی خیلی خیلی دوست دارم
تو بهترین دربازبای

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد