وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

بایرن مونیخ و قدم بعدى پس از جذب ژابى آلونسو

 

نحوه بازى بایرن مونیخ این هفته ها شاهد تغییراتى بوده که این تغییرات چالش هایى را به همراه داشته است. ریشه این تغییرات اما در جدب ژابى آلونسو نهفته است.

فوتبالى که یک تیم پویا ارائه مى دهد هرگز ثابت نبوده و همواره در تغییر است، چون رقبا مدام راه هاى جدیدى را براى مقابله با تیم جستجو مى کنند و کادر بازیکنان تیم نیز از فصلى به فصل دیگر دستخوش تغییراتى هر چند ناخواسته مى شود. نحوه بازى بایرن مونیخ نیز در این فصل از رقابت هاى فوتبال با چنین تغییراتى روبرو بوده که ریشه آن را باید در جذب ژابى آلونسوى اسپانیایى جست.

این هافبک 32 ساله از همان ابتدا به خوبى با تیم منطبق شده و تاثیرات تعیین کننده اى بر بازى بایرن مونیخ داشته و آمارى که از خود بر جاى گذاشته خود به خوبى نشان گر این مدعا است، اما تاثیر او بر بازى و نحوه بازى سازى بایرن مونیخ براى پپ گواردیولا بسیار مهم تر از آمار و ارقام مى باشد.  چرا که با اضافه شدن آلونسو به خط میانى مونیخى ها اصلى ترین مشکل فصل گذشته این تیم که ضعف در جریان بازى از خط دفاعى به زمین حریف بوده است، تا حد زیادى مرتفع شده است.

در فصل گذشته پپ گواردیولا با انتقال فیلیپ لام از خط دفاعى به خط میانى سعى در حل این مشکل داشت. کاپیتان لام بیشتر وظیفه منتقل نمودن توپ به زمین حریف و بازیکنان تهاجمى خودى داشت که تونى کروس در این زمینه او را حمایت مى نمود. حال چنین پروسه اى با حضور ژابى آلونسو آسان تر شده است، چون این هافبک اسپانیایى با قابلیتى که دارد به راحتى مى تواند فاز بازى بایرن مونیخ را تهاجمى نماید.

تبدیل فاز بازى از دفاع به حمله به نحوى آسان و سریع در بایرن مونیخ قابل اجرا است، موضوعى که در فصل گذشته بسیار سخت و دشوار به نظر مى رسید، با این حال تیم پپ گواردیولا در حال حاضر با مشکل دیگرى روبرو است که آن تاثیرگذارى اندک تیم در زمان حضور در نزدیکى محوطه جریمه حریف است.

به نظر مى رسد که حریفان دریافته اند که بازى سازى ژابى آلونسو از انتهاى زمین خودى با توجه به همراهى فیلیپ لام و داوید آلابا به سختى قابل جلوگیرى است و به همین دلیل ترجیح مى دهند هنگام از دست دادن توپ هرچه سریعتر در اطراف محوطه جریمه خودى تجمع نمایند تا جلوى فضاهاى خالى را به خوبى سد نمایند. در بازى هاى اخیر، حریفان بایرن مونیخ در موقع دفاع از چیدمان 1-4-5 استفاده مى کنند که بسیار محافظه کارانه و کاملا دفاعى است. عبور از چنین خط دفاعى و نفوذ در آن نیازمند صبر، سرعت و هوشیارى تکنیکى خاصى است.

به عبارتى دیگر بایرن مونیخ با جذب ژابى آلونسو بر مشکل بازى سازى از انتهاى زمین و رساندن توپ به بخش تهاجمى تیم فائق آمده است، اما مشکلى که در حال حاضر گریبانگیر تیم شده این است که شاگردان پپ گواردیولا نمى توانند کارهاى ترکیبى خود را هبدرون محوطه جریمه حریف بسط دهند. بازگشت تیاگو به ترکیب اصلى و صبر دستجمعى مى تواند براى پپ گواردیولا براى رسیدن به هدف اصلى کمک بزرگى باشند. علاوه براین مهاجمین تیم نیزمى بایست خطر و موقعیت شناسى خود را جلوى دروازه حریف افزایش دهند، همانطور که در بازى مقابل هانوفر این قابلیت را از خود نشان داده اند.

 

By Eurosport Deutschland 

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد