وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

مانوئل نویر و انقلابى در دروازه بانى

 

کمتر کسى مى تواند برداشت صحیحى از نقش مانوئل نویر به عنوان سنگربان داشته باشد، او در حقیقت دروازه بانى تهاجمى است که در آستانه تحت تاثیر قراردادن دوره اى و ایجادى تغییراتى بنیادین در پست خود قرار دارد.

پیش از این تصور حضور دروازه بان در خارج از محوطه جریمه و در نظر گرفتن نقشى براى او دشوار به نظر مى رسید و همگان دروازه بانان را محصور در محوطه جریمه و قفس 7.32 مترى مى دانستند و نقش او را به عروسکى خیمه شب بازى تشبیه مى کردند، اما مانوئل نویر سنگربان بایرن مونیخ به خصوص در فصل جدید بوندسلیگا هرگز چنین برداشتى را از پست خود نداشته است.

در دو بازى اخیر مقابل کلن و هامبورگ به ویژه چنین موضوعى بیشتر نمایان شده است، نمایش او در جام جهانى و به خصوص در بازى مقابل الجزایر بسیار تحسین برانگیز بود و او با خروج هاى شجاعانه خود تاثیر به سزایى در پیروزى تیمش در آن دیدار داشت، برخى از کارشناسان دنیاى فوتبال به تمجید از او پرداخته و او را بانى انقلابى بزرگ در زمینه دروازه بانى مى دانند، کسى که با وجود مخالفان فراوان بسیار فراتر از نقش هاى سنتى سنگربانى ظاهر شده و موفق نیز بوده است.

الیور کان در خصوص جانشین خود در بایرن مونیخ و مانشافت معتقد است:"مانوئل در حال حاضربى تردید بهترین سنگربان دنیا است، او مى تواند به صورت فوق العاد ه اى در بازى نقش داشته باشد، از همه مهم تر اینکه او در موقعیت هاى حساس در جایگاهى مناسب قرار دارد و مى تواند پیروزى تیمش را نجات دهد." در گذشته اما بازى ریسک پذیر مانوئل نویر با انتقاداتى مواجه شده بود، به خصوص در ماه مارس 2013 و بازى مقابل قزاقستان که خروج نویر با ناکامى به همراه بود و سبب شد تا آلمان یک گل در آن دیدار دریافت نماید، بعد از چنین اتفاقى سیل انتقادات به سمت نویر روانه شد و حتى تماشاگران حاضر در استادیوم نیز با سوت هاى خود اعتراض و انتقاد خود را به وى نشان دادند.

ایکر کاسیاس، جیان لوئیجى بوفون، ادوین فن در سار و الیور کان از بهترین سنگربانان سال هاى اخیر فوتبال دنیا نیز همواره با حرکاتى ریسک پذیر به محافظت از دروازه خود مى پرداختند، اما آنها به ترکیب مناسب و بهینه اى از میزان ریسک و امنیت براى انجام وظیفه خود رسیده بودند. برخى از کارشناسان به نویر توصیه مى کنند که شاید بهتر باشد او نیز به چنین ترکیب مناسبى دست یابد، موضوعى که با توجه به نحوه بازى و همچنین شخصیت وى البته کمى بعید به نظر مى رسد.

نویر از مواجهه مستقیم با مهاجمین حریف ترسى ندارد و ریسک را جزئى از دروازه بانى مى داند،  در جام جهانى و به ویژه در بازى مقابل الجزایر و حتى برزیل نویر با خروج هاى پرریسک خود، این موضوع را بارها به اثبات رسانید و خود را به یک تعادل بخش مطمئن، ناجى بزرگ و حتى محرک قواى تهاجمى تیم تبدیل نمود. البته درخشش نویر در جام جهانى تنها محدود به خروج هایش نبوده است، بلکه او در درون دروازه و به خصوص در دیدار مقابل فرانسه نیز واکنش هاى بسیار اطمینان بخشى از خود به نمایش گذاشته است.

در دیدار فراموش نشدنى مقابل الجزایر، نویر نزدیک به شش کیلومتر دوندگى داشت و یکى از عناصر اصلى تیمش در بازى با توپ در خارج از محوطه جریمه بود، بعد از این بازى نمایش نویر با تمجیدهاى فراوانى مواجه شد و روزنامه ها از وى به عنوان لیبرویى با دستکش نام بردند، ریو فردیناند مدافع میانى اسبق منچستر یونایتد در توئیتر نوشت که نویر مى تواند جانشین خوبى براى او در قلب دفاعى شیاطین سرخ باشد و آندراس کوپکه سرمربى دروازه بانان تیم ملى آلمان از او به عنوان بهترین لیبرو بعد از فرانتس بکن باوئر نام برد.شاید کسب عنوان بهترین دروازه بان رقابت هاى جام جهانى کمترین پاداشى بود که مى توانست به او تعلق گیرد.

نویر 28 ساله از وظیفه خود تعبیرى کاملا جدید داشته است:"من نحوه بازى خود را تغییر نداده ام، بلکه در جام جهانى دروازه بانى من وارد فازى جدید شده است، یک دروازه بان مى بایست در بازى مشارکت بیشترى داشته باشد، موقعیت ها را به خوبى درک کند و تصمیمات صحیحى اتخاذ نماید. البته این ساده نخواهد بود چون این نوع بازى با ریسک فراوانى به همراه خواهد بود و تمرکز زیادى لازم دارد." موضوعى که در فینال جام جهانى نیز کاملا مشخص شد.

در فینال ماراکانا مانوئل نویر در برخورد با گونزالو هیگواین آرژانیتنى کاملا بىملاحظه و قدرتمند ظاهر شد:"اگر دروازه بانى اطمینان داشته باشد که به توپ مى رسد نباید لحظه اى در خروج درنگ نماید." داور ایتالیایى بازى این صحنه را خطا تشخیص نداد، در غیر این صورت سرنوشتى نظیر الیور کان در فینال جام جهانى 2002 در انتظار مانوئل نویر نیز بود. سرنوشتى که سبب شد بهترین تورنمنت الیور کان با اشتباهى از او با نایب قهرمانى مانشافت به پایان رسد.

اما این بار آلمان فاتح جام جهانى شد و از مانوئل نویر همانند سایر بازیکنان تیمش همانند اساطیرى افسانه اى در برلین استقبال شد و عملکرد او در جام جهانى با "ترین ها" توصیف شد. در جام جهانى مانوئل نویر به خوبى سنجیده شد و از آن به بعد واکنش هاى او با اعتماد به نفس بیشترى به همراه بوده است بدون آنکه او دچار غرور شود.

ماتیاس سامر مدیر ورزشى بایرن مونیخ پیش از این گفت بود:"با موفقیت هاى کسب شده او سرانجام به عنوان سنگربان بایرن مونیخ پذیرفته شده است." نویر با 1.93 سانتى متر قد و 92 کیلوگرم وزن از قدرت جاذبه و دافعه خوبى براى  هدایت تیم و برقرارى ارتباط با سایر بازیکنان تیم و هدایت آنها برخوردار است و مى تواند همانند رهبرى بزرگ تیم را اداره نماید.

نویر در خارج از مستطیل سیز نیز انسان مسئولیت پذیرى است و مى تواند الگویى براى نسل بعد از خود باشد، او در سال 2010 بنیاد کودکان مانوئل نویر را تاسیس نموده که وظیفه آن کمک به کودکان آسیب دیده اجتماعى در منطقه روهر آلمان است. او در سال 2011 گلزن کرشن زادگاه و تیم شالکه 04 را به مقصد مونیخ ترک نمود. در بدو ورود او هواداران تیفوسى بایرن مونیخ براى مخالفت با این انتقال کمپینى به راه انداختند، اما خیلى زود عملکرد نویر سزاوار ستایش و تحسین همه طرفداران این تیم شد.

مانوئل نویر به گفته ماتیاس سامر از آرامشى خاص برخوردار است و نیازى به اثبات این موضوع که او بهترین است ندارد و به همین دلیل همواره به دنبال جستجوى شرایطى سخت است. نویر همیشه به دنبال تکامل بوده و از نظر ماتیاس سامر" او مدرنترین، کامل ترین و احتمالا بهترین دروازه بانى است که تا به حال وجود داشته است." 

 

By ChristophKöckeis / Goal Deutschland 

 

منبع

نظرات 11 + ارسال نظر
صدف آلمان جمعه 11 مهر 1393 ساعت 00:11

عشق نویر ......
بهترین سنگر بان دنیا...
بهترین دروازبان دنیا...

فاتح جمعه 11 مهر 1393 ساعت 00:31

وارث سپ مایر نیستی اگر توی یکی از این خروجات گردن رونالدو رانشکنی خوش تیپ!

امیر مونیخی جمعه 11 مهر 1393 ساعت 09:31

واقعا بعد از کان بهترین گلر دنیا هست
مانوىل دوست داریم
مانوىل دوست داریم

amirgermany جمعه 11 مهر 1393 ساعت 09:57

عاشقتم فقط همین

آلمان - بایرن جمعه 11 مهر 1393 ساعت 11:32

" او مدرنترین، کامل ترین و احتمالا بهترین دروازه بانى است که تا به حال وجود داشته است."

sirsir جمعه 11 مهر 1393 ساعت 12:44

اصلا اعجوبه دروازه بانی هستش .امسال هم بهترین دروازهبان دنیاست امیدوارم سه گانه رو ببریم .کلا اعتماد به نفس تیم رو بالا برده

وثوف جمعه 11 مهر 1393 ساعت 12:57

هیج دروازبانی کان نمیشه و نخواهد شد نویر هم یکی از بهترینهاست هر دوتاشون یک یکن فینال 2002 کان با اون تیمی که المان داشت و اون خط دفاعی که داشتن واقعن شاهکار کرد هیچ کسی نمیتون این انکار کن که اگه المان نایب قهرمانم شده با درخشش خیره کننده کان بود

jafar جمعه 11 مهر 1393 ساعت 13:09

بهترین دروازه بان تمام ادوار

ARAA شنبه 12 مهر 1393 ساعت 11:22

من دیر کامن گذاشتم اما نویر ابداع کننده سبک جدیدی تو دروازبانیه
واقعا کارش درسته
خیلی

kahn شنبه 12 مهر 1393 ساعت 14:59

ترک ها یه غزا دارن به نام یتیم چه همان یتیم کوچک این فوق بشر هم تیتان چه هست چشم حسوداش کور

جواد یکشنبه 18 آبان 1393 ساعت 16:37

فقط الیور کان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد