وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

بایرن مونیخ در صدر؛ آیا مونیخی ها به ریتم خوب خود رسیده اند؟

 

ماریو گوتزه بعد از گل زنی های اخیر برای بایرن مونیخ مورد تمجید قرار گرفته و گل زنی های روبرت لواندوفسکی نیز آغاز شده است، آیا مشکلات بایرن مونیخ به خصوص در فاز تهاجمی پایان یافته است.

بایرن مونیخ در این فصل برای اولین بار صدرنشین بوندسلیگا شده است و پپ گواردیولا سرمربی این تیم مایل است صدر جدول را تا انتهای فصل در اختیار داشته باشد، فیلیپ لام کاپیتان بایرن مونیخ بعد از برد 4:0 مقابل پادربورن و رسیدن به صدر جدول در حالی که بسیار خوشحال به نظر می رسید گفت:"موقعیتی مناسب برای رسیدن به صدر جدول برای ما فراهم شده بود که از آن به خوبی استفاده نمودیم، به هر حال صدرنشینی بزرگترین هدف ما از ابتدای فصل بوده است."

برخی از مطبوعات آلمانی پیش بینی کرده اند که بایرن مونیخ تا هفته آخر صدر جدول بوندسلیگا را دیگر از دست نخواهد داد، موضوعی که هر چند سخت قابل تصور است اما غیر ممکن نیز نمی باشد. چون به نظر ستاره های بایرن مونیخ به خصوص در خط حمله به ریتم خوب خود دست یافته اند.

فیلیپ لام در این خصوص معتقد است:"زدن چهار گل در این یک بازی بسیار خوب است با توجه به اینکه گلی نیز دریافت نکرده ایم. البته در نیمه اول می توانستیم چند گل بیشتر نیز به ثمر رسانیم. اما گله ای در این مورد وجود ندارد."

مونیخی ها و به خصوص ملی پوشان این تیم توانسته اند فشارها و خستگی ناشی از رقابت های جام جهانی را پشت سر گذارند و به شرایط خوب خود و آمادگی کامل دست یابند، به خصوص ماریو گوتزه بازیکن فوق تکنیکی تیم به هماهنگی و سطح آمادگی قابل قبول و رضایتمندی رسیده است.

عملکرد ماریو گوتزه مقابل پادربورن، همان نمایشی بود که طرفداران مونیخی فصل گذشته از او انتظار آن را داشتند، فصل گذشته گوتزه بیشتر با مشگل مصدومیت مواجه بود و نتوانست توقعات طرفداران و حتی سران بایرن مونیخ را به طور کامل برآورده سازد، در بازی مقابل پادربورن او خوش درخشید و موفق به ثمر رساندن دو گل نیز شد.

در مجموع ماریو گوتزه در هر چهار گل بایرن مونیخ در این بازی تاثیرگذار بود، موضوعی که حتی کارل هاینتس رومنیگه از سران باشگاه نیز نسبت به آن واکنش نشان داد:"من فکر می کنم که گوتزه سرانجام توانسته باشد در مونیخ نیز ارزش و کیفیت خود را نشان دهد، آرزو می کنم که در ادامه فصل نیز شاهد چنین روندی از او باشیم."

البته گوتزه هنوز با 21 سال سن پتانسیل پیشرفت زیادی دارد و به پایان راه نرسیده است، باید همچنان به او در مونیخ زمان داد و فشارها را از او دور نمود تا وی بتواند بهتر خود را با شرایط باشگاه وفق دهد. علاوه بر گوتزه روبرت لواندوفسکی و آرین روبن از دیگر مهره های تهاجمی پپ گواردیولا نیز عملکرد قابل قبولی در بازی مقابل پادربورن داشته اند.

لواندوفسکی لهستانی که نمایش و عدم گلزنی هایش سبب بروز برخی از انتقادها و نارضایتی داشت، در پنجمین بازی تیمش در بوندسلیگا موفق به ثمر رساندن دومین گل خود برای مونیخی ها شد، البته او از موقعیت های خوبی نیز برای افزایش تعداد گل های خود در این دیدار نیز برخوردار بود. برد قاطعانه بایرن مونیخ در مقابل پادربورن شگفتی ساز هرگز تصادفی و از روی انفاق نبوده است، چون با بازگشت آرین روبن، پپ گواردیولا از حضور یک مهره تاثیرگذار دیگر نیز در قوای تهاجمی تیم خود برخوردار بوده است.

این هلندی خوش تکنیک هنوز می تواند برای مونیخی ها اختلاف ها را رقم زند، انتظاری که در بازی آتی بایرن مونیخ در مقابل کلن نیز از او وجود دارد.، بعد از یک آسیب دیدگی چهار و نیم هفته ای روبن بار دیگر از آمادگی لازم برخوردار است، او با نفوذهای خود از کناره ها، حملات بایرن مونیخی ها را خطرناک تر خواهد نمود.

بایرن مونیخ در هفته ششم رقابت های بوندسلیگا به مصاف کلن دیگر تیم تازه وارد به بوندسلیگای 1 خواهد رفت.  کلن تنها با زدن دو گل بعد از هامبورگ یکی از ضعیف ترین خط حمله های بوندسلیگا را در اختیار دارد و شاگردان پپ گواردیولا با برد و گل نخوردن در این دیدار می توانند به اعتماد به نفس خوبی برای ادامه بازی ها و به خصوص بازی مقابل زسکا مسکو از رقابت های لیگ قهرمانان اروپا دست یابند.

کلنی ها به سرمربی گری اشتوگر اتریشی در چهار بازی از پنج بازی اخیر خود در بوندسلیگا موفق به گل زنی نشده اند و بازی مقابل بایرن مونیخ در استادیوم خانگی و حتی گل زنی در این بازی برای آنها به ماموریتی غیر ممکن تبدیل شده است.

شاید تنها مشکل پپ گواردیولا در حال حاضر مصدومیت برخی از باریکنان کلیدی تیم باشد، به طوری که در این هفته هایی که بایرن مونیخ مجبور به انجام بازی های زیادی با فاصله زمانی اندک است (معروف به هفته های انگلیسی)، دست گواردیولا برای اجرای یک سیستم چرخشی مناسب کاملا بسته شده است.

فیلیپ لام در این زمینه می گوید:"این مشگل بزرگی است، اما من تقریبا مطمئن هستم که ما به ثبات خوبی رسیده ایم و دیگر دچار نوسان چندانی در طول فصل نخواهیم شد." 

 

By Dirk Adam / Eurosport Deutschland 

 

منبع

نظرات 5 + ارسال نظر
sirsir شنبه 5 مهر 1393 ساعت 08:29

مصدومها برسن به ریتم ایده ال می رسه.تیاگو و الونسو و شواینی کمربند میانی رو می بندد دیگه اصلا گل نمی خوریم.ریبری و روین و لوا دیگه یر تیمی رو پرپر میکنن

امیر مونیخی شنبه 5 مهر 1393 ساعت 10:28

مولر هم با جاگیری خوبش میتونه گل بزنه

MERSAD33 شنبه 5 مهر 1393 ساعت 10:46

نمیشه دقیقا گفت که بایرن به ریتم خوب برگشته چون هنوز مصدوم زیادی داریم
حتی اگه بازی با کلن هم گلای زیادی بزنیم نمیشه گفت داریم عالی کار میکنیم چون واقعا کلن و پادربورن در حدو اندازه های بایرن نیستن و محک جدی برای بایرن نیست
بازی با رم و منچستر سیتی فعلا میتونه بهترین محک برای باشگاه باشه
ایشالا که به دوران اوج خودشون میرسنو امسال لیگ قهرمانان رو از آن خودشون میکنن

sirsir شنبه 5 مهر 1393 ساعت 11:03

لیگ قهرمانان با این ترکیب ازان ماست
نویر
الابا-بواتنگ-بن عطیه-لام
شواینی(روبه جلو)-الونسو(شرکت در کارهای دفاعی)
ریبری-مولر-روبن
لواندوفسکی
راستی بچه ها لوا سبک بازیش مثل جیوانی البره
بچه ها گواردیولا تیکی تاکا صرفا کار نمیکنه و یه سبک جدید اختراع کرده که هر نقطه از زمین پر از بازیکن بایرن هست.امیدوارم پپ قراردادشو تمدید کنه.به اولی هوینس قول داداه تمدید کنه بشرطی که اولی هوینس رئیس باشگاه باشه رابطیه خوبی با هم دارن

محمد شنبه 5 مهر 1393 ساعت 15:51

هر چیزی از انسانی بنام پپ برمی آید.نابغه به اذعان همگان.به ثبات خواهیم رسید.دیگر خبری از پاس های محض نیست.پپ جوری دیگری تیکی تاکا را اجرا میکند همان حرفی که خودش گفته بود.گفته بود در بایرن سبک دیگری را اجرا خواهیم کرد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد