وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

ژابى آلونسو، قیصر جدید بایرن مونیخ

 

در بازى مقابل اشتوتگارت ژابى آلونسو براى اولین بار در لباس بایرن مونیخ در آلیانس آره نا به میدان رفت،‌ درخشش، دقت و نحوه بازى او در این دیدار یادآور فرانتس بکن باوئر اسطوره بایرن مونیخ براى هواداران این باشگاه بوده است.


در سومین هفته از رقابت هاى بوندسلیگا در روز شنبه بایرن مونیخ میزبان اشتوتگارت بود و توانست با حساب 2:0 میهمان خود را از پیش رو بردارد. در این دیدار عملکرد دو بازیکن از بایرن مونیخ چشمگیر بود به طورى که مورد توجه و حتى ستایش کارشناسان نیز قرار گرفت. فرانک ریبرى تازه از بند آسیب دیدگى رها شده که در اواسط نیمه دوم وارد زمین شد و با گل زنى خود خوشحالى هواداران مونیخى حاضر در ورزشگاه آلیانس آره نا را فراهم نمود و دیگرى ژابى آلونسو که براى اولین بار بازى براى بایرن مونیخ در آلیانس آره نا را تجربه مى نمود.

ژابى آلونسو بى تردید چهره درخشان این دیدار بود که آمار بر جاى مانده از عملکرد او نیز این موضوع را تایید مى نماید. در این دیدار آلونسو با 11.8 کیلومتر دوندگى و 150 مرتبه تماس با توپ موثرترین بازیکن بایرن مونیخ بود به طورى که ژروم بوآتینگ با 107 تماس با توپ دومین بازیکن برتر مونیخى در این زمینه بوده است. ‌دقت پاس کارى، ‌حضور در بیشتر درگیرى هاى میانه میدان و آرامش و هیجان زده نبودن از مشخصه هاى بارز او در این دیدار بودند. آلونسو در بازى مقابل اشتوتگارت علاوه بر انجام دادن درست وظابف خود همانند بازى سازى تاثیرگذار و مطمئن ظاهر شد که بازى او براى بسیارى یادآور فرانتس بکن باوئر در چهار دهه قبل بوده است. ژابى آلونسو به توصیف یکى از روزنامه هاى آلمانى ولیعهد قانونى و سابق پادشاهى رئال مادرید است که هم اکنون به عنوان قیصر جدید بایرن مونیخ شناخته مى شود.

فردى بوبیچ مدیر ورزشى باشگاه اشتوتگارت، بعد از بازى نتوانست تعجب خود را از هماهنگى وتاثیر گذارى ژابى آلونسو در بایرن مونیخ مخفى نماید و او را "بازیکنى کاملا سطح بالا" دانست. آلونسو علاوه بر این با نمایش خود در روز شنبه تمامى منتقدان جذب خود توسط بایرن مونیخ را به سکوت واداشته است، منتقدینى که در تاثیرگذارى این بازیکن 33 ساله در بایرن مونیخ ابراز تردید داشته اند. وجود بازیکن رهبرى همانند آلونسو در غیاب مهره هاى کلیدى پپ گواردیولا همانند شواین اشتایگر، تیاگو، روبن و مارتینز بسیار ضرورى بوده است و بدون وجود او بایرن مونیخ در مقابل تیم سختکوشى همچون اشتوتگارت مى توانست با مشکل مواجه شود.

پپ گواردیولا هم بعد از بازى نسبت به عملکرد ژابى آلونسو ابراز رضایت نمود و گفت:"ژابى، بازیکن فوق العاده اى است." وى همچنین با نگاهى به هفته ها و ماه هاى پیش رو و بازى هاى متعدد بایرن مونیخ در این بازه زمانى کوتاه با اشاره به فشارى که در این مدت بر روى ژابى آلونسو وارد خواهد شد گفت:"ما باید به او کمک کنیم در غیر اینصورت در سه ماه آینده او خواهد مرد." دلیلى دیگر براى آنکه هافبک هاى آسیب دیده و مصدوم بایرن مونیخ باید هر چه سریع تر سلامتى خود را بیابند تا شاید به نوعى ناجى زندگى آلونسو شوند.

با ادامه چنین نمایشى در بایرن مونیخ قابل تصور است که ژابى آلونسو به صورت بلند مدت به بازوى پپ گواردیولا در زمین تبدیل شود، بازیکن قابل اعتمادى که فلسفه کارى سرمربى را به خوبى درک نموده، آن را به اجرا مى گذارد و به تیم منتقل مى نماید و حال ژابى پپ قیصر جدید مونیخ به حساب مى آید، همانند اشتفان افن برگ تحت نظر اوتمار هیتسفلد و فرانتس بکن باوئر زیر نظر اوتو لاتک.
 

By Die Welt Deutschland 

 

منبع

نظرات 10 + ارسال نظر
stefan effenberg چهارشنبه 26 شهریور 1393 ساعت 08:16

هیچ کس اشتفان افن برگ نمیشه.

Ali-Ballack چهارشنبه 26 شهریور 1393 ساعت 08:19

این موضوع مسخره است. کسی حق نداره از همچین لقبی برای یک بازیکن غیر آلمانی متوسط اون هم در حضور کاپیتان شوانی استفاده کنه. فاجعه است این مردک رو با بزرگانی مثل بکن بائر، افنبرگ و بالاک مقایسه میکنن. این آشغالا میخوان آلمان رو نابود کنن.

سعید بایرنی چهارشنبه 26 شهریور 1393 ساعت 09:39

بیخیال بابا هنوز عرقش خشک نشده تازه از راه رسیده ژابی بازیکن ماست دوسشم داریم ولی قیصر یدونه بوده و خواهد بود.

mojtaba چهارشنبه 26 شهریور 1393 ساعت 10:05

کسی که این مطلبو نوشته قطعا مغزش مشکل داشته...

mohammad چهارشنبه 26 شهریور 1393 ساعت 11:47 http://bayern.blogsky.com

قیصر فقط بکن باور هست. آلونسو بازیکن خوبیه و تا مصدوم ها برگردن به دردمون میخوره. خدا کنه امشب بتونیم سیتی را شکست بدیم.

ریبرو چهارشنبه 26 شهریور 1393 ساعت 12:15

بچه ها سخت نگیرید همین که ژابی پیش ماست عالیه من رفتم تو سایت ریال دیدم ریالی ها از رفتن ژابی ناراحتن و دارن میزنن تو سرشون اوج
ریال همون پارسال بود امسال افتضاح شده ژابی رفته و دیماریا هم رفته

Ariya1900 چهارشنبه 26 شهریور 1393 ساعت 13:11

این مقایسه اصلا جالب نیست.. امیدوارم که دیگه کسی چنین صحبتهایی رو نکنه..

ما 1 قیصر توی فوتبال جهان بیشتر نداریم که اون هم فرانتس بکن باوئر بزرگ هستش....

تمام...

منجی دورتمندی چهارشنبه 26 شهریور 1393 ساعت 14:56

بچه های آلمانی وبایرنی. هر کی میخواد عضو گروههای واتس اپ طرفداران بشه، به این شماره پیام بده.. ظرفیت گروه اول پرشده. گروه دوم هنوز جا داره.. 09132987697

khashayar چهارشنبه 26 شهریور 1393 ساعت 20:32

آخه بهترین و بزرگترین بازیکن تاریخ فوتبال رو با چه کسی میشه مقایسه کرد؟

ali چهارشنبه 26 شهریور 1393 ساعت 22:45

با سلام بدوستان عزیز.
شبکه خصوصی RTE 1 که فکر نکنم در ایران بشه دیدش در یک برنامه تفصیر ورزشی
ژاپن آلونسو را قیصر کنونی بایر دانست،
و لوتار ماتیوس که بعنوان کارشناس برنامه حضور داشت بازی ژاوی را در مقابل اشتوتگارت یادآور
بازیهای قیصر آلمان دانست.
اینو چون دیدم بعضیها دارن از روی تعصب حرف میزنن عرض کردم.
دوستان آلمانیها میگن بزرگترین دشمن ما برای اینکه نتوانیم درست فکر کنیم و اشتباهاتمان را ببینیم تعصب است.که انسان را کور میکند.
من نتوانستم بخاطر هزینه بالای بلیط و مشغله کاری موفق به خرید بلیط بازی بایرن و منچستر سیتی بشم.
ولی امیدوارم بایرن دوباره پادشاهی خودش را در جهان به اثبات برسانه.
به امید پیروزی های متوالی آلمان و بایرن مونشن.
خدانگهدار....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد