وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

افزایش تنش در بایرن مونیخ پیش از شروع لیگ قهرمانان اروپا

 

با غیبت بداشتوبر باز هم یکى دیگر از گزینه هاى پپ گواردیولا در خط دفاعى کم مى شود،‌حال باید تدبیرى براى اضافه شدن هرچه سریعتر بن عطیه به ترکیب اصلى اندیشه شود.


هنگامى روز شنبه و بعد از بازى مقابل اشتوتگارت، هولگر بداشتوبر مقابل خبرنگاران قرار گرفت از میزان آسیب دیدگى خود به طور دقیق آگاهى نداشت،‌او در پاسخ خبرنگاران در این خصوص گفت:"من نمى توانم در مورد مصدومیتم چیزى بگویم، ولى احساس مى کنم چندان جدى نباشد."،  اما روز یکشنبه تازه مشخص که احساست بداشتوبر در مورد آسیب دیدگى اش به او دروغ گفته اند.

در انتهاى نیمه اول بازى مقابل اشتوتگارت، این مدافع مونیخى که به تازگى از بند مصدومیتى بسیار طولانى مدت رها شده بود،‌ باز هم از ناحیه پاى سمت چپ خود دچار آسیب دیدگى شد و پزشکان باشگاه بایرن مونیخ تشخیص دادند که او نیاز به انجام عمل جراحى خواهد داشت. براى این مدافع 25 ساله اتفاقى تلخ تر از این غیر قابل تصور است، چون او حداقل تا انتهاى سال جارى میلادى توانایى بازگشت به میادین فوتبال را نخواهد داشت.

پپ گواردیولا سرمربى بایرن مونیخ با مصدومیت بداشتوبر مهره اى کلیدى را از دست خواهد داد و شرایط تیم در خصوص بازیکنان آسیب دیده بحرانى تر شده است. بداشتوبر در روزهاى اخیر بسیار آماده نشان مى داد و با قدرت پاس کارى، عملکرد خوب در نبردهاى تک به تک و هوایى به نوع غیر منتظره اى به مغز متفکر و تاثیرگذار دفاع سه نفره مورد نظر پپ گواردیولا تبدیل شده بود.

حال به نظر مى رسد که انتقال جنجالى مهدى بن عطیه مراکشى براى سران مونیخى قابل توجیه تر و براى منتقدین قابل فهم تر باشد و کادر فنى و پزشکى باشگاه مى بایست تمام تلاش خود را براى اضافه کردن این مدافع تنومند که به زبان هاى ایتالیایى و فرانسوى نیز مسلط است، به ترکیب اصلى بایرن مونیخ انجام دهند.

البته به نظر نمى رسد که بن عطیه روز چهارشنبه در اولین بازى بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان مقابل منچسترسیتى در ترکیب اصلى تیم قرار گیرد. بعد از مصدومیت بداشتوبر و خروج وى از میدان در بازى مقابل اشتوتگارت، پپ گواردیولا بار دیگر حداقل در هنگام تصاحب توپ حریف، از یک دفاع چهار نفره استفاده نمود، به طورى که فیلیپ لام و خوان برنات به ترتیب در سمت راست و چپ این زنجبره و دانته و ژروم بوآتینگ در میانه آن قرار گرفتند.

در فاز تهاجمى دانته و بوآتینگ در عقب زمین باقى مى ماندند در حالى که لام و برنات از کناره ها اجازه نفوذ پیدا مى کردند، البته ژابى آلونسو نیز در چنین مواقعى براى افزایش امنیت خط دفاعى و دفع ضد حملات احنتمالى حریف در مرکز زمین باقى مى ماند. احتمال دارد که پپ گواردیولا در بازى مقابل قهرمان انگلیس نیز از چنین سیستمى استفاده نماید.

باید یه این موضوع توجه داشت که خط حمله اشتوتگارت در این دیدار هیچ حرفى براى گفتن نداشت و هرگز با خط حمله آتشین شاگردان پیگرینى متشکل از سمیر نصرى، داوید سیلوا و ادین ژکو قابل مقایسه نمى باشد. کاپیتان فیلیپ لام نیز ضمن تاکید بر این موضوع مى افزاید:"در مقابل منچسترسیتى مى بایست بسیار محتاط تر باشیم."

تنش و اضطراب پیش از شروع رقابت هاى لیگ قهرمانان در مونیخ بالا به نظر مى رسد، اما اعتماد به نفس و انگیزه تیمى همچون بایرن مونیخ که تعداد زیادى از فاتحان جام جهانى را نیز در اختیار دارد بسیار بزرگ و وصف نشدنى است، لام شرایط حال حاضر باشگاه را بهینه نمى داند اما تاکید مى کند:"ما از کادر بسیار خوبى برخوردار هستیم، در بازى مقابل اشتوتگارت نفراتى بر روى نیمکت قرار داشتند که معمولا از ابتدا در ترکیب اصلى قرار مى گیرند و من دلیلى براى شکایت از وضعیت موجود نمى بینم."

یکى دیگر از دشواری هاى گواردیولا حل کردن پازل خط میانى بایرن مونیخ است، در فصل گذشته که این تیم در ورزشگاه الاتحاد در بازى مقابل منچسترسیتى در پیروزى 3:1 مقابل میزبان خود عملکرد فوق العاده اى داشت، باستین شواین اشتایگر که در حال حاضر دچار آسیب دیدگى است و تونى کروس که به رئال مادرید پیوسته است، به عنوان هاى هافبک هاى تیم در آن بازى ‌نقش بسیار پررنگى در موفقیت مونیخى ها داشتند اما تیاگو مانند بازى این هفته غایب میدان بود. در بازى چهارشنبه شب بى تردید بار استراتژیک تیم بر عهده ژابى آلونسوى تازه وارد خواهد بود که با  تکیه بر تجربه خود باید آن را تحمل نماید. در صورت اضافه شدن او به لیست آسیب دیدگان مونیخى، اما وضعیت بایرن مونیخ بسیار بغرنج تر و بحرانى تر خواهد شد.
 

By Daniel Rathjen / Eurosport Deutschland 

 

منبع

نظرات 1 + ارسال نظر
بایرن مونیخ چهارشنبه 26 شهریور 1393 ساعت 11:47

بهههع.........خب لابد الان باید انتظار برد هم داشته باشیم.؟؟؟....بعد خدا امید به هواداراس ک با تشویقشون بایرن همون بلایی ک دورتموند سر آرسنال اورد ماهم سر عرب سیتی بیاریم....الان معنی خرید ژابی رو فهمیدم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد