وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

بایرن مونیخ، به دنبال هارمونى

 

در 25 دقیقه ابتدایى دیدار با شالکه، بایرن مونیخ بازى بسیار کامل و قابل قبولى را ارئه نمود، این دقایق یادآور بایرن مونیخ در ماه مارس گذشته بود که این تیم توانست با هارمونى فوق العاده اى که بین اعضاى آن وجود داشت به سریع ترین قهرمانى تاریخ بوندسلیگا دست یابد.


معمولا در فوتبال فراموش مى شود که ارائه بازى زیبا و رسیدن به نتیجه تنها متکى به استعداد بازیکنان و حضور ستاره ها نمى شود، بلکه وجود هارمونى و هماهنگى در تیم نقشى مهم تر و موثرتر در درخشش یک تیم خواهد داشت، هارمونى در یک تیم تنها با هضم کامل فلسفه و افکار سرمربى تیم توسط بازیکنان محقق نمى شود، بازیکنان نیز با یکدیگر مى بایست در  راستاى موفقیت تیم به تعاملى مناسب و هماهنگ برسند.

باید شرایطى فراهم شود تا موفقیت یک تیم بسیار بزرگ تر از موفقیت جمع تک تک بازیکنان شود، تیم هاى بزرگ و موفق تیم هایى هستند که نه تنها به بازیکنان فرد گرا متکى نیستند،‌ بلکه تیم هایى هستند که به صورت یک واحد عمل مى کنند و پتانسیل بازیکنان بزرگ نیز کاملا در راستاى خدمت به تیم درآورده مى شود. براى مثال در دنیاى فوتبال بازیکنان بسیار بزرگ ترى از داوید آلابا و فرانک ریبرى به عنوان دفاع و گوش سمت چپ پیدا مى شوند، اما یافتن دو بازیکن در این پست که بتوانند هماهنگى داوید آلابا و فرانک ریبرى را داشته باشد، بسیار سخت و ناممکن مى باشد، چون نتیجه کار مشترک این دو بازیکن بسیار بزرگ تر و با ارزش تر از کار آنها به صورت انفرادى بوده است.

چنین حالت و هارمونى دقیقا در ماه فوریه و مارس سال جارى براى بایرن مونیخ اتفاق افتاد، هنگامى که مثلث لام، کروس و تیاگو در میانه میدان خوش مى درخشیدند. این بازیکنان به صورت فردى کاملا متفاوت هستند، اما به صورت واحد از هماهنگى خاص و عملکردى زبانزد برخوردار بودند، به این دلیل که هر یک از این سه بازیکن بخش مشخصى را در بازى سازى به عهده گرفته بودند. اما از بعد از مصدومیت تیاگو دیگر این مثلث میانى کارآیى لازم را نداشت و این موضوع خود را در عملکرد تیم نیز نشان داد به طورى که بایرن مونیخ نیز نتوانست اقتدار خود در اوایل سال 2014 میلادى را تداوم بخشد. چون تیم براى رسیدن به همانگى دوباره به زمان بیشترى نیاز داشت و به دلیل برگزارى فشرده بازى ها در آن زمان رسیدن به چنین هارمونى براى بایرن مونیخ مقدور نبود.

در هفته گذشته هنوز دو روز از پیوستن ژابى آلونسو به بایرن مونیخ نگذشته بود که این بازیکن براى اولین بار در بازى مقابل شالکه به میدان رفت، در 25 دقیقه اول تحت تاثیر آلونسو در میدان هماهنگى خاصى در خط میانى مونیخى ها به چشم مى خورد اما با گذشت زمان شالکه توانست مشکلات خود در ابتداى بازى را تا حدودى مرتفع سازد و از طرفى ژابى آلونسو نیز نتوانست بیشتر از این، کم و کاستى هاى موجود در میانه میدان بایرن مونیخ را برطرف سازد.

پپ گواردیولا هنوز به چند هفته اى زمان براى بررسى کمبودهاى لازم که مى تواند بر عملکرد نهایى تیم تاثیر منفى بگذارد نیاز دارد، بازیکنان نیز براى دست یابى به هارمونى مورد نظر به زمان بیشترى احتیاج خواهند داشت. البته هنوز مشخص نیست که بهترین گرینه براى تکمیل مثلث لام، تیاگو، اسپانیایى تازه وارد ژابى آلونسو است ، یا اینکه سباستین روده و هویبیرگ نیز مى توانند چنین نقشى را عهده دار شوند، البته باستین شواین اشتایگر نیز مى تواند در صورت بازگشت لام به پست اصلى خود در کنار تیاگو و آلونسو اقتدار خاصى به خط میانى مونیخى ها بخشد، مادامى که او بر مشکل آسیب دیدگى خود فائق آید.

تجربه پپ گواردیولا در اولین سال حضورش در مونیخ نشان داده است که همیشه بهترین ترکیب، گران ترین ترکیب نیست، بلکه ترکیبى است که بازیکنان در آن به صورت یک واحد هماهنگ تر باشند. در این زمینه مى توان ادعا نمود که ترکیب ایده آل همان ترکیب مورد نظر هواداران در نظر سنجى ها نیز نیست، ترکیبى ایده آل است که در میان مدت بتواند به هماهنگى خوبى رسیده و تاثیرگذار بازى نماید.

اضافه شدن ژابى آلونسو به ترکیب مونیخى ها مى تواند سبب شود که بازیکنان با استعداد بایرن مونیخ نظیر گائودینو، شول، هویبیرگ و حتى روده از او نکات بیشترى را فرا گیرند و از طرفى باید به این نکته نیز توجه شود که با توجه به شرایط سنى آلونسو، شاید او نتواند در همه بازى هاى طول فصل عملکرد خوبى از خود بر جاى گذارد و براى ژابى آلونسو انجام 35 بازى خوب و قابل قبول بسیار بهتر از انجام 55 بازى بى کیفیت مى باشد. پپ گواردیولا باید تیم خود را به گونه اى هماهنگ سازد که حتى در بازى هایى که آلونسو به ترکیب اصلى راه نمى یباد، تعادل موجود بین خطوط دفاعى و تهاجمى دچار تغییراتى نشود.

در بایرن مونیخ تنها یک ترکیب اصلى و ثابت وجود ندارد، بلکه دو چیدمان کاملا متفاوت در اختیار گواردیولا قرار دارد که هر دوى آنها متکى به خط میانى قدرتمندى هستند. مشکل حال حاضر بایرن مونیخ عدم وجود هارمونى در تیم است که تنها راه حل این مسئله  نیز گذشت زمان مى باشد. 

 

منبع

نظرات 1 + ارسال نظر
اکبر ماتئوس چهارشنبه 19 شهریور 1393 ساعت 10:29 http://ABUALISINA

هارمونی به دست نمیاد مگر با وجود کار گردان هایی بزرگ که فعلا" در تیم نیستند.
ولی ان شاالله که به زودی می آیند.
منظورم رو دوستان می دونند:
ریبری
روبن
شواینی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد