وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

بوندسلیگا و زمانى مناسب براى استراحت یک هفته ای

 

باشگاه هاى فوتبال اروپایى اغلب به خاطر وقفه اى که در رقابت هاى لیگ به دلیل برگزارى مسابقات ملى رخ مى دهد،‌ شاکى هستند. ‌اما این بار این وقفه در زمان بسیار مناسبى براى برخى از تیم هاى بوندسلیگایى رخ مى دهد.


این هفته به دلیل آغاز رقابت هاى انتخابى یورو 2016،  رقابت هاى بوندسلیگا نیز همانند سایر لیگ هاى فوتبال اروپایى برگزار نمى شود. در حالى که برخى از تیم ها به خاطر روند خوبى که در دو هفته ابتدایى بوندسلیگا داشته اند نگران تاثیر منفى چنین وقفه اى هستند، اما برخى دیگر نیز با توجه به مصدومان و نتایج ضعیف کسب شده در دو هفته ابتدایى از چنین وقفه و تعطیلاتى استقبال مى نمایند.بیش از همه بایرن مونیخ و شالکه مى توانند از چنین وقفه اى حداکثر استفاده را جهت کسب هماهنگى بیشتر و بازگشت مصدومان تیم، ببرند.

 

بایرن مونیخ:

فیلیپ لام کاپیتان بایرن مونیخ بعد از دیدار با شالکه گفت:"این استراحت براى ما وافعا بسیار لازم است چون ما اغلب فراموش مى کنیم که چه تعداد بازیکن مصدوم در تیم وجود دارد." از میان بازیکنان بایرن مونیخ در حال حاضر بازیکنانى نظیر روبن،‌ریبرى رافینیا،‌ تیاگو، مارتینز و شواین اشتایگر توانایى بازى ندارند و کاپیتان بایرن مونیخ در این خصوص مى گوید:"اینها بازیکنان معمولى نیستند، بلکه بازیکنان کلیدى ما هستند."

کاپیتان سابق تیم ملى آلمان با این حال شروع بایرن مونیخ در بوندسلیگا را قابل قبول مى داند:"در مجموع ما مى توانیم از نتایج کسب شده در دو بازى ابتدایى بوندسلیگا راضى باشیم. البته ما در این دو بازى در طول نود دقیقه خوب بازى نکردیم و باید بتوانیم اقتدار خود را در طول نود دقیقه نشان دهیم."

بر خلاف گذشته در بازى مقابل اسکاتلند،‌تعداد کمترى از بازیکنان بایرن مونیخ در خدمت تیم ملى آلمان هستند و به همین دلیل تا زمان بازى مقابل اشتوتگارت در هفته سوم، فرصت خوبى براى کسب هماهنگى در اختیار پپ گواردیولا قرار گرفته است. ژابى آلونسو بازیکن تازه وارد تیم مى گوید:"در روزهاى اخیر همه چیز خیلى سریع رخ داده است و حال من مى بایست تمرین کنم." این بازیکن سابق رئال مادرید همانند مهدى بن عطیه بعد از مصدومیت خاوى مارتینز به تیم پیوسته اند و باید هر چه سریع تر با سایر بازیکنان مونیخى به هماهنگى مطلوبى برسند.

 

شالکه 04:

تیم آبی هاى پادشاهى در حال حاضر به دلیل وجود مصدومان فراوان بیشتر شبیه به بیمارستانى کوچک است، یان کریشهف، فیلیپ سانتانا و کان آیهان در دیدار مقابل بایرن مونیخ دچار مصدومیت شده اند، کلاسیناچ و فابیان گیفر سنگربان تیم نیز به خاطر آسیب دیدگى شرایط بازى را ندارند.

البته موج این مصدومیت ها تنها محدود به بازیکنان تدافعى فوق نمى باشد بلکه جفرسون فرفان و کلاوس یان هونتلار هلندى از گل زنان بارز تیم نیز از غایبان شاگردان ینس کلر به حساب مى آیند.

با این تفاسیر به نظر مى رسد که چنین وقفه اى براى پر کردن جاى خالى چنین بازیکنانى و رسیدن به هماهنگى بیشتر در شالکه بسیار مهم و ضرورى است. با وجود کسب یک تساوى ارزشمند مقابل بایرن مونیخ، شالکه از لحاظ کسب امتیاز از وضعیت مناسبى برخوردار نیست، چون در هفته اول این تیم مقابل هانوفر شکست را پذیرا شده بود.

 

هامبورگ:

هامبورگ با شروع مفتضاحانه خود در بوندسلیگا باعث تعجب فوتبال دوستان آلمانى و ناامیدى هواداران خود شده است، در مقابل تیم هاى تازه صعود کرده کلن و پادربورن، بندرنشینان بدون گل زده تنها موفق به کسب یک امتیاز شده اند، میرکو اسلومکا سرمربى هامبورگ مى گوید:"ما باید هر چه سریعتر چنین روندى را تغییر دهیم و این تنها راه نجات ما است."

به خصوص بازى مقابل پادربورن مشکلات هامبورگ را به خوبى نمایان ساخت، دیتمار بایرزدورفر از سران باشگاه ضمن انتقاد از وضعیت موجود، معتقد است:"عملکرد بسیار تکان دهنده اى داشتیم، هرگز همانند تیم رقیب شاداب نبودیم و به هیچ وجه ایده اى براى گل زنى در تیم وجود نداشت."

هامبورگ در روزهاى آخر نقل وانتقالات لوئیز هولتبى از تاتنهام و یولیان گرین از بایرن مونیخ رت به خدمت گرفت،‌ بایرزدورفر در این زمینه نیز مى گوید:"به نظرم ما قدم هاى خوى براى جذب این دو بازیکن برداشتیم و حال مى بایست به هماهنگى مطلوبى با آنها در تیم برسیم."

حال کمربند میانى با حضور هولتبى و بهرامى سوئیسى مى بایست توسط آنها اشغال شود و تا بازى آتى مقابل هانوفر، فرصت خوبى براى ایجاد هماهنگى در اختیار کادر مربى گرى هامبورگ قرار گرفته است.

 

اشتوتگارت:

شرایط اشتوتگارت نیز چندان مناسب نیست،‌ بعد از تساوى 1:1 مقابل مونشن گلادباخ در هفته ابتدایى، در بازى دوم شاگردان آرمین فه در واقع مستحق کسب شکست 0:2 مقابل کلن بوده اند. به نظر، سرمربى اشتوتگارت همچنان نتوانسته است استیل بازى خاصى را در تیم پیاده نماید، بازیکنان این تیم در انتقال توپ به خط حمله خود و تغذیه مهاجمان دچار مشکل هستند و همین ضعف باعث در اختیار گذاشتن فرصت هاى خوبى براى حمله به تیم حریف مى شود. احتمالا در هفته هاى آتى آرمین فه به استعداد جوان تیم خود کارلوس گروئزو در کنار اریول رومئو و کریستین گنتنر براى حل این مشکل، اعتماد خواهد نمود.

اگر چنین مشکلى در اشتوتگارت رفع نشود، شرایط سختى در هفته هاى پیش رو در انتظار قهرمان سال 2007 بوندسلیگا خواهد بود، چون سه بازى آتى این تی مقابل تیم هاى بایرن مونیخ،‌ هوفنهایم و دورتموند خواهد بود و از دست دادن توپ مقابل چنین تیم هایى مى تواند، براى اشتوتگارت بسیار گران تمام شود. 

 

By Philipp Pelkavor / Eurosport Deutschland 

 

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد