وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

وضعیت اضطرارى در بایرن مونیخ

اوضاع در بایرن مونیخ در حال حاضر حتى پس از برد در دور اول DFB Pokal چندان مساعد به نظر نمى رسد و پپ گواردیولا پیش از شروع بوندسلیگا، به خاطر شرایط تیمش زنگ هاى خطر را به صدا در آورده و تقاضاى بازیکنان بیشترى نموده است.


در اواخر ماه ژولاى، هنگامى که بازیکنان ملى پوش بایرن مونیخ همچنان در تعطیلات به سر مى بردند و هنوز سفر به آمریکاى بایرن مونیخ شروع نشده بود، پپ گواردیولا مطمئن بود که دومین سال حضورش در بایرن مونیخ بسیار ساده تر خواهد بود:"من آرام تر شده ام و دیگر مثل سابق عصبى نیستم، ‌چون من از باشگاه، بازیکنان و بوندسلیگا شناخت خوبى پیدا نموده ام."

اما چند روز پیش از دیدار افتتاحیه فصل جدید بوندسلیگا و بازى مقابل وولفسبورگ،‌ وضعیت و احساس پپ گواردیولا سرمربى بایرن مونیخ تفاوت یافته است. او نه تنها خونسرد و آرام نیست ، بلکه عصبى تر، نا آرام تر و هیجان زده تر  به نظر مى رسد.

البته براى ناآرامى هاى جدید پپ گواردیولا به اندازه کافى دلایل قانع کننده وجود دارد،‌ دوران آماده سازى بسیار کوتاه بازیکنان حاضر در جام جهانى بایرن مونیخ و لیست طولانى مصدومان از دلایل اصلى ایجاد چنین آشفتگى فکرى در ذهن سرمربى بایرن مونیخ مى باشند.  به طورى که گواردیولا پیش از دیدار مقابل تیمى از شهر مونستر از دور اول DFB Pokal گفته بود که "ما هنوز به زمان بیشترى نیاز داریم" که از این سخن سرمربى بایرن مونیخ به نوعى عذرخواهى از شروع بد احتمالى برداشت مى شد.

قهرمانان مونیخى جام جهانى بعد از تعطیلات خود، یک سفر بسیار کوتاه پرسش برانگیز به آمریکا داشتند که بتوانند دیدار دوستانه بایرن مونیخ مقابل ستارگان لیگ آمریکا را از نزدیک مشاهد نمایند و در صورت نیاز دقایقى نیز در این بازى حضور داشته باشند. شواین اشتایگر که مى توانست در فصل جدید نقش محورى در مرکز میدان براى بایرن مونیخ به عهده بگیرد در این دیدار دوستانه و تبلیغاتى مصدوم شد، مصدومیت شواین اشتایگر در این دیدار سبب آشفتگى و عصبانیت پپ گواردیولا شد،‌ چون شواینى دوران ابتدایى فصل را بعد از این اتفاق به طور کامل از دست خواهد داد.

علاوه بر شواینى زمان بازگشت فرانک ریبرى به میادین نیز دقیقا مشخص نیست و رافینیا نیز قطعا اوایل فصل از میادین فوتبال به دور خواهد بود، ‌ضمن اینکه مصدومیت طولانى تیاگو باز هم تمدید یافته و حداقل تا اواخر ماه اکتبر ادامه خواهد داشت. با توجه به زمان غیبت غیر قابل پیش بینى ریبرى و رافینیا و همچنین تیاگو، مصدومیت خاوى مارتینز از ناحیه رباط صلیبى در بازى سوپر کاپ آلمان و دورى حداقل شش ماهه او از میادین براى پپ گواردیولا بسیار تلخ تر خواهد بود، به طورى که او این مصدومیت را فاجعه اى براى تیم خوانده است.

مصدومیت خاوى مارتینز باعث تغییراتى در برنامه هاى تاکتیکى گواردیولا و سیاست باشگاه دربازار نقل و انتقالات شده است. چون این ملى پوش اسپانیایى نقش مهمى در سیستم 3-4-3 مورد نظر گواردیولا داشته است. گواردیولادر این خصوص مى گوید:"او بازیکن متخصصى است که در سیستم هاى مختلف در پست هاى متقاوتى مى تواند بازى نماید." . حال سران بایرن مونیخ که پیش از این فعالیت خود بازار نقل و انتقالات تابستانى را تمام شده اعلام نموده بودند، بار دیگر مجبور به جستجو براى جذب بازیکنى شبیه به خاوى مارتینز شده اند و این روزها شایعات زیادى در خصوص بازیکنان مورد علاقه بایرن مونیخ مطرح شده است، از سامى خدیرا و آرتورو ویدال گرفته تا لارس بندر و گونزالو کاستروى لورکوزنى و حتى مهدى بن عطیه از رم. البته در پست سمت راست دفاع میانى نیز شرایط بحرانى به نظر می رسد، چون به گفته گواردیولا "دراین پست تنها ژروم بواتنگ وجود دارد"

برنامه پپ گواردیولا براى فصل دوم حضورش در بایرن مونیخ، بهبود بخشیدن به وضعیت تیم و ارتقا سطح قوتبال این تیم مونیخى بوده است. اما حال وى مجبوراست با توجه به تعداد بالاى مصدومان، از شروعى بد و لرزان در بوندسلیگا در هراس باشد و از وقوع آن جلوگیرى نماید. گواردیولا در این خصوص مى گوید:"احساس من در حال حاضر همانند شرایط قبل ازدیدار پایانى DFB Pokal فصل گذشته است، در آن زمان نیز هیچ کس ما را باور نداشت." اما بایرن مونیخ در آن بازى عملکرد خوبى داشت و توانست  با از پیش رو برداشتن دورتموند، فاتح آن رقابت ها شود.

اما پپ گواردیولا حال به خوبى درک کرده است که شرایط در مونیخ کاملا متفاوت است، باخت مقابل رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا، اولین تردیدها را در قبال سیستم گواردیولا برانگیخت. چون به یک باره سرمربى اى که به دلیل قهرمانى بسیار زودهنگام در بوندسلیگا و عملکردى خوب در لیگ قهرمانان مورد تمجید فراوان قرار مى گرفت، ‌به تک بعدى و اسیر تیکى تاکاى بارسا بودن متهم شد.

تیکى تاکا  و نوع فوتبالى که با آن توصیف مى شود، دیگر مورد علاقه پپ گواردیولا نیست، در بخش هایى از کتاب مارتى پرارنائو خبرنگار اسپانیایى به نام " آقاى گواردیولا" پپ عنوان نموده که ازتیکى تاکا و مالکیت بى هدف توپ متنفر است:"این یک روش احمقانه است و به هیچ نتیجه اى نمى رسد، باید توپ را با هدفى خاص به مالکیت خود درآورد، با هدف نزدیک شدن به دروازه حریف و ایجاد موقعیت."

در بازى نهایى DFB Pokal فصل گذشته پپ گواردیولا با استفاده از یک زنجیره سه نفره دفاعى شگفتى آور شد. البته در دوران سرمربى گرى او استفاده از چنین سیستمى براى اولین بار رخ نمى داد، او پیش از این در بارسا نیز بارها چنین سیستمى را آزمایش نموده بود. پپ گواردیولا الیته در این زمینه معتقد است:"در طول فصل ما قطعا از سیستم هاى مختلفى با توجه به شرایط بازى استفاده خواهیم نمود." پپ گواردیولا علاوه بر بازیکنان انعطاف پذیر، براى رسیدن به هدف خود در دومین فصل حضورش در بایرن مونیخ به تاکتیک هاى انعطلف پذیرى نیز نیاز خواهد داشت، البته بى تردید بعد از آمادگى کامل ملى پوشان آلمانى و بازگشت مصدومان چنین موضوعى براى پپ گواردیولا محقق خواهد شد.  

 

By Elisabeth Schlammerl / Farnkfuret Allgemeine Zeitung

نظرات 7 + ارسال نظر
جاوید سه‌شنبه 28 مرداد 1393 ساعت 13:53

البته در پست سمت راست دفاع میانى نیز شرایط بحرانى به نظر می رسد، چون به گفته گواردیولا "دراین پست تنها ژروم بواتنگ وجود دارد"

خب مگه مجبوری که 3-4-3 بازی کنی؟؟؟

MERSAD33 سه‌شنبه 28 مرداد 1393 ساعت 14:53

آخه الان میگن؟؟؟؟؟

googooli سه‌شنبه 28 مرداد 1393 ساعت 15:46

هیچ نگرانی وجود نداره . الان اول فصله وخیال همه راحت که بایرن واسه بوندسلیگا هیچ مشکلی نداره . وقتی مقاطع حساس فصل هم برسه بازیکنای مصدوم یکی یکی اضافه میشن . کلا زیاد دوست ندارم که از تیم تعریف بشه . پارسال که اینهمه از تیم تعریف میکردنو شانس اول چمپیونز بود دیدید که چی شد پس همون بهتر که تو سایه حرکت کنیم

0 سه‌شنبه 28 مرداد 1393 ساعت 16:28

پارسال دورتمند تقریبا 6 تا مصدوم داشت اما امسال دورتمند همه بازیکناش سالمن پارسال با مصدومیت بازیکناش نایب قهرمان شد امسال بنظر من دورتمند قهرمانه

ارین سه‌شنبه 28 مرداد 1393 ساعت 17:12

پپ اصلا معلوم نیست دنبال چیه بایرن الان کمبود هافبک داره نه مدافع

نویر سه‌شنبه 28 مرداد 1393 ساعت 17:28

واقعا باید به عقل پپ شک کرد اخه با بودن لام الابا دانته بواتنگ بدشتوبر برنات گواردیولا باز هم به دنبال مدافع است

بایرن 5 ستاره سه‌شنبه 28 مرداد 1393 ساعت 18:14

بله مدافع میخوایم هافبک میخوام بالهای هجومی میخوایم.چقدر سوتی دادن این دفاعها کجاش خوبن؟ریبری و روبنم که دوتا بازی هستن 6 تا نیستن.وسط زمینمونم که مارتینز مصدوم شده و شواینی هم مصدوم وسنشم بالاس.فقط انصافا پست گوتزه که پشت لواندوفسکیه و پست نوک خوبن.هم جایگزین دارن هم سنشون عالیه هم ستاره هستن.البته پست دروازه بانمونم تو دنیا رقیب نداریم
دوستان اگه تیمو واسه قهرمانی میخایم ببندیم باید در بالاترین سطح نیرو داشته باشیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد