وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

بایرن مونیخ، شکستى تلخ و فاجعه اى تلخ تر

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، شکست در مقابل دورتموند و مصدومیت یکى از بازیکنان کلیدى تیم؛ چهارشنبه شب براى مونیخى ها هیچ چیز مطابق برنامه پیش نرفت.


باختن همیشه تلخ است،‌به خصوص براى تیمى همانند بایرن مونیخ،‌ آن هم برابر رقیبى سنتى همانند دورتموند در دیدار نهایى سوپر کاپ آلمان که سبب شد بایرن مونیخ اولین عنوان فصل را به تیم رقیب واگذار نماید. علاوه بر این، بایرن مونیخ در دیدار چهارشنبه شب هرگز نتوانست عملکردى قابل قبول از خود ارائه دهد و در پایان مستحق شکست با نتیجه 2:0 بود.

شاگردان پپ گواردیولا باید سریع این بازى و تجربه بد ناشى از آن را به فراموشى سپارند، چون روز یکشنبه آنها مى بایست در شهر مونستر،‌اولین بازى رسمى فصل را در دور اول رقابت هاى DFB Pokal،‌مقابل تیم این شهر، ‌درست یک هفته مانده به شروع بوندسلیگا، برگزار نمایند . همانطور که سباستین روده بعد از پایان بازى با دورتموند گفت:"فصل جدید از روز یکشنبه آغاز مى شود."

شاید تنها براى خاوى مارتینز فصل جدید فوتبال از روز یکشنبه آغاز نشود، چون این بازیکن اسپانیایى در نیمه اول با برخورد با بازیکن حریف دچار مصدومیت شد و به احتمال فراوان رباط صلیبى پاى او پاره شده است. مصدومیت مارتینز براى هم تیمى هاى او نیز سخت و غیر قابل باور است، مانوئل نویر در این خصوص مى گوید:"چنین اتفاقى در بلند مدت مى تواند به فاجعه اى براى ما تبدیل شود." و سباستین رودى نیز با اظهار تاسف مى افزاید:"اتفاق بسیار تلخى است، مارتینز دوران آماده سازى را به خوبى سپرى کرده و کاملا آماده بود."

در حالى که ملى پوشان آلمانى بایرن مونیخ به تازگى تمرینات تیمى را آغاز نموده اند، خاوى مارتینز یکى از کلیدیى ترین بازیکنان پپ گواردیولا به حساب مى آمد و تا آماده شدن این ملى پوشان وى مى توانست نقش مهمى را در تیم عهده دار شود.پپ گواردیولا نیز از مصدومیت مارتینز به عنوان "مشکلى بزرگ" یاد کرده است،‌چون از نظر وى مارتینز از "آمادگى فوق العاده اى" برخوردار بوده است.

خاوى مارتینز در بازى چهارشنبه شب مقابل دورتموند، ابتدا در دفاع سه نفر بازیکن میانى بود، در حالى که ژروم بوآتینگ و داوید آلابا در سمت راست و چپ او به بازى گرفته شده بودند. گواردیولا در این دیدار بازهم بازى با سیستم 3-4-3 را آزمایش نمود که این بارهم  ناکام ماند.

در اردوى آماده سازى نیم فصل گذشته درکشور اتریش نیز، گواردیولا براى اولین بار تیم خود را با چنین سیستمى روانه دیدارى دوستانه با تیم ردبولز سالزبورگ نمود،‌ که در آن دیدار بایرن مونیخ با نتیجه عجیب 3:0 با شکست مواجه  شده بود. در بازى چهارشنبه شب مقابل دورتموند شاگردان گواردیولا در نیمه اول بامشکلات فراوانى به خصوص در مواجهه با پرسینگ تهاجمى حریف روبرو بودند، که در ادامه، پیامد آن در اشتباهات فراوان بازیکنان مونیخى در بازى سازى به خوبى نمایان شد.

سبساتین روده هافبک بایرن مونیخ  در این دیدار در این زمینه معتقد است:"ما با چنین شیوه بازى و پرسینگ فشرده دورتموندى ها، از فصل پیش آشنا بودیم، اما این که آنها بخواهند در این زمان که هنوز فصل شروع نشده نیز از این روش استفاده کنند، بسیار قابل توجه بود،‌ آنها واقعا فوق العاده بودند."

در این دیدار و به خصوص در نیمه اول بایرن مونیخ بیشتر در نیم زمین خودى محبوس شده بود و بازیکنان این تیم در بازى سازى نیز اشتباهات فراوانى داشتند که شاگردان یورگن کلوپ نیز با استفاده از  چنین اشتباهاتى به گل رسیدند. مانوئل نویر که از خوب هاى بایرن مونیخ در این دیدار بود،‌معتقد است:"ما در خط دفاعى براى بازى سازى با مشکل مواجه بودیم و توانایى رساندن توپ از عقب زمین به بازیکنان تهاجمى را در واقع نداشتیم. 21:4 نسبت ضربات زده شده به سمت دروازه ها است که با این حساب باید گفت که دورتموند کاملا شایسته برد در این دیدار بوده است."

بایرن مونیخ تنها در 15 دقیقه ابتدایى کنترل بازى را در اختیار داشت و در نیمه دوم نیز با آمدن فیلیپ لام و ماریو گوتزه به زمین، باز هم تملک توپ بیشتر در اختیار شاگردان پپ گواردیولا بود، با این حال آنها نتوانستند موقعیت خطرناک چندانى بر روى دروازه دورتموندى ها خلق نمایند. کاپیتان فیلیپ لام اما عدم آمادگى و خستگى بدنى هم تیمى هایش را در تکرار شکست سال گذشته موثر مى داند:"ما باید تلاش مضاعفى داشته باشیم، چون تنها زمان بسیار کوتاهى را تا رسیدن به آمادگى ایده آل و صد در صدى در اختیار داریم."

خاوى مارتینز اما به زمان بسیار بیشترى براى کسب آمادگى مجدد نیاز خواهد داشت، چون به احتمال زیاد پیش بینى مى شود که او تا ابتداى سال 2015 از شرایط بازى کردن برخوردار نخواهد بود، موضوعى که براى سران بایرن مونیخ  مى تواند حتى تلخ تر از شکست چهارشنبه شب باشد. 

 

By Sebastian Buse / Goal Deutschland

نظرات 8 + ارسال نظر
میروسلاو کلوزه پنج‌شنبه 23 مرداد 1393 ساعت 15:24

امیدوارم هر چه زود تر حال مارتینز بهبود یابد.

آلمان90 + 14 پنج‌شنبه 23 مرداد 1393 ساعت 16:01

تو فصل گذشته که فیکس نبود خیلی کم بازی کرد .... حالا یعنی تو این فصل یباره کلیدی شد اون هم بامربیگری گواردیولا که مثلا مارتینز مدافع یا هافبکه این آدم تکلیفش باخودش معلوم نیست دلشون خوشه که تو بندیس لیگا قهرمان شدن.... تو فصل گذشته هر بازی با یک ترکیب بازی میکردیم گفتم که تکلیفش با خودش معلوم نیست آدمیه که فک کنم شخصیت ضعیفی داره..... قبلا هم گفتم بدرد بایرن نمیخوره.

mohammad پنج‌شنبه 23 مرداد 1393 ساعت 17:33 http://bayern.blogsky.com

حیف شد که مارتینز مصدوم شد.

حسین پنج‌شنبه 23 مرداد 1393 ساعت 18:03

سلام بچه ها به نظر من این همه تغیرات تاکتیکی تو تیم تاثیر بد گذاشته باید پپ به دنباله یه ترکیبه ثابت باشه. برای مثال :نویر بواتنگ بداشتوبر لام آلابا جلویه اینا مارتینزکه حالا حالاها مصدومه(شواینی)تیاگو و گوتزه جلوتر ریبری روبن جلو هم لوااا

نبردمن جمعه 24 مرداد 1393 ساعت 00:21

یه حقیقته چه خوشتون بیاد چه بدتون بیاد به خدا قسم پپ مربی نیست اگر هم باشه یه درصد هم به درد بایرن نمیخوره اگر این تیم را دست ویسی میدادن قهرمان بوندس لیگاش میکرد.به کلوپ میگن مربی به فن خال میگن مربی نه به پپ. بایرنو نابود کرد لعنت بر اون زمانی که پپ به بایرن اومد من که فقط بعد از رفتن پپ بایرنو موفق میبینم نه الان. مردک تکلیفش با خودش مشخص نیست خدا رو شکر رویس وگوندگان وغیره نبودن

بایرن 5 ستاره جمعه 24 مرداد 1393 ساعت 01:31

باید بگم تو نود دقیقه بازی ی برنامه و ی تاکتیک تو حرکت بایرن ندیدم
عاشق بایرنم ولی با عرض شرمندگی باید بگم حسم میگه تنها جامی که شاید اونم به سختی بگیریم بوندسلیگاس
متاسفانه نبود روبن و ریبری یعنی بایرن هیچ و هزاران بار گفتم این دو بازیکنم پیر هستن و صد در صد نمیشه روشون حساب کرد
به امید دیدن بایرن قدرتمند

Moghavemat جمعه 24 مرداد 1393 ساعت 02:15

اشکال نداره،مارتینز نباشه بازم غمی نیست،بایرن بازیکن خوب زیاد داره،تنها چیزی که مهمه طریقه ی ترکیب چیدن جناب پپ و روحیه ی تیمیه...
پپ انسان با اخلاق و باشخصیتیه،و البته نکته ی بارز شخصیتیش، صحیون ستیزی پ دوست نبودنش با اسراییل خبیثه...منتها پپ وص له ی بایرن نیست...

فرهاد جمعه 24 مرداد 1393 ساعت 03:23

والله تا جاییکه ما خبر داریم و اخبار پیگیری میکردیم زمانیکه مارتینز سالم بود در فصل قبل داد از نیمکت نشینی داشت حالا مصدومیتش به یکباره شد مشکل بزرگ؟ چی بگم والله

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد