وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

هیتسفلد:‌ درگیری بایرن و دورتموند به سود بوندسلیگا است

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال سوئیس درگیری پیش‌آمده بین بایرن مونیخ و بورسیادورتموند را به سود بوندسلیگا می‌داند.


در دو، سه‌ هفته گذشته شایعه حضور «مارکو رویس»‌ مناسبات دو باشگاه قدرتمند فوتبال آلمان و اروپا یعنی بایرن و دورتموند را متشنج و ملتهب کرده است. بعد از آنکه کارل هاینس رومینیگه، یعنی نفر دوم بایرن، در مصاحبه‌ای احتمال داد تیمش ستاره ملی‌پوش بورسیا را با داشتن تبصره انتقال،‌ جذب کند، مسئولان تیم رقیب، به تندی واکنش نشان دادند که همین فضا را در آستانه بازی سوپرجام آلمان (چهارشنبه) و شروع فصل جدید (2015-2014) به هم ریخت.

در این ارتباط گزارشگر نشریه «بیلد ام‌ زون‌تاگ» آلمان، از فرصت استفاده کرده و نظر اوتمار هیتسفلد را جویا شده است. این چهره 65 ساله که تا 4 هفته قبل و مسابقات جام جهانی 2014 هدایت تیم ملی سوئیس را برعهده داشت و بعد اعلام بازنشستگی کرد، معتقد است اینگونه تنش‌ها برای فوتبال آلمان بد نیست.

هیتسفلد که خود روزگاری سرمربیگری بورسیادورتموند و بایرن مونیخ را برعهده داشت و البته با هر دو قهرمان نیز شده، اظهار کرد: حرف‌هایی که بین دو باشگاه رد و بدل شده، به بوندس‌لیگا لطمه نمی‌‌زند. تازه برایش خوب هم هست. هوادار دورتموندی با تعجب منتظر واکنش بایرنی‌ها می‌ماند و بالعکس. هر کس این وسط می‌خواهد بداند، بعد، چه اتفاقی خواهد افتاد. از خود می‌پرسد آیا رومینیگه آرام و بی سر و صدا هنگام سوپرجام خواهد بود؟ یا این که جواب دارد و واکنش نشان می دهد؟ از نظر من همین اتفاقات باعث شور و زندگی لیگ خواهد شد.

  

نظرخواهی در مورد موضوعات دیگر

در این مصاحبه هیتسفلد به عنوان کسی که با فضای کاری دو تیم نیز آشنا است، در مورد موضوعات دیگر هم نظر داده است. به عنوان مثال نشریه مذکور از وی پرسیده آیا بایرن باید خرید بازیکن از دورتموند را متوقف کند و این که همیشه دورتموند، محلی برای جذب بازیکن باوارایی‌ها بوده‌، را فراموش کند.

در پاسخ به این سئوال «اوتمار»‌ پرآوازه چنین پاسخ گفته است: تصور نکنم دورتموند به منزله محل خرید بازیکن بایرن بوده است. هر چند بایرنی‌ها هم بدون بازیکنان سابق دورتموند، اینچنین قوی نبودند. دلیلی وجود ندارد که بایرنی‌ها بگویند دیگر از دورتموند بازیکن نمی‌گیرند. گفتن چنین چیزی، غیر واقعی است. هیچکس نمی‌تواند چنین قولی دهد. بایرن می‌خواهد بهترین تیم را داشته باشد و برای این منظور، بهترین‌ها را به خدمت می‌گیرد. از این گذشته خود دورتموند،‌ ستاره‌ای مثل مارکو رویس را به همین شکل از بورسیامونشن‌گلادباخ گرفت، یعنی با استفاده از تبصره‌ای که در قرارداد رویس با گلادباخ بود.

 

انتقاد از رئال و سن‌ژرمن

در این مصاحبه هیتسفلد انتقادی هم به باشگاه‌هایی مثل رئال مادرید داشته که ارقام سرسام‌آوری برای جذب بازیکنان مثل جیمز رودریگوئز می‌پردازند: وقتی تیمی مثل رئال مادرید بابت جیمز رودریگوئز 75 میلیون یورو می‌پردازد، نباید این‌گونه پرداخت‌ها، سنگ محکی برای دیگران باشد. آنچه رئال انجام می دهد و می‌پردازد، از تمام مرزها و محدوده‌های پرداختی، عبور کرده است. چه در بخش حقوق بازیکنان چه مبالغی که برای جذب بازیکن به باشگاه‌های رقیب می‌پردازد. به نظرم پاری‌سن‌ژرمن نیز همین رویه را دارد که واقعا  بی معنی است.

 

هیتسفلد: دورتموند بدون لواندوفسکی فقط در یک صورت شانس رقابت با بایرن دارد

گزارشگر بیلد ام زون‌تاگ، در مورد بحث رقابت فصل جاری بورسیادورتموند با بایرن مونیخ همچنین سئوال کرده و از این کارشناس پیشکسوت پرسیده آیا دورتموند بدون لواندوفسکی با بایرنی که اکنون همین ستاره لهستانی را در اختیار دارد، می‌تواند شانه به شانه بر سر قهرمانی رقابت کند؟

هیتسفلد به این سئوال چنین پاسخ داد: فقط در صورتی که دورتموند بتواند شروع قدرتمندانه‌ای داشته باشد، این امکان هست. دورتموند مجبور است امتیاز پشت امتیاز بگیرد. با شروعی رویایی می‌توانند بایرنی‌ها را عصبانی و ناراحت کنند. به خصوص که بایرن هم شروع خوبی نداشته باشد و پیوسته مورد انتقاد قرار گیرند.

 

کاری در حد هرکول‌ها

به اعتقاد وی در فصل جدید یعنی سال پس از جام جهانی، بایرنی‌ها شرایط کار سختی خواهند داشت.

هیتسفلد گفت: در تابستان امسال پپ گواردیولا در حد «هرکول» باید کار کند تا تیمش را برای شروع فصل کاملا مهیا کند. براساس آنچه تجربه شده، او برای این منظور دو هفته کم دارد. در شرایط عادی حداقل 4 هفته برای آماده‌سازی لازم است که گاهی هم پنج یا شش هفته نیز می‌شود. گواردیولا روی همه چیزها باید کار کرده باشد و تیمش در وضعیتی بسیار ایده‌ال باشد. تازه‌وارد‌ها هم باید با تیم هماهنگ باشند که این انرژی بسیاری را می‌طلبد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد