وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

رئال یا بایرن؟ برنده کیست؟

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، یکی از مهمترین نقل و انتقالات فصل 2014-2015 انجام شد و کروس، محصول آکادمی باشگاه بایرن مونیخ، کسی که توسط بایرن رشد کرده بود، از این تیم جدا شد و به رئال پیوست.

 

تلخی این انتقال برای بایرن و هوادارانش از اینجا آب می خورد که وی پیوستن به رئال را آرزویش خوانده بود و در حالی به آرزویش رسید که دستمزدی کمتر از دستمزد پیشنهادی بایرن به وی تعلق خواهد گرفت.

 

اما دیدگاه ها در مورد کروس متفاوت است.عده ای وی را استعداد فوتبال آلمان می دانند که ترک وی هزینه ی بسیار سنگین تر از 30 میلیون یورو مبلغ دریافتی از رئال برای بایرن خواهد داشت و عده ای هم وی را یک بازیکن معمولی که در وصف وی مبالغه های زیادی شده است و فقط تبلیغات اطرافش وی را بزرگ کرده می دانند.

 

در ادامه دیدگاه های مختلف در مورد کروس،و تبعات رفتن وی را بررسی خواهیم نمود:

 

اجازه دادن باشگاه بایرن به خروج تونی کروس،یک حماقت آشکار از سوی سران کاربلد باشگاه بایرن بود.در دو سال گذشته تونی به وضوح کیفیت بالای بازی خود را در بایرن و آلمان به نمایش گذاشت و همگان نقش انکار ناپذیری وی در بایرن و المان را در حالی که وی فقط 24 سال داشت را دیدند.

 

کروس که بخشی از تیمیست که توانست سه گانه ی تاریخی کسب کند می باشد،حق طبیعی اش است که بیشتر یا حداقل برابر با بازیکنانی که تازه به بایرن پیوسته اند،نظیر گوتزه و تیاگو دریافت کند.درست است که در فصل گذشته آن چنان در نقش پاسوری خوب ظاهر نشد اما وی همانند سایر بازیکنان در حال جا افتادن در ترکیب و تاکتیک پپ بود.

 

از سوی دیگر،بایرن دو فصل از 3 فصل گذشته ی لیگ قهرمانان ،در نیمه نهایی با رئال مصاف داده است.فروش کروس به رئالی که از رقبای اصلی و سنتی بایرن در لیگ قهرمانان هست،یک عمل عاقلانه به حساب نمی آید،در حالیکه منچستر مدتها برای خرید وی به شدت ابراز علاقه می نمود،ان هم نه با 30 میلیون یورو بلکه نزدیک قیمتی دو برابر.

 

کروس نزدیک به 10 سال در بایرن بود اما باشگاه برای نگه داشتن وی،هیچ گونه نرمی و لطافت نشان نداد و رفتاری در خور بازیکنی در حد و اندازه های کروس را با وی نداشت.

 

البته بایرن چه در دراز مدت و چه در کوتاه مدت بازیکنان جایگزین برای وی دارد.شواینی و حتی لام بازیکنانی هستند که نیاز به تعریف ندارند.و جوانانی مثل تیاگو،روده مولر و گوتزه هم می توانند به راحتی جای خالی کروس را پر نمایند.اما جدای از شوآینی و لام که در سالهای آخر دوران بازیگری خود به سر می برند،کروس به مراتب از باقی بازیکنان نامبرده با تجربه تر بود و در ترکیب بایرن جا افتاده تر.کروس به راحتی می توانست در آینده به رهبری تمام عیار برای باشگاه بایرن تبدیل شود اما بایرن به راحتی وی را از دست داد تا باعث افزایش قدرت رقیبش در اروپا شود.

 

اما نگاه دیگر به رفتن کروس:

 

بازیکنان زیادی یافت نمی شوند که به خواست خود بخواهند از تیم بایرن مونیخ جدا شوند.بله.این جور بازیکنان نادر هستند و جالب اینکه تصمیم بازیکن ناراضی بایرن فقط در حالی گرفته شد که سن وی 24 سال بود.اما به هر حال به هر دلیلی کروس خواست تا به رئال برود و سران و طرفدارن بایرن نباید به هیچ وجه اندکی ناراحتی از رفتن وی داشته باشند.

 

کروس بازیکنی شگفت انگیز و یک سوپر استار است.در این شکی نسیت.اما آیا وی غیر قابل جایگزین است؟البته که نه.و سران باشگاه هم همین نظر را دارند.به همین دلیل است که سران بایرن آن چنان جلساتی را با وی و مدیر برنامه هایش برگزار نکردند.حال این سوال پیش می آید آیا با عقل سازگار است که کروس حقوقی همانند شوآینی و روبن دریافت نماید؟؟

 

کروس بازیکنیست که "خوب" بازی می کند ،اگر هم تیمی هایش "خوب" بازی کنند.بله.کروس در زمین وابسته به سایر بازیکنان تیمش است.مثال در بازی برابر برزیل که تیم آلمان خوب بود،کروس به روشنی درخشید اما در برابر آرژانیتن. .. .

 

همه از وی به عنوان جزئی از تیم بایرن که موفق شد سه گانه کسب کنند نام می برند،اما این اشتباه محض است.بایرن 3 گانه برد چون کروس در تیم نبود.بله.مصدومیت کروس بود که باعث شد روبن از نیمکت به زمین آورده شود.و همین روبن بود که در دقایق پایانی به انتظار بایرن برای کسب جام پایان داد.

 

نیمه نهایی یورو 2012 را از یاد نبرید.جایی که عملکرد کروس داد بسیاری از طرفداران آلمان را درآورد.یک ماه قبلتر هم وی از زدن ضربه ی پنالتی که به وی سپرده شده بود در دیدار با چلسی سرباز زد تا نویر پشت توپ بایستد.

 

درست است که بایرن بازیکنی آماده را از دست داده است اما نبود او در میانه ی میدان به هیچ وجه حس نمی شود.چرا که تیاگو در فصل آتی می تواند بار دیگر برای پپ مشکل گشا باشد.پیوستن برنات به بایرن ممکن است باعث شود تا در صورت نیاز،بار دیگر از آلابا در پست هافبک میانی استفاده گردد.همچنین ممکن است که بایرن با بازیکن جدیدی تا پایان فصل نقل و انتقالات قرارداد امضا کند.

 

کروس هیچگاه رابطه ای گرم با بایرن نداشت و تصورش سخت است که وی را همانند رومینیگه،گرد مولر،کان افنبرگ و ... در آینده به عنوان اسطوره در بایرن ببینیم.از اولین باری که وی در سطح اول فوتبال به بازی گرفته شد همگان تونی را یک نابغه خواندند که به یک اسطوره تبدیل خواهد شد اما واقعیت اینست که او فقط یک بازیکنیست که نباید هیچ گاه از او انتظارات یک سوپر استار را در زمین مسابقه داشت.

 

بایرن معامله ی بزرگی با رئال نمود و بابت بازیکنی که فقط یک فصل از قراردادش باقیمانده بود،30 میلیون یورو دریافت نمود که در واقع یک برد محسوب می شود.فروش کروس و غیبت وی هیچگاه در بایرن حس نخواهد شد.

نظرات 10 + ارسال نظر
میزایی جمعه 27 تیر 1393 ساعت 05:05

ممنون بخش دوم التیام بخش بود

kahn جمعه 27 تیر 1393 ساعت 05:32

dadash damet garm k in maghalaro gozashti man to y sayt khundam k bayern bord kard ba foroshe toni

آرین(سپ مایر سابق) جمعه 27 تیر 1393 ساعت 05:49

دیگه عکس این بی غیرتو با پیراهن رئال مادرید نزارید

کروس سپید پوش.. جمعه 27 تیر 1393 ساعت 05:58

بذارید بازیها شروع بشه معلوم میشه برندس

mohammad جمعه 27 تیر 1393 ساعت 09:34 http://bayern.blogsky.com

آقا کاری به این بچه نداشته باشید.ما طرفدار بایرنیم نه این بچه.بایرن که به راهش ادامه میده و خیانت هر بازیکنی نمیتونه بایرن را از به دست آوردن موفقیت مایوس کنه.ایمان داشته باشید که بایرن ضرر نخواهد کرد و باز هم مدعی خواهد بود.

بایرن-آلمان جمعه 27 تیر 1393 ساعت 10:24

آقا من نفهمیدم از فروشش چقدر به بایرن رسیده. تو سایتا زده کروس واسه 5 سال 30 میلیون گرفته که سالی 6 میلیون میشه. اما جایی نزده چقدر به بایرن دادن.
اگه کسی میدونه بگه

MERSAD33 جمعه 27 تیر 1393 ساعت 13:12

فروش کروس و غیبت وی هیچگاه در بایرن حس نخواهد شد.
عجب جمله ی باحالی خیلی حال داد

Matthaus جمعه 27 تیر 1393 ساعت 13:52

به نظر من دموکراسی یعنی همین، یعنی هرکی نظرشو باید بتونه در کمال آرامش و بدونه تنش بگه، این عقیده تونی کروسه و من بهش احترام میذارم، مطمئنا این حرف باعث نمیشه رئال بهترین تیم جهان بشه پس چه فرقی میکنه. من به شخصه از کروس بخاطره زحماتی که در این پنج سال برای بایرن کشیده ممنونم، اون به اندازه خودش سهم زیادی در قهرمانی بایرن و آلمان داشته و امیدوارم برای آلمان همچنان حضور قدرتمندتری داشته باشه، من همچنان در بازیهای ملی طرفدار دوآتیشه اون و سایر المانیها خواهم بود. فراموش نکنیم برای ما آلمانیها موفقیت ملی همیشه اولویت بوده و هست بعدش موفقیت بایرن. در حقیقت آلمانیها هرجا باشن موفقن، به امید فتح سه گانه در فصل پیش رو.

Ballack جمعه 27 تیر 1393 ساعت 14:10

دوست عزیز آقای ماتیوس شما حرفتون کاملا منطقی بود
ولی همیشه آرزوی نزول برای کروس می کنم همونطور که مطمعنا دورتموندی ها برای گوتزه می کنند
خیلی باید پست باشی که بری و بگی رئال آرزوی من بوده!!!!!

omidpm جمعه 27 تیر 1393 ساعت 22:49

باید واقع بین بود بایرن ستاره های آلمانی زیادی داره وحضور همگی اونها تو بایرن باعث نیمکت نشینی اونها می شه .که در کل به ضرر تیم ملی آلمانه به امید ستاره شدنش تو رئال وخدمت کردنش برای آلمان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد