وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

آلمان - آرژانتین؛ خون ریزی در ماراکانا برای جاودانگی

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، جام بیستم در آستانه ی به پایان رسیدن است. جامی که با شگفتی های بسیاری آغاز شد اما در پایان همان تیم ها که انتظارشان میرفت به نیمه نهایی رسیدند. بازی های نیمه نهایی هم انجام شد. دو تیم از اروپا به مصاف دو تیم از آمریکای جنوبی رفتند. در نهایت آلمان و آرژانتین فینالیست شدند.

یکی با انجام یک بازی یکطرفه و تمرینی در بازی نیمه نهایی و با قدرت نمایی مجوز بازی در ماراکانا را گرفت،دیگری به لطف اقبال و شانس خوبش توانست پای به فینال بگذارد.

برای سومین دوره ی پیاپی و ششمین بار در کل،این دو تیم به هم رسیدندتا فینال یکی از محبوبترین و بزرگرتین مسابقات ورزشی دنیا را برگزار نمایند.تمامی شواهد حکم به برتری آلمان می دهد.اما اگر فوتبال قابل پیش بینی بود اینقدر محبوب نمی شد.آرژانتین بعد از 24 سال به فینال رسیده است.طبق گفته ی سرمربی اش،حضور آن ها در نیمه هایی هم برایشان یک موفقیت محسوب می شد اما آن ها فقط یک گام دیگر تا بردن جام در خانه ی رقیب سنتیشان فاصله دارند. بین دو قهرمانی آرژانتین 48 سال فاصله بوده است که از این حیث این تیم رکورد دار است.آن ها اکنون 24 سال در حسرت رسیدن به فینال سرکرده اند.پس هر چه در توان خواهند داشت برای بردن رو خواهند کرد. در طرف دیگر آلمان ها حضورشان در فینال حتی با درهم کوبیدن برزیل هم برایشان موفقیت آن چنانی محسوب نمی شود.پیشتر گفتیم که این اتفاق برای آلمان طبیعیست.چرا که در 3 دوره ی قبلی آلمان همیشه جزء 4 تیم بوده اما هر بار دستش از جام کوتاه مانده.پس همانند یک فنر جمع شده،هنگامی که ژرمن ها رها شدن ،مشاهده کردیم که چه بلایی سر برزیل در خانه اش آمد.

بازی جدای از اینکه در فینال است و باید جذاب باشد،دلایل متعدد زیاد دیگری برای زیبا شدن دارد.آرژانتین بعد 6 دوره رنگ فینال را دیده و نمی خواهد به راحتی آن را از دست بدهد.خصوصا الان که بهترین بازیکن دنیا هم در این تیم توپ می زند که در ذهن راه راه پوشان یادآور مارادونا می باشد که به آرژانتین برای رسیدن به قهرمانی کمک نمود.مسی تمامی افتحرات ممکن باشگاهی را کسب نموده و فقط همین جام جهانی را کم دارد. دو دوره ناکامی برابر آلمان در دو جام گذشته این فکر را بر سر آرژانتینی ها گمارده است که با شکست این تیم بتوانند هم انتقام خودشان را از این تیم بگیرند و هم در تعداد قهرمانی با این تیم برابر شوند.

آلمان هم که هیچ نیازی به توضیح ندارد.نسل طلایی فوتبال آلمان هیچ جام بین المللی را نبرده است ولی به اندازه ی کافی به مقام دومی و سومی رسیده است و فقط قهرمانی می خواهند و بس."تیم"ملی آلمان می خواهد تا همانطور که با در هم کوبیدن برزیل تمامی رکوردها را به نفع خود تغیر داد،به اولین تیمی بدل شود که در خاک قاره ی آمریکای جنوبی به مقام قهرمانی می رسد.

در آلمان غیبت مصطفی قطعیست و حضور هوملز در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.زننده ی گل اول ژرمن ها به پرتغال و تک گلشان به فرانسه،با مشکل زانو دست و پنجه نرم می کند و حضورش می تواند کفه ی ترازو را در نبرد با خط حمله ی آتشین آرژانیتن خیلی به نفع آلمان سنگین کند.

آلبی سیلسته هم جز دی ماریا و احتمالا آگوئرو،سایر بازیکنانش هیچ مشکلی برای رویارویی با آلمان ها ندارد.البته حضور دی ماریا روی نیمکت در بازی برابر هلند،احتمال در ترکیب قرار رفتن وی را در فینال دو چندان کرده است.

آلمان در مجموع 7 بار فینالیسشت جام جهانی شده است(پیش از این بازی) که در 3 دوره جام را بالای سر برده و در 4 دوره شاهد قهرمانی رقیبش بوده است.11 بار ژرمن ها در فینال گلزنی کرده اند و 15 بار هم دروازه شان باز شده است

اما آرژانتین در 4 حضورش در فینال دو بار قهرمان شده و دوبار هم نائب قهرمان.این تیم 8 گل زده و همین تعداد گل هم در بازی های نهایی جام جهانی دریافت کرده است.

آلمان در فینال جام جهانی،3بار با تیمهای قاره ی آمریکا جنوبی دیدار کرده است که دو بارش با همین آرژانتین بوده و یک بار با برزیل.یک برد و دو شکست نتایج مانشفت ها در برابر تیم های آمریکای جنوبی در فینال هاست.

آرژانتین هم 3 دوره از 4 دوره حضورش در فینال،با تیمی از اروپا بازی کرده است که دو بار با آلمان بوده(یک برد و یک شکست)و یک بار هم با هلند(برد).

نکات جالی در صعود آلمان به فینال دیده می شود.در جام 1990،آلمان همانند این دوره بازی 1/8 خودرا 2-1 برد و در 1/4 هم با یک گل پیروز شد.آن ها در فینال با همین آرژانتین مصاف دادند و قهرمان شدند.در جام 1986 هم همانند این دوره،آلمان تیمی از آفریقا را در 1/8 نهایی حذف نمود و جالب اینکه با زهم در فینال با آرژانتین روبرو شد که البته آن بازی را باخت و دوم شد.

موارد جالب رسیدن آرژانتین به فینال هم این است که این تیم در جام 1986 همانند این دوره،در 1/4 نهایی و نیمه نهایی،تیمهایی از اروپا را بردند و در فینال با همین آلمان مصاف دادند که توانستند قهرمان شوند.در جام 1990 هم این کشور بازی های 1/8 نهایی و 1/4 خود را با یک اختلاف گل به برتری رسید.سپس درنیمه نهایی تیمی از اروپا را در پنالتی شکست داد و در فینال با همین آلمان روبرو شد که این بار شکست خورد و به مقام دومی بسنده نمود.

در گذشته ی آلمان در جام جهانی3 قهرمانی،4 نائب قهرمانی،4 سومی و یک مقام چهارمی دیده می شود.در 105 باری که ژرمن ها در جام جهانی به میدان رفته اند هم 65 برد کسب کرده اند 20 بازی  را باخته و 20 بازی هم مساوی کرده اند.این تیم 223 گل زده و 121 گل هم خورده است.

آرژانتین هم دو قهرمانی و دو نائب قهرمانی در کارنامه دارد.این تیم درشانزده بار حضورش در جام جهانی 74 بازی انجام داده است که 41 برد و 13 تساوی و20باخت در کارنامه دارد.131 گل زده و 83 گل دریافت کرد است.

در 20 مصاف آلمان با تیمهای قاره ی امیکای جنوبی،این کشور 14 برد،3تساوی و 3باخت داشته است.در 5 باری که المان در دیدارهای تعیین جایگاه با تیمهای آمریکای جنوبی دیدار کرده است هم 3 برد و 2 شکست داشته اشت.

در 51مساف آرژانتین با تیمهای اروپایی،این کشور 27برد،8تساوی و 16 باخت داشته است. در 3باری که آرژانتین در دیدارهای تعیین جایگاه با تیمهای اروپایی دیدار کرده است هم 2 برد و 1 شکست داتشه اشت.

تیمهای دوم و پنجم رده بندی فیفا تا کنون 20 بار با هم رقابت کرده اند که آرژانتین 9 بار برده،آلمان 6 بار و 5 بازی هم مساوی شده است.اما در عرصه ی بین المللی و در بازی های رسمی این تیم ها 8 بار با هم رقابت داده اند که یک بازی در کنفدراسیون ها بوده است.سال 2005 بازی این دو تیم 2-2 مساوی شد..یک بازی در سال 1981 در یک سری رقابتهای خاص فیفا موسوم به "موندیالیتو" انجام شد که آرژانتین 2-1 آلمان ها را شکست داد.و بالاخره در مهمترین مصاف های این دو تیم که در جام های جهانیست،6 بار رو در روی هم قرار گرفته اند.دو بازی در مرحله ی گروهی؛جام 1958 در گروه یک آلمان 3-1 آرژانتین را برد و جام 1966 در گروه دو که مصاف این دو تیم 0-0 مساوی شد.دو بازی دیگر در مرحله ی 1/4 نهایی بود که در جام 2006 بعد از تساوی 1-1،در پنالتی ها آلمان 4-2 پیروز و راهی مرحله ی بعد شد.در جام 2010 هم که آلمان با 4 گل حریف نامدارش را در هم کوبید.و سرانجام مهمترین دیدارهای این دو تیم که دو فینال پی در پی در جام 1986 و 1990.که اولی را آرژانتین3-2 برد و اول شد،و دومی را آلمان 1-0  پیروز شد و قهرمان گردید.

آلمان ها در 5 بازی آخرشان در جام جهانی با تیمهای منطقه ی آمریکای جنوبی  به ترتیب نتایج زیر را کسب نموده اند

آلمان 7-1 برزیل(2014)

المان 3-2 اروگوئه(2010)

آلمان 4-0 آرژانتین2010))

آلمان 5-3 آرژانتین2006)(پنالتی))

آلمان 3-0اکوادور(2006)

آرژانتین در 5 بازی آخرش با تیمهای اروپایی در جام جهانی به ترتیب نتایج زیر را کسب نموده اند

آرژانتین 4-2هلند(2014)(پنالتی)

آرژانتین 1-0بلژیک(2014)

آرژانتین 1-0سوئیس(2014)

آرژانتین 2-1 بوسنی(2014)

آرژانتین0-4آلمان(2010)

ژرمن ها در 5 بازی آخرشان در مرحله ی پایانی جام جهانی نتایج زیر را کسب کرده اند:

المان 0-2 برزیل (2002)

آلمان 1-0 آرژانتین(1990)

آلمان2-3 آرژانتین(1986)

آلمان 1-3ایتالیا (1982)

آلمان 2-1 هلند(1978)

آرژانتینی ها درفینال های قبلیشان نتایج زیر را کسب کرده اند:

آرژانتین 0-1 آلمان(1990)

آرژانتین3-2آلمان (1986)

آرژانتین 3-1 هلند(1978)

آرژانتین 2-4 اروگوئه(1930)

در صورت پیروزی آلمان ،این کشور با رکورد ایتالیا در تعداد قهرمانی برابر خواهد کرد و با توجه به تعداد بیشتر حضور در فینال به پرافتخار ترین تیم اروپا در عرصه ی جام جهانی بدل خواهد شد.اگر عکس این اتفاق پیش بیاید و آرژانتین قهرمان شود،آلمان در تعداد قهرمانی هایش در عدد 3،همسایه ی جدیدی پیدا خواهد کرد.

این بازی 22 تیر ساعت 23:30 دقیقه به وقت ایران در ورزشگاه ماراکانا در ریودوژانیرو به قضاوت ریتزولی ایتالیای برگزار می شود.

آلمان در دیدار قبلی اش در این ورزشگاه،فرانسه را در 1/4 نهایی حذف نمود.آرژانتین هم در تک دیداری که در این ورزشگاه انجام داده،2-1 بوسنی را در مرحله ی گروهی شکست داده بود.

نظرات 2 + ارسال نظر
mohammad یکشنبه 22 تیر 1393 ساعت 12:12 http://bayern.blogsky.com

من فقط از این میترسم که آلمان با بدشانسی نتونه دروازه آرژانتین را باز کنه و بازی بره به وقت اضافی و ضربات پنالتی چون در این صورت شانس دوتیم 50 50 است ولی انشاالله که آلمان بهشون گل اول را میزنه یعنی خدا کنه بزنه

Mannschaft یکشنبه 22 تیر 1393 ساعت 12:34

می پوکونیمشون آلمان 3 - 1 تو حالت بدبینانه برندست و تو حالت خوشبینانه 4 - 0 می بریمشون. آرژانتین چه با "مسو حلبیش" و چه با "دی مارمولکش" هیچی نیست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد