وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

آلمان چگونه باید مسی را متوقف کند؟

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، در دیدار فینال جام جهانی میان آلمان و آرژانتین همه ی چشم ها به مسی خیره خواهد بود و بسیار معتقدند که او می تواند تفاوت ها را در این دیدار حساس مشخص کند. گرچه آلمان از دید بسیاری شانس بیشتری برای پیروزی در این دیدار دارد، اما یواخیم لوو به خوبی می داند که پیروزی تیمش بدون متوقف کردن لیونل مسی بسیار سخت خواهد بود.

لوو در این رقابت ها نشان داده که ذهن فعالی در مسائل تاکتیکی دارد و قطعا با برنامه ی ویژه ای برای مهار مسی وارد میدان خواهد شد. اما مهم ترین راهکارهای مهار لیونل مسی در دیدار فینال چه خواهد بود؟

1 - خاویر ماسچرانو را کنترل کن

هافبک باشگاه بارسلونا نقش زیادی در بازی لیونل مسی ایفا می کند. در بازی مقابل هلند به خوبی دیده شد که او توانست با قدرت بالای خود در خط میانی آرژانتین، بیش ترین پاس ها را برای لیونل مسی متمایل به سمت راست زمین ارسال کند. تصویر زیر از سایت Squawka به خوبی گویای حجم بالای توپ های دریافتی مسی از ماسچرانو است. یواخیم لوو باید فکری برای خنثی کردن ماسچرانو داشته باشد. البته تیم او در دیدار مقابل برزیل ثابت کرد که توانایی های این کار را دارد.

در آن مسابقه سامی خدیرا به خوبی توانست با ایجاد فشار و پرس، هافبک های دفاعی برزیل را مجبور به اشتباه کند. کاری که قطعا در دیدار مقابل آرژانتین نیز باید تکرار شود. خاویر ماسچرانو مهم ترین کانال ارتباطی خط میانی آرژانتین با مسی محسوب می شود و برنامه ی یواخیم لوو باید روی قطع کردن این کانال باشد. ایجاد فشار بر روی ماسچرانو می تواند او را وادار به اشتباه کند و در این صورت خط میانی آرژانتین عملا خلع سلاح خواهد شد.


2 - مسی را مجبور به حضور در کناره های زمین کن

لیونل مسی هر 4 گل خود را در رقابت های جام جهانی روی حرکات خود از عمق خط دفاع حریفان به ثمر رسانده است. حتی اگر به پاس گل زیبای او در جدال مقابل سوییس نیز نگاه کنیم، متوجه تمایل ویژه ی او به حرکت در عمق دفاع حریفان می شویم.

شاگردان یواخیم لوو در تیم ملی آلمان باید به محض دریافت توپ توسط مسی، وی را مجبور به حضور در کناره های زمین کنند. آن گاه امثال هوودس و بواتنگ توانایی های بالایی در تکل زدن از خود می توانند نشان دهند. نباید به مسی اجازه ی حرکت در عمق دفاع و فرصت شوت زنی داد. مهم ترین تاکتیک برای مقابله با این مسئله، مجبور کردن وی به حضور در کناره های زمین خواهد بود.


3 - گل های بیشتری از مسی به ثمر برسان

راه آخر مقابله با مسی بسیار ساده است، آلمان باید تنها گل های بیشتری از او به ثمر برساند تا نقش مسی را در تیم حریف خنثی کند!! آلمان 17 گل در جام جهانی به ثمر رسانده است که آماری خیره کننده محسوب می شود و میانگین 2.42 گل را در هر بازی برای آن ها ثبت کرده است.

این عدد برای آرژانتین 1.14 و برای برزیل 1.66 است که فاصله ی مهاجمان تیم ها با یکدیگر را نشان می دهد. وقتی به مهره های تهاجمی آلمان نگاه می کنیم، متوجه خواهیم شد که این تیم توانایی زدن گل های بیشتری از لیونل مسی را در اختیار دارد. توماس مولر در حال حاضر بیشتر از مسی گل زده است و امید بیشتری از او برای کسب عنوان آقای گلی دارد.

آلمان می تواند امیدوار باشد که حتی اگر لیونل مسی را خنثی نکند، باز هم در فاز تهاجمی آن قدر خوب عمل کند تا پیروز از میدان خارج شود.

 

منبع: بلیچر ریپورت

نظرات 1 + ارسال نظر
Ariya1900 یکشنبه 22 تیر 1393 ساعت 14:34

نه بابا همه تفکر ما که نباید رو مسی باشه

آلمان قبل باشیم تمومه کار

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد