وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

لیونل مسی - توماس مولر؛ جدال ستاره‌های فینال ماراکانا

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، بدون شک جدال مسی و مولر در فینال تماشایی خواهد بود. مردانی که به ترتیب با 4 و 5 گل به دنبال تصاحب کفش طلای جام جهانی 2014 هستند.


مولر آلمانی، برنده کفش طلای جام جهانی گذشته و زننده 10 گل در دو جام جهانی اخیر، حالا علاوه بر تلاش برای کسب عنوان آقای گلی، شانس این را دارد که در جام‌های جهانی بعدی، برای شکاندن رکورد هم‌تیمی 16گله‌اش، میروسلاو کلوزه نیز خیز بردارد. مولر یکی از کلیدی‌ترین مردان ترکیب یواخیم لو در دو جام جهانی اخیر به حساب می‌آید.

در سوی دیگر، برنده 4 دوره پیاپی عنوان برترین بازیکن جهان، به عنوان کاپیتان و رهبر آرژانتین در خط آتش، انگیزه‌های فراوانی برای کسب اولین عنوان ملی با پیراهن کشورش را دارد. او نیز 4 گله است و اگر 2 گل به ثمر برساند، می‌تواند خود را به عنوان آقای گلی این رقابت‌ها برساند.

تا کنون در عملکرد رودرروی این دو ستاره دنیای فوتبال، مسی چه در رده ملی و چه در رده باشگاهی، نتوانسته در مقابل مولر و یارانش موفق باشد و توماس مولر، با بایرن مونیخ و آلمان عملکرد بهتری نسبت به بارسلونا و آرژانتین داشته است.

جدال شماره 10 آلبی‌سلسته و شماره 13 مانشافت بدون شک رویایی خواهد بود. جدالی که بارها و بارها در رده باشگاهی نیز شاهد آن بوده‌ایم. فشارها روی لیونل مسی زیاد بوده است و مارادونا نیز از این‌همه فشار مطبوعات انتقاد کرده و از همه خواسته تا مسی را به حال خود رها کنند.

در این مقاله به بررسی قابلیت‌ و عملکرد این دو ستاره فینال ماراکانا خواهیم پرداخت.

 

قد:

مولر: 186 سانتیمتر

مسی: 169 سانتیمتر

قد مولر از مسی بلند تر است. او حتی از میانگین 182 سانتیمتری قد بازیکنان در جام جهانی نیز 4 سانتیمتر بلند تر است. همه از داستان کمک‌های پزشکی بارسلونا برای رشد قد لیونل مسی خبردارند. با این حال او هم اکنون از افسانه فوتبال آرژانتین یعنی دیگو مارادونا بلندتر است. بدون شک قدرت سرزنی مولی بسیار بهتر از مسی است و او این شانس را دارد که روی ارسال از جناحین نیز گلزنی کند. حملات ویرانگر مسی و تسلط او بر توپ، از مزایای قد کوتاهتر او نسبت به توماس مولر است. توماس مولر نیز از لحاظ جنگندگی و بازی درگیرانه، به احاظ آماری از لیونل مسی پیشی گرفته است.

 

تاریخ تولد:

مولر: 13 سپتامبر 1989

مسی: 24 ژوئن 1987

باورکردنی نبود. مولری که به تازگی به سن 20 سالگی رسیده بود، در آفریقای جنوبی توانست جایزه کفش طلایی آدیداس و همچنین برترین بازیکن جوان جام را اذعان خود کند. مولر جوان و 24 ساله، حالا با تجربه نیز شده است. توماس تمام افتخارات ممکن را با بایرن مونیخ تصاحب کرده است. او این شانس را دارد که برای دومین بار پیاپی آقای گل جهان شود و بدون شک اگر اتفاق خاصی نیافتد، حداقل یک جام جهانی دیگر را نیز تجربه خواهد کرد. از طرف دیگر، مسی 27 ساله شاید دیگر به این فرصت طلایی دست پیدا نکند. به عقیده کارشناسان، این آخرین فرصت لیونل مسی برای لمس جام جهانی خواهد بود. وی که از سال 2005 به عضویت تیم ملی آرژانتین درآمد، هم اکنون شاید آخرین فینال جام جهانی خود را تجربه کند.

 

شماره:

مولر: 13

مسی: 10

بدون شک بزرگترین اتفاق متولد 13 سپتامبر، مصدومیت بالاک و تصاحب شماره 13 وی در جام جهانی 2010 بود. وقتی او مصدوم شد، شماره مورد علاقه توماس بر تن وی پوشانده شد. او توانست درخشان ظاهر شود. پس از آن بود که در رده باشگاهی نیز درخشش و افتخار آفرینی مولر شروع شد. وارث گرد مولر افسانه ای آلمان، حالا امید شماره 1 گلزنی مانشافت به حساب می‌آید. شماره 10 آلبی سلسته نیازی به واکاوی ندارد. پیراهن مارادونای افسانه ای، ارمغان آور قهرمانی سال 1986، هم‌اکنون برتن کاپیتان مسی است. آیا او می‌تواند اسطوره جدید تاریخ فوتبال لقب بگیرد؟ بدون شک قهرمانی برای مسی فوق‌العاده ارزشمندتر از سایر آرژانتینی‌هاست. او این جام را می‌خواهد تا ثابت کند که بهترین بازیکن تاریخ فوتبال است.

 

عملکرد مرحله گروهی:

مولر: 4 گل در 10 بازی

مسی: 10 گل در 14 بازی

36 گل آلمان در مرحله مقدماتی جام جهانی را بازیکنان مختلفی به ثمر رساندند که مولر یکی از آنهاست. گوتزه، کلوزه، شورله، رویس و اوزیل بیشتر از مولر گلزنی کرده اند. سهم مولر از این مرحله 4 گل بوده است. آمار ستاره آرژانتینی فوق‌العاده بوده است. مسی رهبر و گلزن تیم‌اش در راه صعود به مرحله نهایی جام جهانی بوده و به خوبی توانسته برای این تیم مثمر ثمر باشد. او پس از فان‌پرسی، مک‌کوالی و لوییز سوارز بیشترین تعداد گل را در این مرحله به ثمر رسانده است. گلزنی‌ او در جریان برد 5 بر 2 آرزانتین در برابر پاراگوئه، بلیت‌های برزیل را برای آرژانتین OK کرد.

 

عملکرد در جام جهانی:

مولر: 6 بازی، 5 گل و  3 پاس گل

مسی: 6 بازی، 4 گل و  1 پاس گل

توماس مولر، جام را با هت‌ریک ویرانگر در برابر پرتغال آغاز کرد. پس از آن در بازی با غنا مثدوم شد و از زمین مسابقه بیرون رفت. در ادامه وی توانست با گلزنی در برابر آمریکا و برزیل، به یک قدمی رودریگز کلمبیایی برسد. وی که در ترکیب آلمان بیشتر به عنوان وینگر به میدان می‌رود، توانسته به خوبی خود را به عنوان امید اول گلزنی ژرمن‌ها معرفی کند. مولر در ترکیل فالس 9 آلمان به عنوان مهاجم هدف و در ترکیب 1-3-2-4 به عنوان وینگر به میدان می‌رود. او انگیزه های زیادی برای گلزنی در فینال ماراکانا و کسب عنوان آقای گلی دارد.

فشار بسیار زیادی روی مسی بود. او که در سال 2006، با گلزنی در سن 19 سالگی، جوانترین گلزن تاریخ آرزانتین لقب گرفته بود، تا دقیقه 70 بازی با بوسنی در سال 2014 موفق به گلزنی در جام جهانی نشده بود. وارث مارادونا اینبار پاسخ منتقدان را داد. بازی‌های درخشان و گلزنی‌های وی در مرحله گروهی، علی‌رغم عملکرد نه چندان خوب آلبی‌سلسته در برابر بوسنی، ایران و نیجریه، آرژانتین را با 9 امتیاز روانه دور حذفی کرد و پاس گل وی در بازی برابر سوییس نیز، سند برتری تگ گله آرژانتین در مرحله یک‌هشتم نهایی را امضا کرد. 4 گل سه امتیازی و پاس گلی که منجر به صعود آرژانتین به مرحله یک‌چهارم نهایی شد، بدون شک جزو افتخارات کارنامه کاپیتان آلبی‌سلسته محسوب می‌شود.

نظرات 14 + ارسال نظر
دشمن دشمن بایرن شنبه 21 تیر 1393 ساعت 18:51

توماس لهت میکنه کوتوله ی هورمونی........از همین الان آرزو کن ک شاید لباس توماس ب تو برسه

هیملر شنبه 21 تیر 1393 ساعت 19:40

مسی کوتولهی بدبخت مولر سیست کلن له می کنه بعد از خوردنه می ری پیش نامزدت که شبیه پشم می مونه.

مهدی شنبه 21 تیر 1393 ساعت 19:40 http://www.robben.loxblog.com

مسی هیچ گهی نمی تونه بخوره.آلمان قهرمانه.

عشق آلمان شنبه 21 تیر 1393 ساعت 20:46

مولر و عشق

Ariya1900 شنبه 21 تیر 1393 ساعت 20:52

من مطمئنم که آرژانتینی ها مثل سرخپوستها وحشیانه بازی خواهند کرد
ما باید محکم و پرقدرت بازی کنیم

احمد شنبه 21 تیر 1393 ساعت 22:12

مسی بهترین بازیکن دنیاست ولی نمیتوله یک تنه قهرمان بشن

فرشته یکشنبه 22 تیر 1393 ساعت 00:05

اسکولاری بین دونیمه تورختکن به بازیکنان:?what do we want
بازیکان:premium my baby.

فرشته یکشنبه 22 تیر 1393 ساعت 00:14

لمان ها قرار بود5 تا دیگه به برزیل بزنداسکولاری وقتی فهمید نیمار رو با ویلچر پیش بازیکنان آورد و گفت:به برزیل که رحم ندارید حداقل به ای علیل بچه رحم کنید!!!!!!!!!

babak-19 یکشنبه 22 تیر 1393 ساعت 01:13

دوستان من یه خبر شنیدم که میگفت بایرن با رویس وارد مذاکره شده میخواستم بدونم تا چه حد این خبر درسته؟؟؟؟؟؟؟ ولی عجب چیزی میشه اگه رویس بیاد بایرن...میتونه جای کروس رو پر کنه..... پره پر

سپ مایر یکشنبه 22 تیر 1393 ساعت 01:13

شاید مسی از لحاظ تکنیکی و شوت بهتر از مولر باشه ولی مسی یه چیزی کمتر از مولر داره اونم هوش و زکاوت مولر هست که خیلی بیشتر از مسی هست و جا گیری های مولر و سرزنی های مولر و دقت مولر خیلی بیش تر مسی هست امیدوارم ۱-۳-۲-۴ بازی کنیم مثل بازی با برزیل کروس هم به عنوان هافبک هجومی خیلی خوب بازی می کرد و بهترهاز کلوزه تک محاجم تخصصی مون به عنوان تک مهاجم نوک بازی کنیم ومولر هم به عنوان هافبک هجومی سمط راست بازی کنه و بهتره اصلا اوزیل بازی نکنه

سپ مایر یکشنبه 22 تیر 1393 ساعت 01:16

آقای فرناندو مسی شاید از لحاظ تکنیک و شوت زنی بهتر از بهتر باشه ولی مولر از لحاظ دقتی و هوش و زکاوتش خیلی بالا تر از مسی هست در ضمت آلمان سرزن های خوبی داره و قد کوتاه نداریم فقط یه کم لام کوتاه قده

سپ مایر یکشنبه 22 تیر 1393 ساعت 01:20

ما باید قهرمان بشیم چرا این قدر به مولر گیر دادیم درسته مولر خیلی خوبه ولی خدیرا و شورله شواینی و کروس خوب هستن

مصطفی یکشنبه 22 تیر 1393 ساعت 04:40

افغتغف

سید دوشنبه 23 تیر 1393 ساعت 02:47

این پیروزی را به آلمان تبریک میگم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد