وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

مانوئل نویر؛‌ لیبرویى با دستکش

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، شاید اگر مانوئل نویر سنگربان آلمان در بازی مقابل الجزایر نبود، جمعه شب شاهد می بایست شاهد جدال فرانسه با الجزایر برای راه یای به جمع چهار تیم برتر جام بیستم بودیم.


در بازی مقابل الجزایر در مرحله یک هشتم نهایی به نظر بار دیگر نقش لیبرو در فوتبال احیا شده بود، اما این نقش را مانوئل نویر سنگربان 28 ساله آلمان ها عهده دار شده بود. نویر در برخی از صحنه های بازی مجبور بود  از نقش اصلی خود به عنوان دروازه بان صرف نظر نماید و به عنوان مدافعی پوششی و حتی یک لیبرو انجام وظیفه می نمود، در حقیقت آلمان در بازی مقابل الجزایر نه تنها یک دروازه بان قدرتمند داشت بلکه از وجود یک مدافع باهوش نیز بهره می برد.

نویر در طول  باز ی 59 بار توپ را لمس نمود که 21 مرتبه از آن در بیرون از محوطه جریمه اتفاق افتاد که در همه نبردهای دونفره  بیرون از محوطه جریمه پیروز بود. معمولا چنین آمارهایی مربوط به دروازه بان ها نمی شود، اما در بازی مقابل الجزایر، عملکرد نویر شامل چنین اعداد و ارقامی شد.

در حالی که دفاع آلمان در این بازی پراشتباه و نامتمرکز نشان می داد، مانوئل نویر خونسرد به دفع توپ های پشت آنها مشغول بود، دفاع چهار نفره آلمان ها در این دیدار به خصوص در نیمه اول به شدت آسیب پذیر نشان می داد  و توپ های زیادی از آنها رد می شد و یا پشت آنها ارسال می گردید به نحوی که مانوئل نویر بارها مجبور به خروج از محوطه جریمه و دفع این پاس های خطرناک بازیکنان الجزایری می شد.

دفاع آلمان ها به دلیل غیبت متس هموملز دچار تغییراتی شده بود و بوآتینگ جای او را در عمق خط دفاعی پر کرده بود و موستوی نیز از ابتدا، شانس قرار گرفتن در ترکیب اصلی را یافته بود. آمار جدال های تک به تک مدافعین آلمانی در نیمه اول فاجعه بار بود به طوری که بندیکت هوودس تنها 38 در صد از این نبردها را به نفع خود پایان داده بود و مابقی مدافعین نیز آماری بهتر از این نداشتند.

عملکرئ فیلیپ لام در پست هافبک دفاعی نیز همانند دیدار های گذشته پر انتقاد بود و بازیکنان الجزایری می توانستند همیشه پاس های رو به جلوی خطرناکی برای مهاجمین خود ارسال نمایند و تنها نویر سد محکمی در برابر آنها بود.

شاید مهم ترین واکنش نویر در دقیقه 71 بازی روی داد که او مجبور شد با خروج از محوطه جریمه و با ضربه سر خطر را رفع نماید. در بازی مقابل الجزایر نویر در مجموع چهار مرتبه مجبور به انجام ماموریت در خارج از محوطه جریمه شد.

البته نویر با شروع مجدد های خود نیز نقشی تعیین کننده در بازی سازی تیم داشت که بارزترین آن در ارسال توپ دریافتی از ضربه کرنر حریف برای آندره شورله، که این بازیکن را در موقعیت گل قرار داد، نمایان شد.جاگیری های مناسب او نیز در طول بازی ، به نویر این قابلیت را می داد که ضربات بازیکنان الجزایر را به خوبی دفع نماید، حتی زمانی که هواداران الجزایری حاضر در استادیوم او را با حملات لیزری آزار می دانند.

نویر در بازی با الجزایر بی تردید بهترین بازیکن تیمش بود ، فوتبال آلمان و شاید جهان در این بازی شاهد رنسانس و انقلابی در دروازه بانی بود، شاید بهترین توصیف از او برای این بازی  لیبرویی با دستکش باشد.

نظرات 11 + ارسال نظر
Ehsan سه‌شنبه 10 تیر 1393 ساعت 13:42

خدایی دمش گرم سوپر مانوئل اگه نبود بازی به من مزه نمیداد
ارادت به مانوئل نویر و به پیش به سوی حذف خروس ها

sirsir سه‌شنبه 10 تیر 1393 ساعت 13:48

تنها میتونم بگم ماورای عمل کرد.خدایش مثل فوتبالیستها واکاشی زوما عمل میکرد یاد بچگی ها افتادم.خیلییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
گولی نویر

MERSAD33 سه‌شنبه 10 تیر 1393 ساعت 14:27

واقعا واقعا تو بازی دیشب عالی بود واقعا بهترین بازیکن زمین حقش بود

b سه‌شنبه 10 تیر 1393 ساعت 14:33

خیلی زیبا بود..باعث شد خیلی بیشتر دوستش داشته باشم.یاد سلطان الیور عزیزمون به خیر ونیکی.

فریبرز سه‌شنبه 10 تیر 1393 ساعت 14:48

یکی از بهترین دروازبانان حال حاضر دنیا مانوئل نویر. بی نظیر بود. عاشقش که بودم دیشب دیوونش شدم.

amah سه‌شنبه 10 تیر 1393 ساعت 16:26

عااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااالی بهترین دروازه بان جهانه

Ѝαяcis❥ سه‌شنبه 10 تیر 1393 ساعت 16:31

اینی که من دیدم .. از الیور کبیر هم فراتر نشون داد ..!
لامصب ترکوند ! :))))))))

حسن بایرن سه‌شنبه 10 تیر 1393 ساعت 20:38

بابا خیلی بچه ی گلی هستی الیور کبیر جلوت لنگ انداخت دیشب

adidas سه‌شنبه 10 تیر 1393 ساعت 22:35

نویر دیروز خیلی خوب بود ولی معلومه خط دفاع بد جوری مشکل داره که نویر تک به تک می شه نباید دفاع ها این همه عقب بمونن دلیلش هم اینه که کسی نیست به هط دفاع نظم بده.
گوتزه خیلی بد بازی می کرد علتش هم اون پپ لعنتی هستش اون قدر به گوتزه کم بازی داد که گوتزه افت کرده.آلمان دیگه اون جنگدگی سابق رو نداره و خوب حمله نمی کنه

Ali-Ballack چهارشنبه 11 تیر 1393 ساعت 00:27

با احترام به عشقم نویر لطفا هیچ کس رو با سوپر اولی کان مقایسه نکنید.

محمد مهدی چهارشنبه 11 تیر 1393 ساعت 13:00

نویر؛ مردی برای تمام خطوط...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد