وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

یورگن کلینزمن و تاثیرات ادامه دار او در "مانشافت"

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، در بازی بین دو تیم آلمان وآمریکا، خاطرات دوباره زنده خواهند شد، هنوز هم آلمان ها از اصلاحات یورگن کلینزمن در تیم ملی آلمان بهره برداری می کنند.


نزدیک به ده سال از زمانی که یورگن کلینزمن سرمربی گری آلمان را بعد از افتضاح این تیم در یورو 2004 به عهده گرفت، می گذرد. در حقیقت یورگن کلینزمن ماموریت داشت تا برای جام جهانی 2006 که آلمان میزبان آن بود، تیم خوبی تشکیل دهد.

در آن زمان از تصمیم فدراسیون فوتبال آلمان به خاطر انتخاب کلینزمن در آن برهه حساس، برای هدایت تیم ملی انتقادات فراوانی وارد شده بود، اکثر رسانه های آلمان او را یک مربی بدنساز آمریکایی خطاب می کردند. حتی متدهای مد نظر او برای تمرین تیم نیز بحث های شدیدی به دنبال داشت و کمتر کسی نسبت به موفقیت او خوش بین بود.

در آن مقطع زمانی آلمان نیاز به تزریق نیروی جوان و ایده های نو بود و کلینزمن وظیفه داشت تا آلمان را برای جام جهانی 2006 به تیمی حداقل قابل رقابت تبدیل نماید.

در حقیقت کلینزمن با اصلاحات خود یک انقلاب کوچک را در فوتبال آلمان پایه گذاری نمود. وی بعد از خداحافظی از تیم ملی آلمان به عنوان بازیکن، در آمریکا ساکن شده بود و هنگامی که تیم آلمان را از رودی فولر تحویل گرفت، برای موفقیت از متدهای مدرن، ایده های جدید و دستیاران خلاق بهره برد و بر استفاده از بازیکنان جوان تاکید نمود.

پر مرته ساکر که در سپتامبر 2004 اولین بازی ملی خود را برای آلمان به انجام رساند و در بازی مقابل غنا به صدمین بازی ملی خود رسید، در این خصوص معتقد است:"کلینزمن کسی بود که به نسلی جوان در آن زمان اعتماد نمود. وی در دمیده شدن نفسی تازه بر کالبد فوتبال آلمان نقش بسیار بزرگی دارد و هنوز هم فوتبال آلمان از آن بهره برداری می کند."

خیلی از متدهایی که 10 سال پیش جدید به نظر می رسیدند، امروزه جزء جدا نشدنی از تمرینات تیم به حساب می آیند و در جام جهانی برزیل نیز هنوز از آنها استفاده می شود. مربی بدنساز تیم همچنان تغییر نکرده است و برخی از بازیکنانی که زیر نظر کلینزمن برای اولین بار به تیم ملی راه یافته اند، همچنان از ستون های تیم به حساب می آیند و از همه مهم تر دستیار سابق کلینزمن در تیم ملی ، نزدیک به 8 سال است که هدایت تیم را بر عهده گرفته است.

یوگی لوو در زمان کلینزمن علاوه بر سمت دستیاری، کارشناس و تحلیل گر تاکتیکی تیم نیز بود، فدراسیون فوتبال آلمان در آن زمان تمایل داشت که هولگر اوسیک،‌دستیار فرانتس بکن باوئر در جام جهانی 1990، دستیار کلینزمن باشد، اما کلینزمن نپذیرفت و یوگی لوو را برای این پست انتخاب نمود.

این دو سرمربی از زمان کلاس های مربی گری فدراسیون فوتبال آلمان با هم آشنا شده بودند و به درک خوبی از هم رسیده بودند.

بازیکنانی نظیر فیلیپ لام، باستین شواین اشتایگر،لوکاس پودولسکی،  میرسلاو کلوزه و پر مرته ساکر که در جام جهانی 2006 توسط کلینزمن به تیم آلمان دعوت شده بودند، بعد از 8 سال همچنان از بازیکنان اصلی تیم یوگی لوو به حساب می آیند و به همین دلیل دیدار مقابل آمریکا برای مرته ساکر "بسیار خاص و ویژه" می باشد.

الیور بیرهوف مدیر تیم ملی آلمان نیز رابطه خاصی با کلینزمن دارد. این دو  در جام جهانی 1998 و یورو 96 زوج تیم ملی آلمان در خط حمله را تشکیل می دادند و به قهرمانی رقابت های یورو 96 نیز رسیدند. سپس بیرهوف که در حین دوران حرفه ای فوتبال خود در رشته اقتصاد ورزشی نیز تحصیل نمودهبود، به پیشنهاد کلینزمن به سمت مدیر تیم انتخاب شد.

الیور بیرهوف درباره کلینزمن می گوید:"ما زیر نظر کلینزمن به ساختار جدیدی برای تیم ملی رسیدیم، او برای سال ها بر فلسفه تیمی ما تاثیرگذار بوده است و زیر نظر او دوران جدیدی در فوتبال آلمان آغاز شده است."

لام، شواینی، پودولسکی و دیگر بازماندگان یوگی لوو در تیم ملی آلمان روز پنج شنبه در مقابل سرمربی سابق خود قرار خواهند گرفت و برای صعود به دور بعد با تیم وی جدال خواهند نمود، به همین دلیل و با توجه به هیجان بالا در این رویارویی زمانی برای صحبت و مرور خاطرات مشترک برای آنها باقی نخواهد ماند. دیدار پنج شنبه شب به قول بیرهوف ”It’s about business”  کاملا حرفه ای است. بیرهوف معتقد است:" ما استقبال بسیار دوستانه و گرمی با هم خواهیم داشت، اما هر کس بر وظیفه خود متمرکز خواهد شد."

لوکاس پودولسکی ازستارگان آلمان در جام جهانی 2006 در باره دیدار با آمریکا می گوید:"من مقابل کلینزمن بازی نمی کنم، من برای آلمان بازی خواهم کرد و این قضیه هیچ انگیزه مضاعفی برای من نیست."

به هر حال افکار یورگن کلینزمن همچنان بر روی فلسفه بازی تیم آلمان سایه انداخته و تاثیرات مثبت خود را نشان می دهد.

نظرات 1 + ارسال نظر
b پنج‌شنبه 5 تیر 1393 ساعت 23:34

عاشقتم پسر...عاشقتم مرد ....عاشقتم زیبا ...عاشقتم طلا...بابا لا مصب عاشقتم...بیچاره م کردی بیست ساله....عاشقتم بت....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد