وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

تساوى مقابل غنا، شوکى مثبت براى آلمان ها

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، دومین بازی تورنمنت همیشه سخت ترین بازی است و شاگردان یوگی لوو در بازی مقابل غنا در فورتالزا یا ضربات و شوکهای احتمالی این جام آشنا شدند که حتما تجربه مثبتی خواهد بود.


باستین شواین اشتایگر در نیمه دوم بازی با غنا آماده ورود به زمین بازی به عنوان یار جانشین بود، که اتفاقی نادر رخ داد و کاپیتان فیلیپ لام با پاسی اشتباه در حالی که سایر بازیکنان تیم نیز نتوانستند آن را جبران نمایند، سبب شد که غنا به گل دوم خود برسد و بازی با نتیجه 2:1 به سود این تیم آفریقایی ادامه یابد.

در این لحظه شواین اشتایگر بار دیگر به نیمکت بازگشت تا دقیق تر بر روند ادامه بازی متمرکز شود و همچنین منتظر واکنش یوگی لوو سرمربی تیم بماند. در این لحظه حساس یوگی لوو باید تصمیم می گرفت که آیا شواینی گرینه ای مناسب برای تغییر شرایط بازی به نفع آلمان ها می باشد؟ سرمربی تیم ملی آلمان به این پرسش، پاسخی مثبت داد و میروسلاو کلوزه را نیز با شواینی به زمین فرستاد و تنها دو دقیقه بعد از ورود این دو بازیکن، آلمان با رکرود شکنی کلوزه به گل تساوی رسید.

یوگی لوو پیش از این نیز تاکید کرده بود که بازیکنان ذخیره با انرژی وروحیه ای که با خود به داخل زمین می آورند، نقشی مهم و حیاتی در این تورنمنت خواهند داشت و از آنها به عنوان"نیروهای ویژه" نام برده بود، وی درست روز قبل از بازی با غنا چنین صحبت هایی را با اشاره به شواین اشتایگر و کلوزه و اهمیت آنها برای تیم مطرح ساخته بود.

این دو بازیکن با تجربه در دیدار مقابل پرتغال نیمکت نشیت بودند و تصویری بسیار مثبت از بالا بردن روحیه تیمی نشان دادند و در بازی مقابل غنا به اعتماد سرمربی تیم پاسخ خوبی دادند.

آلمان در بازی مقابل غنا بعد از گل ماریو گوتزه، به مدت کمتر از 15 دقیقه کنترل بازی را به خصوص در میانه میدان از دست داد و دو گل دریافت نمود، اما با ورود شواینی آلمان بار دیگر موفق به کنترل بازی به نفع خود شد. او با خونسردی خود آرامش را به تیم برگرداند و با ارسال چندین پاس خوب و همچنین گرفتن کرنری که منجر به گل تساوی آلمان ها توسط کلوزه شد، اهمیت و کیفیت خود را بار دیگر نشان داد.

کلوزه نیز با این گل، رکرود گل های خود در جام جهانی را به عدد 15 رساند و با انجام یک حرکت سالتو اهمیت این گل  را نشان داد، حرکتی که به نظر این مهاجم کهنه کار نباید اجرا می شد:"با توجه به سن من نباید چنین خوشحالی از خود نشان می دادم." به نظر می رسید بعد از این گل احساسات کلوزه بر منطق او غلبه کرده است.

گل اول گوتزه از روی جایگیری صحیح او و غفلت مدافعین غنایی به ثمر رسید و گل تساوی تیم حریف از روی بی تجربگی موستوی مدافع جوان و تازه وارد تیم در جایگیریدریافت شد، در این لحظه به نظر می رسید که تمرکز تیم آلمان به خصوص در خط دفاعی از دست رفته است.

همچنین پاس کاری بازیکنان آلمان به خصوص در نیمه دوم اطمینان لازم را نداشت و بعد از دریافت گل دوم،‌ آلمان ها اولین شوک را در تورنمنت برزیل تجربه کردند. در این بازی به دلیل سبک بازی فیزیکی و سرعتی غنایی ها، آلمان ها دچار مشکلاتی شدند و شرایط این دیدار تا حدود زیادی مشابه بازی دوستانه قبل از جام جهانی مقابل کامرون بود.

یوگی لوو سرمربی تیم ملی آلمان، بعد از بازی، این دیدار را به مسابقه بوکسی با ضربات محکم متوالی از هر دو سو و سرعتی دیوانه کننده تشبیه کرد، که در خصوص آن ازسوی کادر فنی آلمان ها برنامه ریزی نشده بود. یوگی لوو شرایط جوی استادیوم را به سونایی تشبیه کرد که انجام این نوع بازی به هیچ وجه مناسب آن نیست و از طرفی آلمان نیز بازیکنان مناسبی برای انجام آن در اختیار ندارد. شواین اشتایگر، لام، کروس و مرته ساکر بیشتر خواهان کنترل بازی هستند تا انجام بازی درگیرانه و فیزیکی.

اما آلمان ها در مقابل تیم فیزیکی وتهاجمی غنا و با توجه به گرما و رطوبت هوا ننوانستند در تمام طول بازی، بر آن تسلط داشته باشند و بعد از یک بازی نسبتا ساده مقابل پرتغال، این دیدار بیشتر شنبیه شوک و دوش آب سردی در سونا بود. مانوئل نویر از این دیدار به عنوان "هشداری" در ادامه تورنمنت نام برد و در تورنمنت های اخیر همیشه دومین بازی از دید آلمان ها سخت ترین بازی است.

در آلمان شک و تردید نسبت به موفقیت آلمان در جام جهانی بعد از موفق 4:0 مقابل پرتغال به یک خوش بینی تبدیل شده بود و بعد از مساوی مقابل غنا بار دیگر نگرانی در خصوص ادامه تورنمنت احساس می شود، اما در حقیقت چرا؟ آلمان تقریبا به شرایط یک تورنمنت حساس به تدریج خود را وفق می دهد و مقابل غنا اولین شوک و ضربه را تجربه نموده است.

بعد از بازی با پرتغال بازیکنان  آلمان تاکید کردند که همه بازی ها روند چنین خوبی نخواهند داشت و در بازی مقابل غنا آن را تجربه نمودند. تجربه چنین بازی های در یک تورنمنت بزرگ بسیار مهم است و در مراحل بالاتر کمک بزرگی خواهد بود و مطابق با سناریوی جام جهانی و رقابت های یورو، صعود از مرحله گروهی نیاز به دو برد دارد و نه دو بازی.

در بازی آخر گروهی، آلمان به مصاف آمریکای یورگن کلینزمن خواهد رفت و نکته ای تلخ در تاریخ فوتبال آلمان به ثبت می رسید، اگر این تیم توسط بزرگ ترین رفورمیست خود در سال های اخیر، از رقابت های جام جهانی کنار می رفت.

اما با چهار امتیاز از دو بازی و اختلاف گلی مناسب،‌سرنوشت آلمان در دست خودش است و همانطور که پر مرته ساکر گفته است:"ما از شرایط خوبی برای صعود برخورداریم و نیازی به نگرانی در این خصوص نیست."

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد