وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

پنج نکته از دیدار آلمان - پرتغال؛ وقتی ژرمن ها شمشیر را از رو بستند

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، بازی آلمان و پرتغال قرار بود یکی از تماشایی­ترین بازیهای مرحله گروهی باشد، اما این بازی بدون شک فاقد هیجان یک نبرد واقعی میان دو تیم از بزرگترین تیمهای ملی فوتبال جهان بود.

 آلمانی­ها از همان شروع مسابقه بر بازی تسلط بی چون و چرایی داشتند و وقتی ژائو پریرا در دقیقه 12 ماریو گوتزه را سرنگون کرد، یک پنالتی آشکار هم به دست آوردند که باعث شد این تیم خیلی زود از جریف خود پیش بیافتد. در این صحنه بازیکن پرتغالی حتی خوش اقبال بود که با کارت قرمز داور مواجه نشد. مولر پنالتی را به گل تبدیل کرد و بعد از آن با وجود اینکه پرتغالی­ها چند موقعیت داشتند، آلمان گل دوم را هم با ضربه سر هوملز از روی یک ارسال کرنر به ثمر رساند.

تراژدی برای پرتغالی­ها وقتی شروع شد که په په مدافع این تیم تصمیم گرفت در واکنش به بزرگنمایی توماس مولر در صحنه­ای که پپه روی او خط کرده بود با ضربه سر او را تنبیه کند و همان گونه که پیش بینی می­شد از زمین مسابقه اخراج شد. در ادامه مولر برای آنکه نمکی بر زخم پرتغالی­ها پاشیده باشد در وقتهای اضافه نیمه اول یک گل دیگر هم به ثمر رساند.

با وجود آنکه آلمانی­ها در نیمه دوم تنها توانستند یک گل به اندوخته خود بیافزایند و مولر با همین گل اولین سه گانه (هت تریک) این مسابقات را کامل کرد، اما میزان برتری آلمانی­ها در این مسابقه بدون شک همه حریفان مدعی را به وحشت انداخته است.

اگر بخواهیم نکاتی را که از این بازی آموختیم جمع بندی کنیم می­توان به پنج نکته اشاره کرد:

 

پرتغال بیش از حد به رونالدو متکی است

تماشای این مسابقه ثابت می­کرد که پرتغالی­ها بیش از حد به ستاره رئال مادرید، کریستیانو رونالدو وابسته هستند. هر بار که هر یک از بازیکنان دیگر این تیم شانسی برای گلزنی داشتند، به جای زدن توپ به سمت دروازه سعی می­کردند آن را به رونالدو پاس دهند و اغلب هم در این کار شکست می­خوردند. مثلاً یکی از این فرصتها در نیمه اول به وجود آمد که نانی در یک موقعیت مناسب برای شوت زنی صاحب توپ بود ولی ترجیح داد آن را به رونالدو پاس دهد، پاسی که بلافاصله توسط دفاع آلمان قطع شد و هرگز هم به رونالدو نرسید.

با توجه به اینکه این بازیکن 29 ساله به تازگی از مصدومیت رهایی پیدا کرده است و در بهترین فرم خود به سر نمی­برد، وابستگی بیش از حد پرتغال به او احتمالاً در نمایش ضعیف این تیم تأثیر بسزایی داشت.

 

په په هنوز یاغی است

مدافع پرتغالی پس از اخراج بی­دلیلش در بازی برابر آلمان نشان داد هنوز هم از دیسیپلین لازم برای بازیکنی در بالاترین سطح بین المللی برخوردار نیست. سابقه انضباطی او در تمام طول دوران فعالیت حرفه­ای­اش بسیار اسف بار بوده است ازجمله در سال 2009 پس از آنکه او در یک مسابقه بازیکن حریف را به زمین انداخت، به او لگد زد و به صورتش ضربه زد، 10 بازی از حضور در میادین محروم شد. با وجود آنکه در چند فصل اخیر مسائل انضباطی او کمی بهتر شده است، اما خشونت ناگهانی او در این بازی قطعاً به این سوء شهرتش خواهد افزود. هر چند کارشناس شبکه ITV معتقد بود که کار بازیکن آلمانی هم در این صحنه به همان میزان شرم آور بوده و مولر هم به دلیل بزرگ نمایی­اش شایسته یک کارت قرمز بوده است.

 

توماس مولر در آمادگی کامل است

اگر چه مولر به درستی به دلیل نقشش در صحنه­ای که منجر به اخراج پپه شد مورد انتقاد قرار گرفت، اما گوش آلمانی در بازی برابر پرتغال عملکرد درخشانی داشت و نشان داد فرم خوب خود در بایرن مونیخ، قهرمان این فصل لیگ آلمان را کاملاً حفظ کرده است. او پیش از به ثمر رساندن گل سوم خود در نیمه دوم، در همه گلهای نیمه اول هم نقش مؤثری داشت، در این نیمه او دو گل به ثمر رساند و یکی از شوتهایش توسط دروازه بان مهار شد ولی به همان کرنری منجر شد که باعث به ثمر رسیدن گل هوملز گردید. او اگر در بازیهای بعدی هم بتواند چنین نمایشی را تکرار کند، آلمان یکی از مدعیان اصلی فتح جام خواهد بود.

نکته جالب این بود که یواخیم لو تصمیم گرفت در خط حمله از ابتدای مسابقه از مسوت اوزیل که در وافع یک هافبک است استفاده کند. نقشه­ای که به ظاهر جواب هم داد و اوزیل فرصتهای خوبی را برای مولر فراهم می­کرد.


آلمان از قدرت کافی برای قهرمانی برخوردار است

آلمان بر اساس عملکردی که در این مسابقه داشت، بدون شک از قدرت کافی برای قهرمانی در تورنمنت امسال برخوردار است. به خصوص که باید به خاطر بیاوریم آنها تیمی را به این آسانی از پیش رو برداشتند که در دوره قبل به عنوان چهارم جهان دست یافته بود

روی کاغذ این بازی سخت­ترین بازی مرحله گروهی بود و حالا می­توان گفت که آنها به راحتی به عنوان تیم صدرنشین به مرحله حذفی راه پیدا خواهند کرد. با توجه به اینکه آلمانی­ها در صورت صدرنشینی باید با تیم دوم گروه H شامل بلژیک، کره جنوبی، روسیه و الجزایر رو به رو شوند، به نظر نمی­رسد در مرحله بعدی نیز حریف چندان دشواری در انتظارشان باشد.

اگر چه شاید اشتباه باشد که تنها بر اساس یک مسابقه درباره بخت قهرمانی یک تیم قضاوت کنیم، اما با توجه به آمارهای این بازی و قدرت تیم آلمان در همه پستها  (یعنی چیزی که بسیاری از مدعیان دیگر فاقد آن هستند) باید این تیم را یکی از مدعیان اصلی بالا بردن جام در بازی روز 13 جولای در ورزشگاه ماراکانا دانست.

 

راه سخت پرتغال برای صعود از مرحله گروهی

اگر چه بازیهای بعدی پرتغال برابر غنا و امریکا بازیهای آسان­تری خواهند بود، اما به نظر می­رسد پرتغال برای صعود به مرحله حذفی راه بسیار دشواری را در پیش رو داشته باشد.

آنها در این بازی کاملاً شکست خورده بودند و عملکردشان برای غلبه بر آنها اعتماد به حریفان به نفس خواهد داد. همچنین با توجه به محرومیت پپه و مصدومیت آلمیدا تیم آنها بیشتر تضعیف شده است.

اگر آنها از مرحله گروهی صعود کنند تقریباً قطعاً به عنوان تیم دوم خواهد بود که معنای آن بازی دشوارتری در مرحله یک هشتم نهایی برابر بلژیک، اسب سیاه این دوره از رقابتها است.

آنها فاقد هرگونه خلاقیتی به نظر می رسیدند و رونالدو هم آشکارا از فرم ایده آل خود فاصله زیادی دارد، بنابراین این بار پرتغالیها احتمالاً نخواهند توانست دستاورد چندانی در این جام داشته باشند.

نظرات 1 + ارسال نظر
REZA...REUS پنج‌شنبه 29 خرداد 1393 ساعت 16:39

دمت گرم توماس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد