وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

جام جهانى 2014 آخرین شانس یوگى لوو

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، بعد از بازی مرحله نیمه نهایی یورو 2012 و شکست مقابل ایتالیا، خستگی و بی حوصلگی یوگی لوو از حالت چشمانش کاملا هویدا بود. اما بی تردید او در آن شب نمی توانست حدسی از این موضوع داشته باشد که پیامدهای این باخت تا دو سال بعد نیز گریبان گیر او خواهد بود. حذف از رقابت های یورو 2012 همچنان موضوعی برای تیم ملی آلمان و سرمربی آن است، هر چند که این روزها در برزیل در این باره صحبتی مطرح نمی شود.


این بازی فراتر از یک نیمه نهایی و شکست در آن بیشتر از یک شکست و یا کنار رفتن از یک تورنمنت بود. این باختی بود که مخالفان و منتقدان یوگی لوو را در ضدیت با او در موقعیت بهتری قرار داد و حتی برخی از طرفداران او را نیز به مرددان فلسفه کاری او تبدیل ساخت. یوگی لوو در این بازی ترکیب و سیستمی اشتباه برای تیم خود طراحی کرد و خیلی دیر دست به اصلاح آن زد. البته هر مربی می تواند اشتباه نماید، اما این اشتباه از دید منتقدان یوگی لوو نابخشودنی و ابتدایی بوده است و فباری ست که همچنان بعد از دو سال بر دوش سرمربی آلمان قرار دارد.

از یوگی لوو همیشه به خاطر ایده هایش در ارائه فوتبالی زیبا و آورده هایش برای فوتبال آلمان تمجید شده است. او بخشی از پروسه اصلاح در فوتبال آلمان می باشد که با یورگن کلینزمن شروع شده است. بعد از عهده دار شدن سمت سرمربی گری آلمتن، بنا به درخواست او در کنار تیم یک مربی بدنسازی و یک روانشناس حضور همیشگی دارند. تیمی کاردان مسول آنالیز و تحلیل بازی های رقبای آلمان را بر عهده دارد و به لوو دربه کار گیری تدبیری مناسب برای هر بازی یاری می رساند. به گواه کارشناسان و حتی دوستداران فوتبال آلمان، سبک بازی این تیم از زمان آمدن یوگی لوو بهتر، تاکتیکی تر، زیباتر، هوشمندانه تر ولی در عین حال بی تاثیرتر و ناموفق تر شده است.

جام جهانی برزیل می تواند آخرین شانس یوگی لوو برای تغییر باشد. آخرین شانس برای اینکه ثابت کند که او نه تنها مربی خوبی، بلکه مربی بزرگی نیز می باشد. در این راستا او باید بر دو نقطه ضعف مهم خود غلبه نماید، او باید در لحظات بحرانی تصمیمات صحیحی بگیرد و این که از نیروی مخفی موجود درتیم خود کمال استفاده را ببرد.

این دو موضوع شاید دلیل اصلی شکست مقابل ایتالیا در یورو 2012 باشد. هنگامی که ایتالیا فضاهای خالی تیم آلمان را شناسایی نمود و از آنها استفاده برد، یوگی لوو برای جلوگیری از آن چاره اندیشی نکرد، او تنها نظاره گر بود و برای تیمش در این لحظات بحرانی کمکی نبود و چنین احساس می شد که بازیکنان در چنین لحظات دشواری از سوی مربی خود تنها گذاشته شده اند.

در این بازی مسوت اوزیل بازی ساز تیم به کناره ها فرستاده شده بود و توماس مولر همیشه موثر نیمکت نشین بود. به جای مارکو رویس و ایلکای گوندوغان، لوکاس پودولسکی و باستین شواین اشتایگری بازی می کردند که همه می دانستند از شرایط ایده آل خود به دور است. کمتر از یک سال بعد رویس و گوندوغان با دورتموند به فینال لیگ قهرمانان رسیدند، در حالی که یوگی لوو در ورشو متوجه نشده بود که چه گنج هایی روی نیمکت خود دارد.

شرایط برای یوگی لوو در برزیل بدتر نشده است. او هنوز از گنج های زیاد در کادر خود برخوردار است. با وجود برخی مصدومین وغایبین همچنان یکی از بهترین کادرهای تاریخ آلمان در اختیار او است. 18 بازیکن از 23 بازیکن دعوت شده، تجربه بازی در لیگ قهرمانان را دارند و حتی بیش از نیمی از آنها حداقل یک بار در فینال این رقابت ها حاضر بوده اند.

یوگی لوو بازیکنان بسیار سطح بالایی در ترکیب تیم خود دارد، اما آیا او برنامه جامعی نیز برای قهرمانی دارد؟ آیا لوو می تواند بهترین بازدهی را از تیم خود بگیرد؟ آیا او قیلیپپ لام بهترین بازیکن خود را در کل بازی های جام جهانی به میانه میدان خواهد فرستاد؟ آیا او می تواند از گوتزه وکروس با استعداد در سطح بالاتری ازباشگاه بازی بگیرد؟ آیا او می داند که یولیان دراکسلر چه جواهری است و با وجود اینکه او فصل خوبی پشت سر نگذاشته است می تواند به خوبی جای خالی مارکو رویس را پر نماید؟

از سوی دیگر آیا یوگی لوو می تواند ببیند، که سامی خدیرا به علت مصدومیت نمی تواند آن تاثیر مورد نیاز را در میانه زمین داشته باشد؟ آیا هنگامی که شواینی در مقابله با رقبای قدرتمند، بیشتر رو به عقب بازی می کند، لوو واکنشی نشان خواهد داد؟ آیا او بازهم هوملس را جریمه خواهد کرد هنگامی که او اشتباهات کوچکی در بازی خود داشته باشد، با توجه به این که او می خواهد همیشه چیزی فراتر از یک مدافع صرف باشد؟
از تحلیل رفتار یوگی لوو در این روزها نمی توان به نتیجه خاصی دست یافت، او سخت گیرتر از گذشته به نظر می رسد و حتی ساکت تر، متفکرانه تر و معماگونه تر از قبل به نظر می رسد. در اردوی تمرینی، او اغلب خود را به دور از اتفاقات نگه می دارد. در کنفرانس های خبری یوگی لوو اما همچنان سعی در حفظ فرم قبلی خود را دارد ولی گاهی ناراحت و پریشان به نظر می رسد. او به تازگی گفته است:"نمی تواند با این وموضوع کنار بیاید که همه از او توقع قهرمانی دارند."

از سوی دیگر انتقادات شدید به نظر باعث افزایش انگیزه یوگی لوونیز شده است و می خواهد خود را به آنها اثبات نماید. پیش از یورو 2012 پرسش مهم این بود که آیا فدراسیون فوتبال آلمان می تواند یوگی لوو را نگه دارد؟ و حال پرسش این است که آیا یوگی لوو بعد از پایان جام جهانی سرمربی تیم ملی آلمان خواهد بود؟ البته پاسخ این سوالات هم آری و هم خیر است، چون یوگی لوو تصمیم دارد بعد از یک دوران طولانی موفق در تیم ملی آلمان، با کسب عنوان قهرمانی جام جهانی از سمت خود کناره گیری نماید.

نظرات 2 + ارسال نظر
Ѝαяcis❥ یکشنبه 25 خرداد 1393 ساعت 23:03

امسال دهن منتقدا رو میبنده ان شاا.. :)

م جمعه 30 خرداد 1393 ساعت 17:07

ایشالله

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد