وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

مسوت اوزیل، بیگانه ای در سرزمین خودی

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، مسوت اوزیل مرد تکنیکی فوتبال آلمان که به دلیل عدم انگیزه در بازی های دوستانه اخیر، مورد انتقاد مطبوعات این کشور و همچنین کارشناسان فوتبال قرار گرفته است، این روزها به چهره جنجالی این تیم تبدیل شده است.


پنج شنبه گذشته، مسوت اوزیل در صفحه فیس بوک خودعکس زیبایی را منتشر نمود که در آن او و چهار بازیکن دیگر تیم ملی آلمان با حضور در مدرسه ای در سانتو آندره از کمک های اجتماعی تیم ملی آلمان در برزیل حمایت نمودند و یک ساعت تمام را در جمع دانش آموزان این مدرسه سپری نمودند و در پایان با آنها در یک زمین خاکی به بازی فوتبال پرداختند. اوزیل می خواست دوستان مجازی خود را نیز در این امر سهیم بداند.

در شبکه های اجتماعی، مسوت اوزیل بسیار پرطرفدار است، در فیس بوک اوزیل 20 میلیون طرفدار دارد و در توئیتر تیز حدود 6 میلیون نفر او را دنبال می کنند. اوزیل در شبکه های مجازی پرطرفدارترین بازیکن تیم ملی آلمان به حساب می آید و به نظر اوزیل در دنیای مجازی از شرایط بسیار خوبی برخوردار است. اما در دنیای واقعی و به خصوص بر روی سکوهای استادیوم شرایط کاملا فرق می کند و در بازی های دوستانه اخیر تیم ملی آلمان سوت های اعتراضی به عملکرد مسوت اوزیل، همیشه شنیده شده است.

برای مثال در بازی دوستانه آلمان با اشتوتگارت در ماه مارس، هنگامی که اوزیل در دقیقه 89 از بازی تعویض شد، تماشاگران حاضر در استادیوم با سوت های خود اعتراض خود را به عملکرد ضعیف اوزیل نشان دادند. این اتفاق در حالی روی می داد که پیش از آغاز مسابقه در مراسمی اوزیل برای سومین سال متوالی به عنوان بهترین بازیکن ملی پوش آلمان انتخاب شده بود. تقریبا دو هفته پیش در بازی مقابل کامرون نیز چنین اعتزاضاتی نسبت به اوزیل به گوش رسیده شد.

در هر دو این بازی ها نکته مهم واکنش و حساسیت تماشاگران نسبت به اوزیل بوده است، مسوت اوزیل بی تردید عملکرد ضعیفی در این بازی ها داشته است، اما بازیکنان دیگری در تیم ملی آلمان نیز در این دو بازی یودند که عملکردی بدتر از اوزیل داشتند، اما مورد اعتراض تماشاگران قرار نگرفتند.

این اعتراضات همچنان دنباله دار بوده است، به طوری که در روزهای اخیر در خصوص قرار گرفتن اوزیل در ترکیب اصلی آلمان در اولین بازی این تیم در جام جهانی مقابل پرتغال، بحث های زیادی در مطبوعات آلمان وجود داشته است. این بحث ها حتی به شبکه های اجتماعی نیز کشیده شده است و موافقان و مخالفان اوریل حتی در صفحه اختصاصی فیس بوک او در این خصوص به مشاجره می پردازند.

اما چه موضوعی باعث وجود این همه حساسیت نسبت به اوزیل در آلمان شده است؟ این حساسیت ها به زمانی برمی گردد که اوزیل با بازی زیبای خود، در حال سپری کردن دوران خوشی در تیم ملی آلمان بود. به خصوص از زمانی که عکسی از آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، در اکتبر 2010 و بعد از بازی آلمان مقابل ترکیه در بازی های انتخابی یورو 2012، در حال صحبت با اوزیل در رختکن تیم ملی آلمان، در شبکه های اجتماعی انتشار یافت. از آن زمان به بعد اوزیل به سمبل یکپارچه سازی و پذیرفته شدن بازیکنان خارجی در فوتبال آلمان، با همه پیامدهایش تبدیل شد.

جنجال در خصوص سرود ملی آلمان و خوانده نشدن آن توسط برخی از بازیکنان در جام جهانی 2010 و همچنین به طور جدی تر آن در یورو 2012، از حاشیه های تیم ملی آلمان بود که بازهم در آن نام اوزیل به چشم می خورد. به ویژه هنگامی که برخی از رسانه های مهم آلمانی خوانده نشدن سرود ملی این کشور توسط برخی از بازیکنان را دلیل اصلی باخت مقابل ایتالیا و حذف از یورو 2012 می دانستند. به ادعای این رسانه ها بازیکنانی که سرود ملی آلمان را می خوانند با تمام وجود و تا آخرین حد تلاش برای موفقیت تیم تلاش می کنند و بازیکنان واقعی فوتبال آلمان به حساب می آیند. به این ترتیب یکی از دلایل ناکامی آلمان ها در یورو 2012 بازیکنان دورگه تیم بودند که از خواندن سرود ملی آلمان سرباز زده اند که در راس این بازیکنان نام مسوت اوزیل یه چشم می خورد.

در ماه های اخیر مسوت اوزیل بر بازوی چپ خود عبارت ”Only God Can Judge Me”  (فقط خدا می تواند درباره من قضاوت کند) را درج نموده است که به نظر، پاسخ او به منتقدان فوتبالی اش است. البته همه انتقادات اخیر در خصوص اوزیل ،به عملکرد ضعیف او بازمی گردد و با موضوعات حاشیه ای دیگر کمتر در ارتباط می باشد. پرسش اصلی که این روزها بی تردید مسوت اوزیل و یوگی لوو سرمربی تیم ملی آلمان را درگیر خود کرده، این است که آیا اوزیل تنها تجسم و برداشتی از فوتبال زیبا و هنری زمان یوگی لوو است که در خاطره ها خواهد ماند و یا اینکه سرانجام این تجسم از فوتبال زیبا می تواند  به کمک آلمان ها آمده و به سال های بیعنوانی آنها خاتمه دهد.

بی تردید در صورت درخشش اوزیل در جام جهانی بازهم او به همان پسر محبوب گلزن کرشنی تبدیل خواهد شد و از او دیگر به عنوان بازیکن نحیف ترک تبار در رسانه های آلمان یاد نخواهد شد.

نظرات 2 + ارسال نظر
Ѝαяcis❥ یکشنبه 25 خرداد 1393 ساعت 15:51

والا من شخصا از اینکه سرود تیمو نمیخونن ناراحت میشم :(
خب اگه خیلی به اصالتتون غیرت دارید برگردید همونجا
از امکانات المان استفاده میکنن ناز و ادا هم دارن
کاش امسال بیشتر بازیکنای المانی تو ترکیب باشن
لوکاس هم که تاج سرِ :)

آرین یکشنبه 25 خرداد 1393 ساعت 19:02

از وقتی که از زنش طلاق گرفت این جوری افت کرده فکر کنم به خاطر جداییش باشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد