وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

انتقال قدرت رهبری تیم آلمان به خط میانی

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، چهار سال گذشته زوج شواین اشتایگر و خدیرا در جام جهانی 2010 برای آلمان خوش درخشید. در جام جهانی 2014 این دو بازیکن از شرایط ایده آل خود به دور هستند، حال با اضافه شدن فیلیپ لام به این خط، به نظر می رسد، نقطه اتکای تیم ملی آلمان در این منطقه از زمین قرار گرفته باشد.

 

مصدومیت شدید میشائیل بالاک قبل از رقابت های جام جهانی 2010 سبب شد که سامی خدیرا به ترکیب اصلی تیم اضافه گردد. بعد از این اتفاق بیم این می رفت که تیم ملی بدون بالاک، کاپیتان و رهبر تیم، دچار مشکل شود و جام جهانی تلخی را تجربه نماید. اما این تیم با از پیش رو برداشتن انگلیس و آرژانتین، خود را به جمع چهار تیم برتر جام جهانی 2014 رساند و در مرحله نیمه نهایی مغلوب قهرمان رقابت ها شد.
آلمان در آن رقابت ها با دفاع فشرده و ضد حملات سریع عملکرد خوبی از خود بر جای گذاشت، به طوری که در چهار سال بعد باعث افزایش توقعات از این تیم شده است. دلیل اصلی موفقیت تیم ملی آلمان در جام جهانی 2010 را باید در هماهنگی بی نظیر شواین اشتایگر و سامی خدیرا در مرکز میدان جستجو کرد.

 

پیروی یوگی لوو از لوئیز فن خال

نقش مهم شواینی در جام جهانی قبل را نباید زیر سوال برد، این بازیکن در آن زمان به تازگی در حال تجربه کردن بازی به عنوان هافبک تدافعی بود. لوئیز فن خال سرمربی سابق بایرن مونیخ، شواینی را از کناره ها به مرکز زمین انتقال داد و توانست تیم را در سال 2010 به فتح دو گانه در آلمان و فینال لیگ قهرمانان رهنمون سازد.
یوگی لوو سرمربی تیم ملی آلمان، برای اولین مرتبه از تغییر محل بازی شواینی سه ماه پیش از شروع بازی های جام جهانی 2010 و در بازی دوستانه مقابل آرژانتین بهره برد. در آن زمان در حالی شواینی به مرکز زمین منتقل شد که در آن منطقه یوگی لوو به تناوب از میشائیل بالاک، سیمون رولفس، توماس هیتلزپرگر و یا تورستن فرینگس استفاده می نمود.
شواین اشتایگر در جام جهانی 2010 به کارگزدان آلمان ها مبدل شد، در حالی که سامی خدیرا نیز به نوعی با دوندگی بالای خود، موتور تیم به حساب می آمد.

 

بایرن مونیخ الگوی تیم ملی آلمان

در سال 2014 نیز به نظر می رسد که نبض خط میانی آلمان همچنان در دست بایرن مونیخ باشد و اتکای تیم ملی نیز در این نقطه از زمین بیشتر به بازیکنان مونیخی باشد. در اکتبر سال 2013 میلادی، یوگی لوو از فیلیپ لام به عنوان "بهترین دفاع کناری دنیا" نام برد و به نظر می رسید که در منطقه بازی کاپیتان تیم آلمان بر خلاف باشگاهش بایرن مونیخ تغییری ایجاد نشود، اما در بازی دوستانه مقابل ایتالیا، لام به مرکز زمین متقل شد و از آن دیدار به بعد دیگر لام در تیم ملی به پست اصلی خویش بازنگشته است.
در بازی دوستانه مقابل ارمنستان نیز فیلیپ لام به عنوان هافبک دفاعی بازی کرد، او بعد از پشت سر گذاشتن یک مصدومیت دو هفته ای هم اکنون از شرایط خوبی برخوردار است و به نظر می رسد که آمادگی او بسیار بیشتر از شواین اشتایگر و خدیرایی باشد که بیشتر زمان فصل گذشته را با مشکل مصدومیت مواجه بوده اند.

 

3-3-4 با فیلیپ لام در مرکز زمین

با این حال یوگی لوو در این اواخر تمایلی به مشخص نمودن محل بازی لام در تیم ملی آلمان نداشته است، به نظر می رسد در صورت استفاده از لام در خط میانی سیستم بازی تیمی آلمان دچار تغییراتی شود. یوگی لوو تمایل دارد در صورت انتقال لام به مرکز زمین، سیستم بازی آلمان را به 3-3-4 تغییر دهد و از او به عنوان انتهایی ترین فرد در مثلث میانی استفاده نماید. سیستمی که یوگی لوو آن را بازی مقابل ارمنستان نیز امتحان نمود.
این تغییر به نفع تونی کروس هم تمام خواهد شد، چون قابلیت های این بازیکن در بازی صرف به عنوان هافبک تهاجمی و یا هافبک تدافعی از بین خواهد رفت و برای او باید حالتی میان این دو را متصور بود. به هر حال به نظر می رسد که شانس کروس برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی بسیار بالا باشد،‌ چون او به عنوان یکی از نامزدهای اصلی قرار گرفتن در خط میانی تمام مراحل آماده سازی را به خوبی پشت یر گذاشته است.

 

کروس از شانس بالایی برخوردار است

به نظر می رسد که مسوت اوزیل تنها بازیکنی باشد که در این سیستم از متضرر شود، چون با استفاده از سیستم 3-3-4، از پست تخصصی اوزیل به نوعی صرف نظر خواهد شد. شاید برای یوگی لوو بازی ساز اصلی آرسنالی ها بیشتر به عنوان مهاجم کاذب، مطرح باشد.
این که تونی کروس و سامی خدیرا به عنوان زوج هافبک دفاعی، پشت سر بازی ساز اصلی به میدان بروند، بسیار نامحتمل خواهد بود. این زوج در فاز دفاعی و تغییر منطقه بازی، در بازی با کامرون چندان نتوانست کارآیی خود را نشان دهد.
با این وجود در سیستم 3-3-4 همچنان یک جای خالی در کنار کروس و لام، برای شواین اشتایگر و خدیرا وجود داشته باشد. در بازی با ارمنستان خدیرا نشان داد که با این نقش جدید همچنان بیگانه است و شواین اشتایگر می تواند هماهنگی بیشتر در این پست با هم تیمی های مونیخی خود داشته باشد، البته استفاده از شواینی نیز بستگی به آمادگی او خواهد داشت.
با این حال یوگی لوو برای دعوت از سامی خدیرا و همچنین شواین اشتایگر نا آماده نه تنها استثنا قائل شده است، بلکه خطر نیز کرده است. به نظر یوگی لوو حاضر به چشم پوشی از تجربه بین المللی و قدرت رهبری این بازیکنان نبوده است و می خواهد با استفاده از این بازیکنان در کنار بازیکنان کم تجربه تری هماندد گوتزه و شورله به ترکیب مناسب تری دشت یابد.
یوگی لوو در این خصوص گفته است:"در کادر اعلام شده برای جام جهانی، به ترکیبی از تجربه و شادابی جوانی در تیم توجه شده است." به هر حال بازی فیلیپ لام در مرکز زمین باعث تقویت قوای رهبری تیم در خط میانی خواهد شد و حضور او در این منطقه از زمین قطعی به نظر می رسد. شاید رقابت اصلی برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی تیم بین شواین اشتایگر که از نظر یوگی لوو "رهبر کاریزماتیکی" است و سامی خدیرا باشد و احتمالا یکی از این دو بازیکن مجبور شوند شروع جام جهانی را از روی نیمکت دنبال نمایند.

نظرات 8 + ارسال نظر
hamed چهارشنبه 21 خرداد 1393 ساعت 19:36

بهترین ترکیب:
___________________نویر________________________
دورم________هوملز________مرتساکر_______گروسکروتز
____________________لام_______________________
______________کروس___اشتایگر__________________
___گوتزه_____________مولر______________شورله___-

MERSAD33 چهارشنبه 21 خرداد 1393 ساعت 19:49

نمیگم کارشناسم ولی حضور لام در وسط (که به احتمال زیاد بواتنگ رو میفرسته به سمت راست) دفاع رو قوی میکنه اما به نظر من چون لام از قدرت بدنی بالایی برخوردار نیست و خدیرا هم از آمادگی 100 درصدم برخوردار نیست امکان این زیاد وجود داره که با وجود هافبکای خوبی که داریم نتونیم بایدو شاید مرکز زمینو در اختیار داشته باشیم.لام تو آلمان خیلی متذلذل بازی کرده یه بار راست یه بار چپ امسالم که وسط...... امیوارم که هر ترکیبی که وجود داشته باشه به نفع آلمان باشه........
به امید اولین قهرمانی تیم اروپایی البنه از نوع آلمانیش تو آمریکای جنوبی

آلمان90 چهارشنبه 21 خرداد 1393 ساعت 19:54

ولی تو نیمه دوم بود که ارمنستان گل بارون شد .... من با وسط بازی کردن لام نمی تونم کنار بیام البته خوب توپ رو می چرخونه ولی موقیت گل با این سیستم آنچنان ایجاد نمیشه نیمه اول با ارمنستان بیشتر گیچ میزدند ... ولی با امدن باستین و کلوزه و لوکاس با انگیزه تیم تیم شد باستین و کروس نسبت به لام در وسط موقیت گل زیادی ایجاد میکنند .

mohammad چهارشنبه 21 خرداد 1393 ساعت 20:30

دلم مثل هویج روشنه این فلیپ لام جام جهانی بعدی نوک بازی میکنه
فلیپ لام عزیز خدا تو رو برای راست آفریده
امیدوارم 1000 ساله باشی

omid چهارشنبه 21 خرداد 1393 ساعت 20:48

بهترین ترکیب
نویر
لام مرته ساکر هوملس بواتنگ

خدیرا و شواینشتایگر

مارکو رویس توماس مولر ماریو گوتزه

میروسلاو کلوزه

MERSAD33 چهارشنبه 21 خرداد 1393 ساعت 23:28

کجایی داش امید؟؟؟ رویس که مصدومه!!!

sarina پنج‌شنبه 22 خرداد 1393 ساعت 02:44

نویر
لام.....هوملز.....مرتساکر.....بواتنگ
خدیرا
شواینی.....کروس
گوتسه.................اوزیل
مولر
پیش به سوی قهرمانی

جاوید پنج‌شنبه 22 خرداد 1393 ساعت 11:38 http://footballi-pictures.mihanblog.com

عزیزایی که کاپیتان فیلیپ رو تو ترکیب احتمالیشون میذارن دفاع چپ...بدونن که کاپیتان گفته به هیچ وجه دفاع چپ بازی نمیکنه یوگی لوو هم تایید کرده.به احتمال 95% هودس دفاع چپه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد