وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

تحلیل: آلمان چه کسی را از دست داد؟

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، آلمان، بازیکن سال فوتبال خود را از دست داد. شنیدن این جمله به تمامی هواداران فوتبال آلمان (و حتّی هواداران سایر تیم‌ها) شوک بزرگی وارد کرد و البتّه باعث ناراحتی آن‌ها شد. هیچ کس دوست ندارد ناکامی را در زندگی یک فوتبالیست ببیند.

جمعه شب و در جریان بازی تیم‌های ملّی آلمان و ارمنستان در ورزشگاه شهر ماینتس، دقایق پایانی نیمه اوّل این اتّفاق تلخ را پدید آورد. تکلی از رقیب و خداحافظی با جام جهانی. به همین سادگی.

تحمّل ضربه روحی وارده برای هر مردی سخت است. رویس نیز از این قاعده مستثنی نیست. یواخیم لو از انگیزه بسیار بالای او برای حضور در جام جهانی گفت. امّا به نظر می‌رسد که برزیل به هیچ کس رحم نخواهد کرد؛ اگر شک دارید می‌توانید از فرانک ریبری، تیاگو آلکانتارا، تئو ولکات، رادامل فالکائو و ستارگان بسیار دیگری که مصدوم شده و جام را از دست دادند، سوال کنید.

امّا این سوال مطرح است که واقعاً آلمان چه کسی را برای این جام جهانی از دست داد؟


آمار رویس در فصل 14/2013 بوندسلیگا


ستاره 25 ساله دورتموند، در فصلی که گذشت، 30 بار به میدان رفت و توانست 16 گل به ثمر رساند. این موضوع او را از نظر تعداد گل زده نسبت به تمامی هافبک‌هایی که بیش از 15 بازی انجام دادند، در صدر قرار می‌دهد.

او با 110 شوت، بیش‌ترین تعداد شوت زده را در بین هافبک‌های بوندسلیگا داشت و از این نظر با 59% دقّت، پس از آرین روبن (75 شوت و 61% دقّت) و هانریخ مخیتاریان (70 شوت و 60% دقّت) قرار گرفت.

وی همچنین با دادن 13 پاس گل، توانست بالاتر از تمامی بازیکنان شاغل در بوندسلیگا در فصل گذشته قرار بگیرد.

و امّا از نظر تعداد پاس کلیدی نیز، وی برترین هافبک بوندسلیگا در فصل گذشته بود.

بدین ترتیب، او مجموعاً 90 موقعیّت گل در فصل گذشته ایجاد کرد.‌ وی مجموعاً 970 پاس داد که 731 عدد از آن‌ها صحیح بود؛ یعنی دقّت پاس 75%ی که او را در رده بسیار پایین 90ام در بین هافبک‌های بوندسلیگایی قرار می‌دهد. امّا شایان ذکر است که سبک بازی یک تیم در آمار پاس‌های بازیکنان بسیار موثر است. به عنوان مثال، در تیم مالکیّت‌محور بایرن مونیخ، کسی که چنین آمار پاسی داشته باشد بسیار متوسّط کار کرده است در حالی که چنین آماری برای تیم‌های با بازی مستقیم، مثل دورتموند یا اتلتی، قابل قبول است.


مقایسه رویس و سایر هافبک‌های تهاجمی کناری تیم ملّی


در جدول زیر، مارکو رویس را با هافبک‌هایی که می‌توانند در پست او بازی کنند مقایسه کرده‌ایم. مسوت اوزیل عملاً یک بازی‌ساز مرکزی است، هرچند می‌تواند به عنوان هافبک تهاجمی کناری هم بازی کند، امّا از او در این مقایسه صرف نظر کردم. تونی کروس نیز هم‌پست اوزیل است و طبیعتاً مدّ نظر قرار نگرفت.


نتیجه


پر واضح است که رویس یک سر و گردن از تمامی هافبک‌های تهاجمی کناری تیم ملّی بالاتر است. امّا یواخیم لو باید یک نفر را برای جانشینی او انتخاب کند. با فرض بازی ثابت توماس مولر و قرارگیری ماریو گوتزه به عنوان 9 کاذب و بی‌تجربگی جولیان درکسلر، یکی از میان آندره شورله یا لوکاس پودولسکی جای او را پر خواهد کرد.

آمار رأی به برتری شورله می‌دهد امّا نباید فراموش کنیم که پولدی از بازیکنان بسیار باتجربه تیم ملّی است و می‌تواند از تجربه خود نهایت استفاده را ببرد. باید دید که یواخیم لو در پایان چه کسی را برای بازی به جای مارکو رویس انتخاب خواهد کرد.

نظرات 10 + ارسال نظر
kahn یکشنبه 18 خرداد 1393 ساعت 02:00 http://sabour

y kam ziyadi amaresho nabordan bala??????
ama vaghen moteasefam kash bud

Ѝαяcis❥ یکشنبه 18 خرداد 1393 ساعت 02:07

در اینکه رویس فوق العاده و تاثیر گذاره شکی نیس ولی زیاد نگران نبودنش نیستم .. شما هم نگران نباشید .. المان پر از ستارس :)
به قول محسن عزیـــــــــز :
توی هر ضرر باید استفاده ای باشه ! :)

ARMAN یکشنبه 18 خرداد 1393 ساعت 03:04

اینکه رویس یه فوق ستاره استثنائیه و از دست دادنش یه فاجعه ست هیچ شکی توش نیست اما از نظر دقایق بازی فقط می شه آمارشو با مولر و دراکسلر مقایسه کرد. پودولسکی و شورله نصف رویس بازی کردن. اینم در نظر بگیرید که بار حملات دورتموند بیشتر روی دوش رویس بود و خیلی از گل هاش از روی پنالتی بود درصورتیکه تو بایرن حملات بیشتر از دو طرف با روبن و ریبری شروع می شد. با این حال آمار مولر هم خیلی عالی بوده در مجموع تو کل جام ها با ٢٦ گل آقای گل بایرن مونیخ هم شد. من دلم رو با این خوش میکنم که مولر جانشین رویس شده.

MERSAD33 یکشنبه 18 خرداد 1393 ساعت 10:49

امیر حسین از تحلیلت خیلی مچکریم! امیدوارم که تو بال راست توماس مولرو شورله باشن تو چپ اول گوتزه بعدا پودولسکی باشه...... بازی با اسپانیا یادم نمیره که پودولسکی چقدر احساسی بازی میکرد.....

فرشته یکشنبه 18 خرداد 1393 ساعت 11:26

حالا فقط باید امیدمون به بقیه بازیکنان باشه.
من هیچ وقت خودوم نمیبخشم چشمش کردم یه بار یه خبر درمورد رویس تو وبلاگ بودکه من کامنت گذاشتم وگفتم :بازیکن خوبیه(گوش شیطون کر که باز اینه مصدوم نشه).همین کامنت باعث شد که مصدوم بشه و جام جهانی رو از دست بده فقط میتونم بگم متاسفم

جاوید یکشنبه 18 خرداد 1393 ساعت 11:32 http://footballi-pictures.mihanblog.com

از اینکه بازیکن مهمی رو از دست دادیم شکی نیست ولی خدارو شکر جایگزینای خوبی واسش داریم

ژرمن یکشنبه 18 خرداد 1393 ساعت 13:27

خودش با نوع دویدنش باعث شد که مصدوم بشه.بسیار ساده و نرم بازی میکنه و این باعث شده که پاهای ضعیفی داشته باشه.ببینید گوتزه از ساق پاهای محکم تری برخورداره زیراکه مشخص وزنه رو فراموش نمیکنه ما مرد می خواهیم در تیم آلمان نه دختر این تیم مردانه آلمانه.رویس خیلی هک بد نشد که مصدوم شد.یک دفاع که در ایتالیا توپ میزنه دعوت شد و جا واسه شورله و گوتزه نیز باز شد.آلمان قهرمان2014

علیرضا یکشنبه 18 خرداد 1393 ساعت 13:48

دیگه داغمون رو زیاد نکنید

سجـــآدِ همیشه بایرنــی یکشنبه 18 خرداد 1393 ساعت 23:44

badbakht shodim...khodaeiiish na omid shodam..khoda komakemun kone

آلمان پادشاه فوتبال دوشنبه 19 خرداد 1393 ساعت 10:58

به امید خدا قهرمان میشیم و جام در دستان فیلیپ لام قرار میگیره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد