وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

آلمان با فوتبال ماشینی اما منظم به جا‌م‌جهانی می‌آید؛ حمله به چهارمین جام

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، تیم‌ملی فوتبال آلمان به عنوان یکی از تیم‌های پرافتخار و همیشه مدعی در جام‌جهانی برزیل حاضر می‌شود تا یک بار دیگر موفقیت‌هایش در این بازی‌ها را تکرار کند.


تیم ملی فوتبال آلمان به عنوان یکی از تیم‌های پر افتخار حاضر در جام جهانی 2014 برزیل، امروز از زوایای گوناگون مرد بررسی قرار می‌گیرد.

 

آلمان

آلمان با پایتختی برلین از شمال با دریای شمال، دانمارک و دریای بالتیک، از شرق با لهستان و جمهوری چک، از جنوب با اتریش و سوئیس و از غرب با فرانسه، بلژیک، لوکزامبورگ و هلند مرزهای مشترک دارند. این کشور جمعیتی در حدود 85میلیون نفر دارد و پرجمعیت‌ترین کشور اروپا بعد از روسیه محسوب می‌شود. اولین حضور جامعه انسانی در این سرزمین به حدود 500هزار سال پیش بر می‌گردد و مختص به زمانی است که انسان‌های نئاندرتال در این منطقه زندگی می‌کردند. رومی‌ها اولین گروهی از انسان‌های متمدن بودند که در آلمان ساکن شدند تا سال 800 میلادی آلمان حکومت مقتدری نداشت و مورد تاخت و تاز همسایه‌ها قرار می‌گرفت. اولین پادشاه آلمانی زبان در این سرزمین لدویگ آلمانی بود. بعد از جنگ جهانی دوم آلمان به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم شد تا اینکه در سال 90 دوباره این دو کشور متحد شده و جمهوری فدرال آلمان را تشکیل دادند. واژه آلمان (دویچ) به معنی زمین متعلق به مردم بوده و در صده 15 میلادی نام رسمی این حکومت تویتونیکورنگوم یعنی حکومت کشورهای آلمانی به وجود آمد و واژه دویچلند از همین نام گرفته شده اما در زبان فارسی به این کشور آلمان گفته می‌شود چون قبیله آلامان‌ها در گذشته در این کشور می‌زیسته‌اند به طوریکه هم‌اکنون در زبان‌های فرانسوی و اسپانیایی به این کشور آلامان می‌گویند.

 

جغرافیای آلمان

آلمان دارای 16 ایالت است و بزرگترین ایالت این کشور ایالت بایرن یا باواریا در جنوب و کوچکترین آن برمن در شمال غربی این کشور است. آلمان ترکیبی از دشت، جنگل، کوه، ساحل، تعدادی جزیره و مجموعی از بازارچه و دریاچه‌هاست. در شمال این کشور سرزمین‌های پست قرار دارد. بزرگترین دشت‌های آلمان دشت‌های راین، وست‌فالن و دشت‌های منطقه لایپزیگ هستند. کوه‌های هارتس ارتس، فیشتل، هونسروک و جنگل‌های باباریا از شمال به جنوب این کشور کشیده شده‌اند. بلندترین کوه آلمان تسوگ اشپیتسه در قسمت آلمانی رشته‌ کوه آلپ و با ارتفاع 2هزار و 962 متر است.

 

اقتصاد آلمان

آلمان بخشی از اتحادیه پولی منطقه یورو است. آلمان دارای یک بازار اقتصادی، اجتماعی با نیروی کار مجرب، موجودی سرمایه بزرگ، سطح پائین فساد و سطح بالا در نوآوری است. آلمان بزرگترین اقتصاد ملی در اروپا و همچنین جزو 4 تولیدکننده بزرگ در جهان به حساب می‌آید. نرخ بیکاری در این کشور نزدیک به 5درصد است. از سال 2002 واحد پولی این کشور از مارک به یورو تغییر کرد. شرکت‌های بزرگ دایملر، فولکس واگن، آلیانتس، زیمنس، دویچه‌بانک،‌ دویچه‌پست، دویچه تله‌کام و مترو است. در این میان بیشترین تعداد کارمند برای دویچه ‌پست و بوش است. از برندهای معروف این کشور می‌توان به مرسدس بنز،‌بی‌ام‌ و، آدیداس، پورشه، فولکس‌واگن و آئودی اشاره کرد.

 

سیاست آلمان

سازمان‌دهی دولتی در این کشور بر پایه قانون اساسی است در رأی دولت رئیس‌جمهور قرار دارد که البته نقش وی نمادین است، رئیس حکومت صدراعظم است و وی تعیین کننده سیاست حکومتی است. اعلامیه جهانی حقوق بشر رکن جدایی‌ناپذیر قانون اساسی این کشور به حساب می‌آید. وزیران در این کشور معمولاً از دل مجلس بیرون می‌آیند اما این موضوع الزام نیست. صدراعظم در عمل قدرتمندترین مقام سیاسی است اما مقام تشریفاتی آن پس از رئیس‌جمهور و رئیس بوندس‌تاگ قرار دارد.

 

فوتبال آلمان

آلمان از جمله کشورهایی است که علاوه بر فوتبال در رشته‌های ورزشی بسیار زیادی دارای عناوین جهانی و المپیکی است اما یکی از مطرح‌ترین چهره‌های ورزشی این کشور شاید مایکل شوماخر راننده فرمول یک این کشور به حساب می‌آید که البته این روزها در بستر بیماری است.تیم ملی فوتبال آلمان تا کنون سه بار قهرمان جام جهانی شده و چهار بار هم در این مسابقات به مقام دوم دست یافته است. این کشور سه بار هم قهرمان اروپا شده و اولیورکان دروازه‌بان آلمانی یک بار هم به عنوان بهترین بازیکن جهان انتخاب شده است که البته در این زمینه در کنار لوتار ماتئوس بازیکن افسانه‌ای فوتبال آلمان قرار دارد. فدراسیون فوتبال آلمان در سال 1900 تأسیس شده است. آلمان تنها کشوری است که در هر رده مردان و زنان موفق به قهرمانی جهان شده است. نخستین بازی رسمی تیم ملی آلمان با باخت 5 بر 3 مقابل سوئیس رقم خورد اما بهترین پیروزی این کشور برد 16 بر صفر برابر تیم ملی روسیه در سال 1912 محسوب می‌شود. هرچند که سنگین‌ترین شکست آلمان باخت 9 بر صفر به تیم ملی انگلیس در سال 1909 است. این تیم با حضور در جام جهانی 2014 برزیل برای هجدهمین بار راهی این مسابقات می‌شود.

 

نظر کارشناس

سیروس دین‌محمدی/ تیم ملی آلمان را نسبت به جام جهانی 2010 بهتر می‌بینم. اکثر نفرات این تیم را بازیکنان بایرن مونیخ تشکیل می‌دهند. آلمان فوتبال منظی را به نمایش می ‌گذارد و دیگر آن فوتبال ماشینی گذشته را ندارد. در این تیم تنوع تاکتیکی زیادی می‌بینیم و در کارهای هجومی بسیار قوی هستند. تمام کارشناسان آلمان را یکی از شانس‌های صعود به جمع چهار تیم اول جام جهانی می‌دانند و من نیز این اعتقاد را دارم. فوتبالی که آلمان ارائه می‌دهد بسیار هجومی و زیبا است که تلفیقی از تکنیک و سرعت در آن دیده می‌شود. دیگر فوتبالی دفاعی از آلمان نمی‌بنیم و سبک این تیم همانند تیم‌هایی مثل برزیل و اسپانیا کاملا هجومی است.

نظرات 4 + ارسال نظر
هیملر جمعه 9 خرداد 1393 ساعت 17:48

به امید قهرمانی المان عزیز پیش به سوی برزیل.

علیرضا جمعه 9 خرداد 1393 ساعت 18:21

قربون همون فوتبال به اصطلاح ماشینی ومنظم که طرفدارای خاص خودشو داره ونتیجه هم میگرفت

جاوید جمعه 9 خرداد 1393 ساعت 22:05 http://footballi-pictures.mihanblog.com

عشق است فوتبال آلمان.ما با بازیهای ماشینی و منظم آلمان بزرگ شدیم و خاطره داریم.واسه همینه که عاشقشیم

نوید شنبه 10 خرداد 1393 ساعت 10:01

.المان با اسپانیا فقط باید جراتش رو بیشتر کنه و مقابل برزیل هم کمترین اشتباه رو داشته باشه و گل اول رو بزنه تا اینجوری قهرمان بشیم.برزیل هافبک نداره المان باید توپ رو بگردونه تا برزیل اسیر بشه.احتمالا در یک چهارم با فرانسه مواجه خواهیم شد راهکار بسیار ساده ست باید ریبری را کنترل کرد و از عمق به فرانسه ضربه زد . از سمت چپ المان نباید اجازه نفوذ و سانتر کوتاه در شش قدم رو به انها بدهد.من احتمال میدم المان با فرانسه/ برزیل و آرژانتین دیدار کند.در فینال ارژانتین باز هم به آلمان خواهد باخت این رو بدانید اگر آلمان به فینال برسه هر تیمی رو خورد میکنه شک نکنید چنان عطشی دارند که برای جام جان می دهند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد