وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

بررسی علل ماندن یا نماندن تونی کروس در بایرن مونیخ

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، بدون شک یکی از مهمترین مسائل این روزهای فوتبال آلمان و اروپا، بحث باقی ماندن یا نماندن تونی کروس در تیم بایرن مونیخ است.

موضوعی که باعث واکنشهای مثبت و منفی زیادی شده است و تنها باید منتظر ماند و دید که، با توجه به سیاستهای همواره برتری جویانه مدیران مقتدر باواریایی در مورد نقل و انتقال بازیکنان، و با علم به اینکه بایرن به زعم مدیران خود، بیشتر باشگاهی خریدار است تا فروشنده، و با در نظر گرفتن توانایی های فردی بالا و ارزش بسیار بازیکنی مانند تونی کروس، که باعث می شود هر تیمی خواهان داشتن بازیکنی مانند او باشد، نهایتاً در تابستان پیش رو چه اتفاقی رخ خواهد داد و در پایان این نبرد رسانه ای، کدامیک از دو طرف ماجرا پیروز خواهند بود.

 

محمدرضا احمدی: چرا بایرن مونیخ باید تونی کروس را حفظ کند؟

 با 24 سال سن تونی کروس یکی از بهترین و با استعداد ترین هافبک های اروپا است. توانایی شوت زنی با هر دو پا، ارسال پاس های عمقی و قطری دقیق و بازیسازی از جمله خصایص بارز بازی اوست، اما نکته ای در مورد بازی او وجود دارد که او را به هافبکی منحصر به فرد تبدیل می کند؛ همه کاره بودن اوست. او یک شماره 10 قائم به ذات است که خصایص اشاره شده در بالا در بازی او بارز است، اما بازیخوانی، دیکته کردن سرعت بازی، توانایی یارگیری نفر به نفر از پشت محوطه جریمه حریف، پاسکاری در فضاهای بسته و کوچک و توانایی های دفاعی او، وی را از همنوعان دیگرش متمایز کرده است.

در اغنای بایرن مونیخ در میانه میدان تردیدی وجود ندارد، اما باید این نکته را در نظر گرفت که در عین وجود این اغنا در پست هافبک، کروس از زمان روی کار آمدن گواردیولا پس از مانوئل نویر بیشترین دقایق حضور را در بین کل بازیکنان بایرن تجربه کرده است. او عصای دست مربی اسپانیایی بوده است و در دو سال گذشته از ارکان اصلی موفقیت های مونیخی ها بوده است. تیاگو که به زعم بسیاری نور چشمی پپ به شمار می رود در پست شماره شش مردود شد، گوتزه فانتازیست بایرن است و به احتمال زیاد مارتینز در دفاع ماندگار خواهد شد. با در نظر گرفتن این نکته که یاران کلیدی خط هافبک بایرن سی ساله یا در آستانه سی سالگی قرار دارند، پوست اندازی در این پست در سالییان آینده طبیعی خواهد بود و بایرن مونیخ با واگذار کردن کروس با چه رقمی می تواند هافبکی در حد کالیبر او به مونیخ بیاورد؟

باید این نکته را هم در نظر بگیریم که اگر او بخواهد از تیمی مثل بایرن برود قطعا به تیمی خواهد رفت که دغدغه اروپایی داشته باشد و مدیران تمامیت طلب بایرن نمی خواهند یکی از بهترین های دنیا در تیمی دیگر در پی شکار آن ها باشد.کروس بازیکنی در نوع خود منحصر به فرد است و با توجه به دستمزد های منتشر شده از سوی کیکر، دستمزدی بیش از فن بویتن خواستن و کمی توجه برای بازیکنی نظیر او غیر منطقی نیست و مدیران مدبر باواریایی ها هم به خاطر سالانه 3 یا 4 میلیون یورو بیشتر حاضر به واگذاری او نخواهند شد.کروس الماس باواریا است و مثلث قدرت بایرن مونیخ اجازه نخواهد داد تا الماس تاج مونیخ در تیمی دیگری حسرت برانگیز جلوه کند.

 

پویا نیری وند: چرا باید تونی کروس از بایرن مونیخ جدا شود؟

تونی کروس بازیکن 24 ساله ای که فوتبال حرفه ای خود را از هانزاروستوک آغاز کرد اما می توان او را محصول آکادمی باشگاه بایرن مونیخ نیز به شمار آورد.
او در فصل 08- 2007 از تیم دوم بایرن به تیم اصلی راه پیدا کرد و در مجموع آن سال 20 بازی برای این تیم انجام داد و 1 گل به ثمر رساند .فصل 09- 2008 و 10- 2009 برای کروس پر فراز و نشیب بود؛ او در ابتدای فصل دوباره به تیم دوم فرستاده شد و در اولین دیدار موفق به گلزنی شد و بلافاصله به تیم اصلی بازگردانده شد؛ اما بعد از تنها 9 مسابقه با پیراهن تیم اصلی در نیم فصل به تیم لورکوزن فرستاده شد و تا پایان فصل 10- 2009 در آنجا ماندگار شد و طی 48 بازی موفق به ثبت 10 گل شد و درخشش او از آنجا آغاز شد.

اکنون او چهارمین فصل متوالی خود در بایرن مونیخ را سپری می کند و در طول این 4 فصل ثبات فوق العاده ای پیدا کرده است و یکی از بازیکنان مهم تیم ملی آلمان و باشگاهش به شمار می رود.کروس بازیکنی است با خصوصیات منحصر به فرد، از جمله توانایی ارسال پاس های بلند، انجام بازی خلاقانه، شوت های قدرتمند و قدرت بدنی مناسب که برای بازیکنی در پست او، فاکتورهای بسیار مناسب و ایده آلی محسوب می شود و می توان او را یک هافبک کامل و یک هافبک تهاجمی مدرن قلمداد کرد.

اما در فصل جدید و با روی کار آمدن پپ گواردیولا، بایرن به طرز شگفت آوری در خط هافبک خود غنی تر شده است تا نبود کروس در روزهایی که مصدوم بود و یا به دلایلی روی نیمکت می نشست باعث بروز مشکلی در چرخ دنده های این تیم نشود؛ با جا افتاده تر شدن ماریو گوتزه، حضور تیاگوی جوان (سوگولی پپ)، آمادگی شواین اشتایگر، بازگشت خاوی مارتینز از مصدومیت، حداکثر استفاده ژردان شکیری از فرصت های بدست آمده، حضور قدرتمند توماس مولر، فرانک ریبری و آرین روبن مصدوم (هرچند برخی وینگر است)، عرصه برای حضور مدام بازیکنی مانند کروس هم تنگ می شود!

حالا احتمال [هرچند کم یا زیاد] انتقال جولیان دراکسلر، ستاره جوان و آینده دار تیم شالکه به باواریا را هم در نظر بگیرید، در این شرایط هر عقل سلیمی فرمان به جدایی از این باشگاه می دهد. پپ گورادیولا و مدیران بایرن هم به نوعی با سیاست در مورد وضعیت تمدید قرارداد این بازیکن رفتار کرده اند و همین باعث ایجاد شک و تردیدهایی در مورد آینده این بازیکن شده است.

کروس به باشگاهی نیاز دارد که بتواند ستاره آن باشد، نه جایی که تنها یکی از ستارگان بی شمار آن است. جایی که بیشتر به حضور او احساس نیاز شود و او بتواند حداکثر پتانسیل خود را به نمایش بگذارد و عرصه برایش تنگ نباشد. مطمئناً ماندن در بایرن و حضور در ترکیب قدرت بلامنازع آلمان و یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در اروپا نمی تواند برای کروس گزینه بدی باشد، اما اگر کروس بازیکن جاه طلبی باشد باید گزینه جدایی از بایرن را انتخاب کند و به تیمی بپیوندد که مکمل هم باشند ( احساس نیاز دو طرفه). در این میان جاه طلبی بایرن و خدا خواهی و خرما خواهی یکجای آنها می تواند به ضرر این بازیکن باشد...

با بازیکنان کنونی بایرن و با رعایت ثبات نفرات در درون دروازه و 4 نفر خط دفاعی، و تنها با تغییر نفرات هافبک و خط حمله می توان بیش از 5 ترکیب متفاوت با سیستم (3-3-4) انتخاب کرد! که تنها در یکی از آنها کروس جای دارد؛ و اگر بایرن قصد حفظ این بازیکن را داشته باشد، مطمئناً دست پپ بازتر و مدت زمان بازی برای بازیکنان محدود تر خواهد شد.

1- نویر، آلابا، دانته، بواتنگ، لام، شواینی، مارتینز، تیاگو، ریبری، مانزوکیچ، مولر

-2  کروس، گوتزه، شواینی، ریبری، مولر، روبن

3- مارتینز، تیاگو، گوتزه، ریبری، پیزارو، شکیری

4- شواینی، گوتزه، تیاگو، ریبری، مانزوکیچ، مولر

5- شواینی، مارتینز، گوتزه ، ریبری، لواندوفسکی، روبن

نظرات 7 + ارسال نظر
کروس سه‌شنبه 29 بهمن 1392 ساعت 16:36

همش تقصیر گواردیولاست اگه کروس اینقدر تعویض نمیکرد و فیکس بازی می داد کروس الان قصد رفتن نداشت واقعا حیفه همچین بازیکنی از دست بدیم

روبن سه‌شنبه 29 بهمن 1392 ساعت 16:42

من نمیدونم هونیس رومینیگه با این همه سرمایه ای که الان دارند زورشون میاد کمی حقوق سالانه کروس افزایش بدند

مسعود750 سه‌شنبه 29 بهمن 1392 ساعت 17:39

بابا تو روخدا نگه اش دارید اون یه جواهره .خب معلومه باید دستمزش بیشتر باشه وقتی گوتزه سالی 48 میلیارد تومان درامد داره.

ahmad سه‌شنبه 29 بهمن 1392 ساعت 18:38

واقعا حیفه .اون باید بمونه

mary سه‌شنبه 29 بهمن 1392 ساعت 20:31

این چه حرفی است که میزنی، اگه مثل من بازی ها رو ندیدی، حداقل آمار بازی و بازیکنان رو از یه جایی بخون، کدوم تعویض؟
کروس که همیشه بازی میکرده ، تا اون تعویض که واقعا لازم بود.
در ضمن تیم بایرن به کسی تعهد داده که اگه رو فرم نباشه ،ولی بازی کنه.
پپ به قول دوستان به نور چشمی خودش هم رحم نمیکنه.
کروس فقط مشکلش با پول حل میشه.
حق داره، دستمزدش خیلی کم است، اگه کمی مسئولان سخاوتمندانه با کروس قرارداد ببندد ، این پسر میمونه و باز در ترکیب پپ ثابت بازی میکنه(به جز زمانی که رو فرم نباشه)
من نمی دونم چی باید بگم به این دوستان ،اگه یه مورچه هم از کنار بایرن رد بشه، این دوستان میگن تقصیر پپ است.

Ariya1900 چهارشنبه 30 بهمن 1392 ساعت 11:07

بازیکن بی انضباط تو بایرن جایی نداره. حتی اگه آلمانی باشه.. بازیکن باید استوار باشه و تعصب رو باشگاه داشته باشه
مثل باستین و لام

hani bayerni پنج‌شنبه 1 اسفند 1392 ساعت 01:32

اخه یعنی چی؟؟یه همچین جواهری باید از یکی مث فن بویتن کمتر پول بگیره؟؟
خوب حقشو میخواد...اشتباه میکنه؟؟واقعا ی نگاه به بازیای اخیر کروس نشون میده چقدر تیم ضرر میکنه اگه کروس رو از دست بده....واقعا تاسف باره اینکه کروس این قدر مورد کم لطفیه...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد