وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

بایرن گواردیولا، حتی بهتر از بایرن هاینکس!

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، سخت بتوان تصور کرد که چگونه می‌توان تیمی که سه‌گانه را فتح کرده را بهتر از این ساخت!

اما با نگاه به بایرن مونیخ پپ گواردیولا در این فصل می‌توان به‌راحتی آنها را نه‌تنها مدعی اصلی قهرمانی در لیگ قهرمانان دانست – که در این صورت اتفاقی بی‌نظیر در زمینه دفاع از عنوان قهرمانی می‌افتد – بلکه می‌توان دید که آنها چگونه نسبت به فصل پیش پیشرفت کرده‌اند؛ آن هم در شرایطی که بهترین فصل یک تیم در تاریخ بوندس‌لیگا را داشته‌اند.

 

رکورد پس از رکورد

بایرن فصل پیش بیش از 30 رکورد در لیگ را به جا گذاشت. آنها در تمامی رقابت‌ها قهرمان شدند و اولین سه‌گانه تاریخ آلمانی‌ها را کسب کردند. آنها در لیگ به رکورد جدیدی از نظر امتیازات رسیدند و رکورد بیشترین فاصله با تیم دوم را هم از آن خود کردند. آنها بهترین تفاضل گل تاریخ و بهترین عملکرد دفاعی تاریخ لیگ را هم به نام خود ثبت کردند.

این فصل آنها به قهرمانی‌ها ادامه دادند و حتی رکوردهای جدیدی را هم جابجا کردند. اوایل این فصل بود که چلسی را بردند و سوپرجام اروپا را فتح کردند. در دسامبر هم جام باشگاه‌های جهان را به افتخارات خود افزودند که اولین باری بود که یک تیم آلمانی این جام را می‌برد. در لیگ قهرمانان هم رکورد قدیمی بارسلونا را شکستند و 10 بازی پیاپی بدون باخت را تجربه کردند.

تیم گواردیولا توانست رکورد 30ساله هامبورگ، یعنی 36 بازی بدون شکست را جابجا کند و فاصله‌اش را با بایر لورکوزن، تیم دوم جدول به 13 امتیاز برساند. آنها پنج بر صفر آینتراخت فرانکفورت را بردند و رکورد 2001 آرسنال در زمینه گل‌زنی در 55 مسابقه پیاپی در لیگ را پشت سر گذاشتند. بسیار سخت بتوان تصور کرد که بایرن لیگ و جام حذفی را نبرد. آنها یکی از مدعیان فتح لیگ قهرمانان هم هستند، البته اگر تنها مدعی‌اش نباشند!

 

گواردیولا و کمال‌گرایی

اما بحث تنها بر سر عناوین و رکوردها نیست. گواردیولا اثر خود را بر غول‌های باواریا گذاشته است. او به آنها هویت و فلسفه روشنی داده است و فرمول موفقیت‌آمیز یوپ هاینکس را بهبود بخشیده است.

بایرن فصل قبل تیم مسلط میادین بود اما گواردیولا می‌خواهد تیمش در میدان به اوج کمال برسد. بایرن با او چند تا از بهترین نمایش‌های سال‌های اخیر را داشته است. آنها در برد سه بر یک مقابل منچسترسیتی در لیگ قهرمانان توانستند به 50 پاس پیاپی برسند، چیزی که یادآور بارسلونا در اوج دوران گواردیولا بود.

بایرن تلاش نمی‌کند از حریفان بهتر باشد، بلکه به دنبال سلطه مطلق بر آنهاست. گواردیولا بازی مبتنی بر پرس و مالکیت توپ بایرن را تقویت کرده و به جاهای جدیدتری رسانده است. حتی شده تا 9 بازیکن بایرن در نیمه زمین حریف فشار بیاورند تا آنها را از جریان بازی خارج کنند. آنها همین حالا 88 گل در تمامی رقابت‌ها زده‌اند. بایرن در بوندس لیگا تاکنون 51 گل زده است. آنها فصل پیش در این برهه از فصل به 51 گل نرسیده بودند!

پرس بیشتر به معنای امنیت بالاتر در دفاع است. بایرن 18 کلین شیت در تمامی رقابت‌ها داشته است (یعنی بیشتر از فصل قبل در این مقطع زمانی).

 

کیفیت بالاتر تیم

در نهایت باید گفت که بایرن مونیخ بیشترین عمق را در فوتبال امروز دارد. کیفیت آنها در عمق (یعنی داشتن بازیکنان متعدد برای هر پست) دلیل اصلی سه‌گانه پارسال آنها بود و امسال تیمشان عمق و کیفیت بالاتری یافته است.

بایرن با آن تیم بااستعداد در تابستان نیازی به تیاگو و ماریو گوتزه نداشت، اما هر دو بازیکن در بینش گواردیولا جای می‌گیرند و تنوع بیشتری به تیم می‌بخشند. هر دو اوایل فصل را به دلیل مصودمیت از دست دادند اما پس از بازگشت در تمامی رقابت‌ها در 22 گل اثرگذار بوده‌اند.

گوتزه بهترین گزینه برای پست 9 کاذب است و تیاگو با انعطاف‌پذیری و تکنیک بالایش توانسته بهترین مکمل دو بازیکن کلیدی بایرن، یعنی فرانک ریبری و فیلیپ لام باشد.

باید در نظر داشت که بایرن این فصل بدون باستین شواین‌اشتایگر و خاوی مارتینس تا این حد درخشان بوده است. این دو نفر بخش زیادی از فصل را به دلیل مصدومیت از دست داده‌اند. شواین‌اشتایگر و مارتینس در سه‌گانه فصل پیش نقشی حیاتی داشتند اما تیم توانست با نبود آنها کنار بیاید و همچنان بسیار مقتدر باشد و حتی بهتر هم شود! این نشان می‌دهد که گواردیولا چه تغییراتی در تیم داده است.

 

موفقیت سقفی ندارد

برای جمع‌بندی باید گفت که این تیم بایرن روی کاغذ از این بهتر نمی‌تواند بشود. گواردیولا در جستجو برای کمال همچنان سخت‌گیرانه عمل می‌کند اما در زمینه آمار و عملکرد تیم‌های بسیار اندکی می‌توانند نزدیک بایرن باشند.

هاینکس فصل پیش شالوده را بنا نهاد، اما گواردیولا آن را بهینه کرد و تکامل داد. بایرن حتی مقتدرتر از پارسال بازی می‌کند و نتیجه هم می‌گیرد. اگر یک تیم بخت دفاع از عنوان قهرمانی‌اش در لیگ قهرمانان (در فرمت جدید) را داشته باشد آن تیم بایرن با گواردیولا است.

نظرات 11 + ارسال نظر
yazdan جمعه 18 بهمن 1392 ساعت 17:12

عالی بودش مرسی ادمین

m-bavaria جمعه 18 بهمن 1392 ساعت 17:15

مطمئن باشید این تیم هنوز به تیم یوپ نرسیده . بزار با چهار تا تیم قوی بازی کنه اون موقع می فهمید هنوز از لحاظ دفاعی خیلی مونده تا به تیم یوپ برسه نمونشم همین بازی با اشتوتگارت بود . پپ بوندسلیگا رو میگیره ( البته اونم باضعیف کردن رقیبش ) ولی لیگ قهرمانانو با این وضع دفاع فک نمی کنم .

AmiR جمعه 18 بهمن 1392 ساعت 18:01

ما باید لوییز رو بخریم تا از همه قهرمانی ها دفاع کنیم

البته در امسال نمیتونه کمک زیادی به ما کنه

امیدوارم امسال 6 گانه رو فتح کنیم

Bastian جمعه 18 بهمن 1392 ساعت 19:49

پپ و بایرن دوس داشتنی

amir MULLER جمعه 18 بهمن 1392 ساعت 20:03

فقط بایرن یوپ .. هیچ موقع بایرن رو به خوبی اون موقع ندیدم از اون موقعی که پپ اومده

mary جمعه 18 بهمن 1392 ساعت 20:14

جناب اگه شما طرفدار بایرنی، این طرز نظر دادن در شان طرفدارهای بایرن نیست.
اگه نیستی، پس نیاز نیست از یوپ دفاع کنی.
تیم بایرن چه با یوپ و چه بی یوپ، چه با پپ و چه بی پپ، همیشه مورد تشویق هواداران و طرفدارها است، هوادارهای تیمهای دیگه هم اینطوریند در هر شرایطی طرفدار تیمشون هستند.
ولی سر حرفم با شما دوستانی است که تا یه مقاله اینجا گذاشته میشه و از مربییان و قابلیت اونا صحبت می کنند باید منتظر توهین به یکی از این مربیان باشیم.
اینکه بایرن قهرمان لیگ اروپا بشه و یا قهرمان بوندس لیگا باید خار تو چشم رقیبان باشه نه اینکه طرفدارها رو ناراحت بکنه و قهرمانی ها رو کم جلوه بدیم.
حلا که تمام دنیا دارن به تیم بایرن نگاه می کنن و منتظر هستند ببینند این تیم تا کجا به بردهاش و قهرمانی هاش ادامه میده ما نباید به مربی که اینطور داره تلاش میکنه توهین کنیم.
این که پپ داره تلاش میکنه و بی وقفه تیم رو به جلو میبره ، و سعی داره تمام کارهایی که در بارسا انجام داده رو به تیم بایرن تقدیم بکنه و حتی بایرن رو بالاتر از بارسا ببره ، نشان از درایت و هوش و از خودگذشتگی مربی است.
مدیریت یه تیم قهرمان با این همه ستاره کار آسونی نیست که مبینیم اگه یکی رو از زمین بیاره بیرون ، ناز میکنه و برا تیم حاشیه درست میشه ، پپ هم باید حاشیه رو کنترل کنه و هم امانتی رو که از یوپ گرفته به سرانجام قهرمانی مجدد اروپا برسونه.
انشالله.

حامد جمعه 18 بهمن 1392 ساعت 20:35

ما باید خوشحال باشیم که بایرن بهتر شده و به امید خدا بهتر هم بشه من تعجب میکنم بعضی ها از اینکه بایرن بهتراز قبل بشه خوششون نمی یاد

علی جمعه 18 بهمن 1392 ساعت 20:53

بیخود نیست که پپ رو یک سوپر مربی می نامند .اگه بایرن رو حتی اگه به مربی بزرگی مثل فرگوسن هم میدادن بازهم نسبت به فصل قبل افت میکرد اما این فرق گواردیولا با دیگران هست .پپ نیومده که مارو فقط به قهرمانی برسونه که اگه اینطور بود اونوقت هر مربی بزرگ دیگه ای هم میتونست این کارو بکنه بلکه پپ اومده که مارو مثل بارسلونا بهترین تیم تاریخ فوتبال کنه و حتی شاید بالاتر از بارسا .این همون کاریه که برای پپ خیلی آسون جلوه میکنه در حالی که برای هر مربی دیگری یک رویای دست نیافتنیست. از اینکه اینشتین فوتبال رو داریم خیلی خیلی خوشحالم .چیز هایی رو در زمین اجرا میکنه که برای هیچکس قابل فهم نیست.ای فیلسوف اینجا بمان تا تاریخ را زیر پایمان قرار دهی.

فرهاد جمعه 18 بهمن 1392 ساعت 21:21

پپ تو هر باشگاهی بره اون باشگاه بهترین میشه. به خدا قسم تو زندگیم اینقدر فوتبال رو دوست نداشتم که الان دارم اونم به خاطر پپ گواردیولای بزرگه. بهترین مربی تمام جهان . زمانی که پپ تو بارسا بود اینقدر فوتبال جذاب شد که طرفدارهای رئال ازش تمجید کردن . تنها مربی که اینقدر فوتبالو جذاب کرد که کسانی که از فوتبال بدشون میومد الان فوتبالو دوست دارن. یک مربی که مثل اون نبوده ونیست . یوپ که هیچ پدربزرگه یوپ هم در مقابل اسم پپ خیلی کوچیکن مثل اینکه شما بخاین پراید رو با پورشه مقایسه کنید . پپ تنها مربی تو جهان بود که تیمش قشنگ ترین فوتبالو ارائه میداد و نتیجه میگرفت . پپ 4 سال 15 جام. پپ پایه گذار فوتبال مدرن با سبک جدید که باعث شد تیم اسپانیا قهرمان جهان بشه. به خدا من کسی رو میشناسم که از فوتبال متنفر بود اما از وقتی پپ بارسارو دید عاشق فوتبال شد .پپ غیر از اینکه بهترین مربی جهانه بهترین بازیکن در زمان خودش بود . به خدا قسم من بایرنو از قدیم دوست داشتم اما الان 1000000برابر دوست دارم به خاطر پپ . من پپ رو از بایرنم بیشتر دوست دارم .

Matthaus جمعه 18 بهمن 1392 ساعت 22:52

بنظرم تیتر قشنگی نیست، یعنی خیلی حرفه ای نیست، بایرن با یوپ هاینکس عالی بود و دوبار تا فینال اروپا اومد، اما مهمتر از همه بایرن خیلی خوب بازی میکرد، الان هم خوب بازی میکنه فقط تفاوت در سبک بازیه. اما نکته دیگه، تصور میکنم در حال حاضر بایرن درسته که سبکه تیکی تاکا بازی میکنه اما تفاوتهای بنیادینه زیادی با سبک بارسلونا داره، به عنوان مثال اصوله حملات بارسلون از مرکز طراحی میشه اما در بایرن حملات در نهایت غالبا از کناره ها انجام میشه، دقیقا همون مدلی که در گذشته داشت.

حامد شنبه 19 بهمن 1392 ساعت 11:58

من حاضرم بایرن هیچ جامی کسب نکنه ولی پپ رو به مدت طولانی نگه داره چون به زودی بایرنو به بهترین باشگاه جهان تبدیل میکنه و همه از فوتبال بایرن تمجید میکنن . و دیگه همه نمیگن که من طرفدار ریال مادریدم و یا بارسلونا و بایرن هم به محبوبیت این دو باشگاه میرسه و شاید بهتر هم بشه فقط باید گواردیولارو چند سال حفظ کنن تا فوتبال بایرن رو تغییر بده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد