وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

توپ طلا؟ ممنون؛ ما قهرمانی را ترجیح می‌دهیم

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، مراسم انتخاب برترین‌های جهان در سال 2013 هم بالاخره بعد از سر و صداهای زیاد برگزار شد.

هرچند بعضی‌ها منتظر بودند یکی از ستون‌های اصلی کسب 5 جام بایرن در سال گذشته این جایزه با تصاحب کند اما همانطور که بسیاری از رسانه‌های معتبر و کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند، این جایزه به کریستیانو رونالدو رسید. عجیب اینکه ریبری در نهایت پشت سر مسی قرار گرفت تا آن بعضی‌ها که فکر می‌کردند ریبری بهترین است، حسابی تعجب کنند.
صحبت درباره اتفاقی که دوشنبه شب افتاد، بسیار زیاد است. اینکه واقعا چه کسی بهترین بازیکن جهان در سال میلادی گذشته بود پاسخ روشنی نخواهد داشت. هیچ‌گاه معیار انتخاب بهترین در فوتبال مشخص نبوده است. اساسا مقایسه بازیکنانی که هم پست نیستند به ذات غلط به نظر میرسد. چطور می‌توان یک مدافع را با یک دروازه‌بان و این دو را با مثلا یک مهاجم مقایسه کرد؟ از همین‌جاست که بسیاری معتقدند در سال‌های اخیر در حق دروازه‌بانان و مدافعان اجحاف شده است.

حتی مقایسه دو بازیکن از دو لیگ متفاوت نیز غلط به نظر می‌رسد. چطور می‌شود بازیکنی که در لیگ اسپانیا بازی می‌کند؛ مقابل تیم‌های کاملا متوسط را با بازیکنی که در بوندس‌لیگا یا لیگ برتر انگلیس مقایسه کرد؟ اما به نظر چاره‌ای نیست و باید به این "شو" خوش و آب و رنگ تن داد. این جایزه که همواره از اساس مورد شک و تردید بود در سایه تبلیغات گسترده رسانه‌ها و البته هزینه‌های گذاف اسپانسرهای حاضر و پشت پرده، به یکی از پر سروصداترین و به ظاهر مهمترین جوایز فوتبال دنیا تبدیل شده است. هرچند تردیدی نیست که انتخاب شدن به عنوان برترین بازیکن سال جهان مهمترین عنوان شخصی است که یک بازیکن به دست میاورد اما این انتخاب با این شرایط هرگز چنین اعتباری نداشته و ندارد.

بسیاری، انتخاب بهترین بازیکن جهان براساس رای کاپیتان‌ها و مربیان تیم‌های ملی را زیر سوال میبرند. آنچه در سال‌های اخیر به اثبات رسیده،‌ میزان بالای اشتباهات عمدی و سهوی در رای گیری برای انتخاب برترین‌های جهان بوده است. بارها دیده شده کسانی که به مثلا "زیدان" رای داده‌اند! چنین رای گیری با این کیفیت هرگز در بین هواداران و کارشناسان فوتبال اعتباری که فیفا می‌خواست را نداشته و ندارد.
اما امسال، اتفاقاتی افتاد که اعتبار این جایزه را بیش از پیش زیر سوال برد. فیفا که به شدت به اسپانسرها و توجه رسانه‌ها وابسته است برای داغ‌تر کردن این مراسم و بالابردن هیجان آن، رای گیری برای انتخاب بهترین بازیکن سال جهان(مهمترین جایزه گالا)‌ را به بعد از برگزاری دیدارهای پلی‌‌آف اروپا موکول کرد؛ جایی که رسانه‌ها به شدت روی بازی سوئد و پرتغال، تقابل زلاتان و رونالدو متمرکز شده بودند. عجیب اینکه فیفا به شرکت کنندگان در این رای گیری اجازه داد تا دوباره رای بدهند. رونالدو در آن دو بازی درخشید و رسانه‌ها با تیترهایی با این مضمون از او ستایش کردند:"رونالدو یک تنه پرتغال را به جام جهانی برد". در دنیای امروز، در عصر ارتباطات و رسانه‌ها، آن چیزی است که آنها می‌گویند. بیایید نگاهی به پرتغال در مرحله گروهی جام‌جهانی داشته باشیم: پایین‌تر از روسیه، بالاتر از رژیم صهیونیستی، آذربایجان، ایرلند شمالی و لوکزامبورگ. بله رونالدو برای دوم شدن در چنین گروهی، شایسته ستایش است.

رونالدو در رئال مادرید یک همه کاره است، یک گل‌زن بالفطره با نزدیک هفتاد گل در طول یک سال. آمار او خیره‌کننده است. انکار سطح بالای کیفیت این بازیکن ممکن نیست؛ او یکی از بهترین‌های تاریخ است. بحث اصلی اما جای دیگری‌ست، بی اعتبار بودن انتخاب بهترین‌های جهان توسط فیفا.
بسیاری، معتقدند بهترین بازیکن سال جهان باید از بهترین تیم آن سال انتخاب شود. این به نظر منصفانه نمی‌رسد. کسب جام، موثر بودن در کسب جام قطعا نشان‌گر سطح کیفی بالای یک بازیکن است اما حذف بازیکنان دیگر تیم‌ها به دلیل نبردن جام ممکن نیست. اما به نظر می‌رسد فیفا برای احیای اعتبار از دست رفته‌اش نیازمند تعریف معیارهای معتبر و قابل قبول برای اهدای توپ طلاست، معیارهایی که به نظر می‌رسد در سال‌های اخیر بیشتر از فنی، تبلیغاتی و رسانه‌ای بوده‌اند.

هواداران بوندس‌لیگا این روزها بابت از دست دادن شانس اینکه پس از نزدیک دو دهه بازیکنی از این لیگ، توپ طلا را به دست بیاورد بسیار ناراحتند. شاید حق داشته باشند اما شکی نیست آنها قهرمان شدن را ترجیح می‌دهند. بایرنی‌ها در سال‌های اخیر بیش از آنکه توپ طلا را ترجیج بدهند، قهرمان شدن را ترجیح می‌دهند. دورتموندی‌ها در سال‌های اخیر بیش از اینکه برای کسب این جایزه فردی برای یک بازیکنشان تلاش کنند، برای ساخت تیمی تلاش می‌کنند که با کمترین هزینه به فینال لیگ قهرمانان برسند و قهرمان شوند.

نظرات 7 + ارسال نظر
ارتش سرخ باواریا سه‌شنبه 24 دی 1392 ساعت 14:39

این بازیکن فوق العاده فرانسوی دیگر چه زمانی می تواند به این مرحله برسد و چقدر شانس این را دارد تا دوباره اینقدر به توپ طلا نزدیک شود

سایت گل – فرانک ریبری بال کناری فوق العاده باتکنیک و تاثیرگذار بایرن که سال فوق العاده ای را پشت سر گذاشت با احتلاف 5/1 درصد اختلاف با لئو مسی و 5/4 درصد فاصله تا کریس رونالدو در سالی که سه گانه را برده بود به توپ طلا نرسید.
ریبری در حالی بین سه نفر سوم شد و توپ طلا را نبرد که رای قابل توجهی به دست آورده بود و شاید اگر حریفان محبوب و قدری مثل رونالدو و مسی نداشت می توانست هر رقیبی را کنار بزند.
با این حال بعد از ناکامی ریبری در بردن توپ طلا حالا این سوال مطرح خواهد شد که این بازیکن فوق العاده فرانسوی دیگر چه زمانی می تواند به این مرحله برسد و چقدر شانس این را دارد تا دوباره اینقدر به توپ طلا نزدیک شود؟
شاید اگر از موفقیت فرانسه در تورنمنت های بزرگ بگذریم و امدی به این مهم نداشته باشیم باز هم فقط یک سه گانه دیگر با بایرن و تکرار آن نمایش های خیره کننده بتواند صورت زخمی اف سی هالیوود را به استیج مراسم بالون دور در زوریخ برساند که این اتفاق فوق العاده دشوار و شاید هم نشدنی به نظر می رسد

ارتش سرخ باواریا سه‌شنبه 24 دی 1392 ساعت 17:55

آقای امیر حسین متن خبری که میزارم رو چرا حذف میکنی
من هرجا خبری از بایرن میبینم به عشق طرفدارها سریع اینجا منعکس میکنم بعد که ثبت میکنم و دوباره میام میبینم پاک کردی مثل متن خبره
چرا دورتموند در تیم یازده نفره فیفا نماینده ای نداشت؟
اگه دلیلی داره بگین چون ناراحت شدم از این کارتون

ارتش سرخ باواریا سه‌شنبه 24 دی 1392 ساعت 22:03

شوخی مهاجم سوئدی پاری‌سن‌ژرمن با سرمربی تیم فوتبال بورسیادورتموند به حاشیه‌‌ای مهم و جنجالی از مراسم فیفا تبدیل شد.
زلاتان‌ ایبراهیموویچ در حاشیه مراسم انتخاب بهترین‌های جهان که شب گذشته در شهر زوریخ انجام شد، به شوخی به یورگن کلوپ، مربی بورسیادورتموند گفت:‌چه زمانی مرا برای تیم‌تان می‌خرید؟

به گزارش فارس، در پاسخ به این سئوال کلوپ نیز با خنده جواب داد: هر وقت که کل تیمم را فروختم.

ایبراهیموویچ که جایزه بهترین گلزن سال را کسب کرد، به شوخی با مربی نوگرای زردپوشان دورتموندی ادامه و اظهار داشت: اما من می‌خواهم اینجوری به دورتموند نیایم. فقط یادتان باشد که این حرف‌ها به گوش رئیس سن‌ژرمن نرسد.

در پی رد بدل شدن این شوخی‌‌ها، یک شبکه تلویزیونی ایتالیایی اعلام کرد فصل بعد ایبراهیموویچ به تیم آلمانی ملحق می‌شود.

هواداران دورتموندی هم از این موضوع استقبال کردند و در شبکه های اجتماعی عنوان کردند بهتر است کلوپ به جای لواندوفسکی که به بایرن می‌رود، ایبرا را جذب کند.

برچسب‌ها: ابراهیمویچ , یورگن کلوپ , پاری‌سن‌ژرمن , دورتموند

ارتش سرخ باواریا سه‌شنبه 24 دی 1392 ساعت 22:28

انتقال تابستانی ماریو گوتزه از بروسیا دورتموند به بایرن مونیخ بسیار جنجال‌آفرین شد. این انتقال می‌تواند بخش بزرگی از حساب‌های بانکی بایرن مونیخ را هم خالی کند.

بایرن پس از پرداخت مبلغ فسخ قرارداد گوتزه به دورتموند، قراردادی با او امضا کرد که ارزش آن 10 میلیون یورو در سال (پس از کسر مالیات) است. باشگاه به این ترتیب در طول چهار سال فقط 20.2 میلیون یورو مالیات بابت دستمزد او می‌پردازد!

گوتزه و ایجنت‌هایش به دلیل این انتقال 7 میلیون یورو از بایرن دریافت کردند و او می‌تواند تا 10 میلیون یورو هم پاداش از بایرن دریافت کند.

این قرارداد در زمان انقضا می‌تواند تا 114.2 میلیون یورو برای بایرن خرج داشته باشد. اما اف‌سی هالیوود امیدوار است که گوتزه تا آن زمان عملکردی ورای این مبلغ داشته باشد.

ارتش سرخ باواریا سه‌شنبه 24 دی 1392 ساعت 22:38

انتقال پرسروصدای نیمار از سانتوس به بارسلونا یکی از پیچیده‌ترین انتقالات سال بود و طرف‌های بسیاری درگیر آن بودند.

مبلغ اصلی قرارداد نیمار تنها 17.1 میلیون یورو بود. اما زمانی که تمامی قطعات پازل انتقال او کنار هم چیده شوند مبلغ کل تا 124 میلیون یورو افزایش می‌یابد.

بارسلونا در ماه ژوئن اعلام کرد که 57 میلیون یورو به سانتوس و سه شرکت DIS، Teisa و N&N پرداخت کرده تا نیمار را بخرد. گفته می‌شود سانتوس مبلغ 17.1 میلیون یورو دریافتی را با دو شرکت سرمایه‌گذار DIS و Teisa تقسیم کرده است و به این ترتیب بقیه مبلغ 57 میلیونی به N&N رسیده که منتسب به پدر نیمار است.

بارسلونا قراردادی پنج‌ساله با نیمار امضا کرده که طبق آن 35 میلیون یورو به او دستمزد می‌پردازد. این مبلغ با در نظر گرفتن مالیات و دیگر مخارج به 52.98 میلیون یورو افزایش می‌یابد. به خود نیمار هم 1.75 میلیون یورو بابت عقد قرارداد پراخت شد و هزینه‌های مربوط به ثبت قرارداد او هم 171 هزار یورو بود.

پرداختی‌های بارسلونا به سانتوس در همین‌جا تمام نمی‌شود و به این ترتیب است: 2 میلیون یورو برای نامزدی نیمار توپ طلا، دو دیدار دوستانه یا 4 میلیون یورو غرامت برای لغو آنها (که بارسا 2 میلیون یورویش را بلافاصله پرداخت کرد تا از بازی اول بپرهیزد)، 4 میلیون یورو گزینه خرید سه بازیکن سانتوس، و 2 میلیون یورو بابت هزینه‌های دیگر.

ارتش سرخ باواریا سه‌شنبه 24 دی 1392 ساعت 22:42

گران‌ترین خرید سال 2013 با فاصله زیادی انتقال گرث بیل از تاتنهام به رئال مادرید بود.

در طول تابستان به نظر می‌رسید مذاکرات بین دو باشگاه بی‌نتیجه بماند ولی دنیل لوی و فلورنتینو پرس سرانجام به توافق رسیدند. گفته می‌شود مبلغ انتقال گرث بیل 100 میلیون یورو بوده و رکورد گران‌ترین انتقال تاریخ شکسته شده است، هرچند که دو طرف این مبلغ را تایید نکرده‌اند.

اما این مبلغ حیرت‌انگیز تنها 50 درصد کل هزینه‌های رئال برای این بازیکن ولزی را تشکیل می‌دهد. دستمزد خالص این بازیکن 24ساله در شش سال آینده 60 میلیون یورو می‌شود و رئال همچنین باید 30.81 میلیون یورو مالیات بپردازد. پیش از این می‌شد به روشی که به نام «قانون بکام» شناخته می‌شد از پرداخت مالیات‌های سنگین اجتناب کرد اما قوانین جدید امکان استفاده از این روش را از بین بردند.

مادرید همچنین 3 میلیون یورو بابت انتقال به خود بیل پرداخت و حق کمیسیون ایجنت‌های او هم 5 میلیون یورو بود. هزینه کل انتقال او به نزدیکی 200 میلیون یورو می‌رسد اما پرس گفته این انتقالی ارزان‌قیمت بوده است. احتمالا منظور او این است که باشگاه از نظر مالی از انتقال بیل درآمدی بیشتر از هزینه‌ها خواهد داشت.

ارتش سرخ باواریا سه‌شنبه 24 دی 1392 ساعت 22:44

مقایسه کنید سبک مدیریت ما رو با اینا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد