وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

گوانگژو - بایرن مونیخ؛ صف آرایی نابرابرها مقابل هم

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، فاتح فصل گذشته اروپا و آسیا به جز نیمکت مربیگری، در شرایطی مقابل هم قرار می‌گیرند که از زوایای گوناگون شرایطی متفاوت با یکدیگر دارند.


تیم‌های فوتبال بایرن مونیخ آلمان و گوانگژوی چین در شرایطی امشب در ورزشگاه مرکزی مراکش (23 به وقت تهران ) مرحله نیمه نهایی جام باشگاه‌های جهان به مصاف هم‌ می‌روند که تقریبا از زوایای مختلف با یکدیگر متفاوت هستند.

در یک سوی این میدان بایرن تیمی است کاملا پر افتخار نزد ژرمن‌ها و حتی اروپا که همین فصل گذشته 3 مقام قهرمانی اروپا، آلمان و جام حذفی کشورش را کسب کرد.

مونیخی‌ها با استفاده از ساختار مستحکم قوی مالی حتی اکنون صاحب ستارگان با کلاس جهانی هستند که روی نیمکت ذخیره خود دارند.

در مقابل گوانگژو تیمی تقریبا نوپا در عرصه بین‌المللی است. حتی نزد چینی‌ ها نیز به علت قدمت و سابقه محدود، تیمی مطرح نبوده است.

شاید تنها وجهی که بتوان نقطه اشتراکی برای آن میان بایرن و گوانگژو یافت، نیمکت مربیگری این دو تیم باشد. زیرا هر دو صاحب مربیان ممتاز بین‌المللی هستند. مونیخی‌ها اکنون پپ گواردیولا را در اختیار دارند که با وجود سن کم مربیگری، افتخارات متعددی در این حیطه داشته است.

تیم چینی نیز از وجود مارچلو لیپی کهنه‌کار بهره‌مند است که برجسته‌ترین افتخارش در عرصه مربیگری، قهرمانی با آتزوری‌ها در جام جهانی 2006 آلمان است.

در گزارشی زیر به بهانه رویارویی دو تیم قهرمان اروپا و آسیا، از زوایایی گوناگون به اختصار مورد ارزیابی و تحلیل قرار می‌گیرند.

 


*قدمت؛ چینی‌ها به رقیب ژرمنی نمی‌رسند

از این منظر تیم چینی به هیچ‌وجه به حد و اندازه‌های حریف فردای خود نمی‌رسد. گوانگژو هر چندی قبل مقام قهرمانی قاره کهن را از آن خود کرد اما متعلق  به باشگاهی است که در سال 1993 یعنی 20 سال قبل تاسیس شد. در  حالی‌که بایرن در سال 1900 تاسیس  شد و 113 سال قدمت دارد.

 

*بایرنی‌ها خیلی جلوترند

از این نظر نیز این دو تیم قابل قیاس نیستند. بایرن براساس آخرین آمار به ثبت رسیده 223985 نفر عضو در رشته‌های گوناگون دارد. این باشگاه علاوه بر داشتن یک تیم حرفه‌ای، یک تیم آماتور همچنین صاحب 2 تیم امید، 2 تیم زیر 21 سال، 2 تیم 17 تیم زیر 18 سال، 2 تیم زیر 16 ، 5 تیم نونهالان و نوجوانان است، همچنین در رشته‌های نظیر بسکتبال نیز فعالیت دارد. در حالیکه تیم چینی 53  هزار عضو در رشته‌های نظیر دوومیدانی، تنیس و پینگ‌پنگ نیز فعالیت می‌کند.

 

*افتخاراتی کاملا متفاوت

از نظر افتخارات نیز بایرن به خاطر کسب عناوین متعدد در مدت بیش از 11 دهه ، موفقیت‌های پرشماری را به خود اختصاص داده است. کسب 23 قهرمانی بوندس‌لیگا، 16 قهرمانی جام حذفی، 6 قهرمانی جام اتحادیه آلمان، 6 قهرمانی سوپرجام آلمان، 5 مقام قهرمانی لیگ قهرمانان، یک قهرمانی جام جامداران سابق، یک قهرمانی جام یوفا سابق، یک عنوان قهرمانی سوپرجام اروپا و 2 عنوان قهرمانی جام بین‌قاره‌ای از این تیم چهره‌ای کاملا موفق ساخته است. در مقابل گوانگژو در کنار 3 قهرمانی لیگ چین، مقام نخست قاره آسیا  در کارنامه دارد.

 

*کادر بازیکن، گوانگژو کمی جلوتر از بایرن

تیم باوارایی‌ اکنون کادر بازیکنی 28 نفره در اختیار دارد. از این تعداد 13 بازیکن خارجی (دانته، فان‌بویتن، کونتنتو،آلابا، رافینا، خاوی مارتینز، تیاگو، هویبرگ، شوپف، ریبری،شه‌کری،‌ماندزوکیچ، پیزارو) هستند. در حالیکه گوانگژو کادری وسیع‌تر از مونیخی‌ها دارد. طبق اعلام این باشگاه کادر بازیکنان تیم 31 نفره است که 4 بازیکن آن خارجی(کیم یون یوان- کره‌ای، داریو کونکا- آرژانتینی، موری‌‌کویی – برزیلی، الکسون- برزیلی) هستند.

 

*ارزش ستارگان، بایرن 25 برابر گوانگژو

در شرایطی که از نظر تعداد بازیکن کادر، چینی‌ها اندکی از همتای آلمانی جلوتر هستند اما از نظر ارزش مادی کادر نفرات، مونیخی ستارگانی را در اختیار دارند که حدود 25 برابر تیم آسیایی می‌ارزد. طبق آمار موجود کل ارزش 28 ستاره مونیخی‌ها 487 میلیون یورو است. در نقطه مقابل کل ارزش 31 بازیکن تیم چینی حدود 21 میلیون یورو است. برهمین اساس یک ستاره مونیخی به طور متوسط 17 میلیون یورو ارزش دارد. در حالیکه میانگین ارزش نفرات 676 هزار یورو است.


*گران‌ترین‌ و ارزان‌ترین ها

وقتی بحث ارزش ستارگان دو تیم مطرح شده و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، طبیعی است که در مورد گران‌ و ارزان‌ترین نفرات دو تیم نیز ممکن است برای علاقمندان پرسش مطرح شود. به همین خاطر گرانترین ستاره مونیخی‌ها «ماریو گوتزه»‌است که ارزش او در بازار نقل و انتقالات 45 میلیون یورو تخمین زده می‌شود. در حالی‌که یولیان گرین ارزان‌ترین عضو بایرن پیش بینی می شود.  باشد که  تخمین زده می شود 100 هزار یورو در بورس بازیکنان ارزش داشته باشد. در نقطه مقابل گران‌ترین ستاره گوانگژو، «داریو کونکا» آرژنتینی است که 4میلیون یورو ارزش دارد و ارزان‌ـرین ستاره این تیم چائوشنگ یانگ به ارزش 20 هزار یورو است.

 

*میانگین سنی، باوارایی‌های جوانتر

از نظر میانگین سنی کادر نفرات بایرن نیز وضعیتی بهتر دارد. زیرا میانگین سنی تیم تحت امر پپ گواردیولا25.4 است. در حالی‌که میانگین سنی تیم خاور دوری 26.1 سال است. بر این اساس مسن‌ترین عضو کادر نفرات بایرن دانیل فان بویتن،‌مدافع میانی بلژیکی  است که 35  سن دارد. جوان‌ترین نفرات  این تیم دو ستاره 18 ساله و آینده دار یعنی یولیان گرین و پیر امیل ‌هویبرگ است. در تیم گوانگژو نیز مسن‌ـترین نفر ژون‌یانگ (دروازه‌بان) است که 34 ساله است. اما هوی‌‌وی‌وی با 19 سال سن ، جوان‌ترین  نفر این تیم به حساب می‌آید.

 

*مربیگری، برابر پپ و مارچلو

همان‌گونه که گفته شد، پپ گواردیولا،‌مربی بایرن تنها 42 سال سن دارد اما او صاحب افتخارات مربیگری این چنین زیاد است:

3 قهرمانی لالیگا، 2 قهرمانی کوپا دل‌ری، 3 قهرمانی جام اتحادیه  اسپانیا، 2 قهرمانی لیگ قهرمانان، 2 قهرمانی سوپرجام اروپا و 2 قهرمانی جام باشگاه‌های جهان

در طرف مقابل مارچلو لیپی با 65 سال سن دارای افتخارات متعددی اینچنین است:

5 قهرمانی کالچو، یک قهرمانی کوپا ایتالیا، 4 قهرمانی سوپرجام ایتالیا، یک قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، یک قهرمانی سوپرجام اروپا و یک قهرمان جام بین‌ قاره‌ای، قهرمان جهان با ایتالیا در جام جهانی 2006

وی که از سال گذشته زمام امور تیمی چینی را برعهده گرفته تا ابتدای سال 2015 قرارداد دارد.

 
*ارنج و سیستم بازی

از نظر سیستم بازی دو تیم تقریبا متفاوت در جدال فردا مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. بایرن که فصل قبل با مربیگری یوپ هاینکس، 1-3-2-4 بازی می‌کرد، بر همین اساس توانست 3 مقام قهرمانی را در یک فصل از آن خود کند. اما از زمانی که پپ گواردیولا ابتدای تابستان زمام امور را برعهده گرفت، قالب بازی باوارایی‌ها به 1-4-1-4 تغییر یافت. بر این اساس مانوئل نویر در درون دروازه‌ می‌ایستد و رافینا، فان بویتن، دانته و کونتنتو زنجیره دفاعی 4 نفره‌ای را تشکیل می‌دهند. در جلوی این زنجیره کاپیتان فیلیپ لام حضور می‌یابد. او واسطی برای برقراری با مهاجمین جلو است. مهاجمینی که به صورت زنجیره 4 نفره و با حضور مولر، کروس، تیاگو و گوتزه به دروازه‌ حریف هجوم می‌برند. در حالیکه وظیفه حمایت از مهاجم نوک حمله‌ای همچون ماندزوکیچ را در اختیاردارد.

اما سیستم بازی کنونی گوانگژو در حقیقت روشی است که فصل گذشته حریف ژرمنی یعنی 1-3-2-4 استفاده کرده است.

در این روش مارچلو لیپی به عنوان مسئول فنی ژنگ را در درون دروازه‌ گذاشته است. خط دفاع خود را با ژانگ، فنگ، کیم و سون آرایش داده و دو هافبک دفاعی همچون هوانگ و شنگ را در جلوی این خط گذاشته است. مثلث مهاجمین تیم از گائو، کونکا و موری‌کی تشکیل شده و الکسون مهاجم نوک است.

نظرات 9 + ارسال نظر
محمد امین سه‌شنبه 26 آذر 1392 ساعت 09:51

اطلاعات مفیدی بود.تشکر

farhad1990 سه‌شنبه 26 آذر 1392 ساعت 11:26 http://lianfilm.blogsky.com/.com/

4 تا میزنیم
گوتزه مولر ماندزوکیچ ریبری

دنیا فقط مولر

خشایار سه‌شنبه 26 آذر 1392 ساعت 11:55

تو آش ماس هم معلومه که بایرن میبره

شوانی چابهار سه‌شنبه 26 آذر 1392 ساعت 12:30

ما منتظر جام هستیم

ebi...fishvar سه‌شنبه 26 آذر 1392 ساعت 17:39 http://x

Kheyli matne maghrouraneyi boud aslan khosham nayoumad..az shoma baid boud ingoune matnha

jaber سه‌شنبه 26 آذر 1392 ساعت 18:54

سلام دوستان عزیز وبلاگ
خبر دارین کانون هواداران لیورپول در ایران به مناسبت سال نو میلادی واسه جیمی کرگر نامه ودست نوشته و یه سری هدیه( تندیس ) فرستادن به آدرس پستی خونش، اونم بعد4روز بسته رو دریافت کرده و با تندیس یه عکس انداخته و گذاشته تو صفحه فیس بوکش.
کار جالبی کردن نه ؟

mary سه‌شنبه 26 آذر 1392 ساعت 20:27

یکی آدرس خونه ی پپ رو بده که من هم براش هدیه بفرستم و یه متن هم آماده در ذهنم دارم براش بنویسم.
البته به کریسمس نمیرسه ولی برا تولدش که 18 ژانویه است میرسه.
کسی آدرس خونه ی پپ رو ندارههههههههههههههههه.
اگه دارین خساست نکنین بدین.

محمد امین چهارشنبه 27 آذر 1392 ساعت 00:07

من فقط میدونم آدرس خونش تو شهر مونیخه!!!!ولی شما میتونی هدیتو به باشگاه بایرن بفرستی تا اونا به پپ بدن!

alireza چهارشنبه 27 آذر 1392 ساعت 00:44

انصافا قضاوت کنید که تیم چرا اینقدر ضد حمله میخوره و حتی از گواگژو هم تو ضد حمله باید مدافعا جا بموننو 4 ستون ما طرفدارا بلرزه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد