وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

انگلیس - آلمان ؛ دشمنان قدیمی به هم رسیدند

 به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران،انگلیس و آلمان امشب حساس ترین بازی ملی دوستانه فوتبال را برگزار می کنند.

 رقابت های دوستانه ملی امشب با برگزاری چند دیدار در سراسر جهان پیگیری می شود.


انگلیس و آلمان در حساس ترین بازی دوستانه ملی در ورزشگاه ومبلی لندن به مصاف هم می روند. این دو تیم همواره بازی های حساسی را برابر هم برگزار کردند.


آلمانی ها در یکی از حساس ترین بازی های خود با انگلیس موفق شدند در جام جهانی 2010 با نتیجه چهار بر یک انگلیس را در هم بکوبند.


انگلیس در بازی قبلی خود در ورزشگاه ومبلی برابر شیلی با دو گل شکست خورد تا زنگ خطر برای روی هاجسون به صدا در آید.


از طرف مقابل آلمانی ها نیز وضعیت چندان خوبی ندارند. آنها در بازی دوستانه برابر ایتالیا که با تساوی یک بر یک در ورزشگاه سن سیرو به پایان رسید یکی از بهترین بازیکنان خودشان را از دست دادند. سامی خدیرا ، هافبک آلمانی به دلیل برخورد با آندره آ پیرلو مصدوم شد و نمی تواند تیم ملی آلمان را تا شش ماه همراهی کند.


آلمان و انگلیس همیشه بازی های حساسی را برابر یکدیگر انجام داده اند. این دو تیم همیشه رقابت سختی با هم داشته اند که پیشینه آن به جنگ جهانی دوم بر می گردد.


یکی از معروف ترین بازی هایی که این دو تیم با هم انجام دادند فینال جام جهانی 1966 بود که انگلیس موفق شد سه بر دو آلمان را شکست دهد، در دیدار جنجالی که آلمانی ها عقیده داشتند ضربه سر جف هورست از خط دروازه عبور نکرده است.


آلمانی ها البته در جام جهانی 1990 توانستند انتقام شکست خودشان را از انگلیس بگیرند و در ضربات پنالتی در مرحله نیمه نهایی با نتیجه چهار بر سه انگلیس را شکست دهند. در آن دیدار استوارت پیرس و کریس وادل، دو بازیکنی بودند که ضربه پنالتی خود را از دست دادند. آلمانی ها یک بار دیگر موفق شدند انگلیس را در یک تورنمنت دیگر در ضربات پنالتی حذف کنند.


جام ملت های اروپا 1996 آلمان و انگلیس در مرحله نیمه نهایی به میدان رفتند که این دیدار در پایان با تساوی یک بر یک به پایان رسید، اما آلمانی ها موفق شدند در ضربات پنالتی با نتیجه شش بر پنج انگلیس را شکست دهند و به فینال راه پیدا کنند.این بار گرت ساوت گیت ، بازیکن انگلیسی بود که ضربه پنالتی خود را از دست داد تا آلمان فینالیست شود و با غلبه بر جمهوری چک قهرمان یورو 96 شود.


انگلیس در یکی از بهترین مصاف های خود با آلمان در انتخابی جام جهانی 2002 به مصاف آلمان رفت و در دیداری که در ورزشگاه المپیک مونیخ برگزار شد، موفق شد با نتیجه پر گل پنج بر یک آلمان را شکست دهد. آنها با آن نتیجه توانستند به عنوان سر گروه به جام جهانی صعود کنند.


مایکل اوون ، مهاجم وقت انگلیس در آن دیدار برای تیمش هت تریک کرد. آن دیدار آنقدر برای آلمانی ها سخت بود که رودی فولر ، سرمربی آنها در ورزشگاه با عارضه قلبی شدید مواجه شد، اما پزشکان او را خیلی زود درمان کردند.


** انگلیس و آلمان از دریچه آمار


دو تیم 28 بار با یکدیگر بازی کردند که آلمانی ها با 13 برد توانستند یک برد از رقیب دیرینه خود بیشتر کسب کنند. انگلیس نیز در طرف مقابل موفق شده است 12 گل را کسب کند و سه دیدار با تساوی به پایان برسد.


به نظر می رسد آلمانی ها به چند بازیکن خود برای بازی با انگلیس استراحت بدهند که مسوت اوزیل یکی از آنها است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد