وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

شرایط بحرانى در پست هافبک دفاعى ژرمنها؛ راه حل یوگى لوو چیست؟

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران٬ شرایط سختی در انتظار یوگی لوو است، بعد از مصدومیت طولانی مدت سامی خدیرا،‌ یوگی لوو در پست هافبک میانی با مشکل مواجه شده است.

در کنار ستاره باشگاه رئال مادرید، ‌باستین شواین اشتایگر و ایکای گوندوعان هم از شرایط مناسبی برخوردار نیستند و این پرسش در ذهن هوادران نقش بسته که در جام جهانی 2014 چه کسانی در این پست بازی خواهند کرد.
در دو تورنمنت مهم قبلی، جام جهانی 2010 و یورو 2012 زوج باستین شواین اشتایگر و سامی خدیرا در مرکز زمین نبض بازی تیم آلمان را  در اختیار داشتند،‌اما حال هر دوی این بازیکنان دچار مصدومیتی طولانی مدت شده اند. یوگی لوو در این زمینه گفته است:"در سال های اخیر و به خصوص از سال 2004 که من در خدمت تیم ملی آلمان هستم، چنین مصدومیت هایی در بین بازیکنان تیم بی سابقه اند، به خصوص در مورد سامی خدیرا که یکی از مهم ترین بازیکنان در تیم است، این موضوع بسیار سخت و نگران کننده است."

شواین اشتایگر در حالت خوشبینانه در آغاز دور برگشت رقابت های بوندسلیگا شرایط بازی را خواهد داشت و هنوز مشخص نیست که سامی خدیرا بتواند به موقع برای جام جهانی آماده باشد. بدین ترتیب حداقل یک پست هافبک دفاعی آلمان ها در جام جهانی خالی خواهد بود.

ایکای گوندوعان از دورتموند بهترین شانس را برای پر کردن فضای خالی به وجود آمده دارد. وی به خصوص در فصل گذشته یکی از عوامل موفقیت دورتموند بود، اما در این فصل به دلیل مصدویمت از ناحیه کمر هنوز شانس بازی پیدا نکرده است. اگر او بعد از مصدومیت به فرم ایده آل خود بازگردد، حتما می تواند جای خالی خدیرا را در کنار شواینی پر کند.

با این وجود باید منتظر ماند و دید که آیا شواینی خواهد توانست در دور برگشت سرانجام بدون درد بازی کند، چرا که یوگی لوو به یک شواینی کاملا آماده برای حضور در یک تورنمنت بین المللی و مهم دیگر نیاز دارد و او را به سایر آلترناتیوها در این پست ترجیح خواهد داد.

در این میان فیلیپ لام هیچ نفشی در برنامه های آتی یوگی لوو در پست هافبک دفاعی نخواهد داشت. از نظر یوگی لوو کاپیتان بایرن مونیخ و تیم ملی آلمان در اینده بار دیگر به پست اصلی خود در دفاع کناری منتقل خواهد شد. یوگی لوو از تصمیم خود در این مورد این گونه دفاع کرد:"من روی فیلیپ لام در دفاع راست برنامه ریزی کرده ام، چون در پست هافبک دفاعی به اندازه کافی بازیکن با سطح بالا در اختیار داریم. من در مقابل ایتالیا با گذاشتن فیلیپ در میانه میدان، در پی کسب یک سری تجربیات بودم."

البته استفاده از برادران بندر نیز در پست هافبک دفاعی برای یوگی لوو قابل تصور است. در هفته های اخیر برادران بندر در باشگاه های خود عملکرد قابل فبولی داشته اند و برای هر مربی چشم پوشی از آنها کار دشواری خواهد بود. از طرفی در صورت نیاز تونی کروس نیز با خلاقیت خود، قابلیت بازی در این پست را دارد. استفاده از یکی از برادران بندر در کنار تونی کروس در میانه میدان یکی از آلترناتبوهای یوگی لوو در بازی با انگلیس خواهد بود. البته بازی در ویمبلی نباید مقیاسی برای عملکرد این بازیکنان در این پست باشد، چون در این بازی یوگی لوو مجبور به چشم پوشی از حضور چندین بازیکن اصلی تیم خود شده است.

با این وجود هنوز امید برای آمادگی خدیرا در جام جهانی وجود دارد و او با کمی شانس به این بازی ها خواهد رسید. خدیرا بعد از عمل جراحی روز شنبه گفت:"عمل جراحی به خوبی پیش رفت، هم اکنون احساس خوبی دارم و فقط به مقدرا بسیار زیادی صبر نیاز دارم." دکتر هانس ویلهلم مولر ولفارت پزشک باشگاه بایرن مونیخ و تیم ملی آلمان نیز در این زمینه گفت:"عمل جراحی موفقیت آمیزی بود، ما هم اکنون امیدوار هستیم که سامی به رقابت های جام جهانی برزیل برسد." و در نهایت یوگی لووسرمربی تی ملی آلمان در این خصوص اظهار داشت:"من امیدوارم که دوران نقاهت او به سرعت و موفقیت سپری شود و خیچ مشکل خاصی رخ ندهد. من برای رسیدن سامی به جام جهانی امیدوار هستم."

نظرات 1 + ارسال نظر
آلمان 90 سه‌شنبه 28 آبان 1392 ساعت 21:25

toni kroos یادمون نره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد