وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

انتقادات به یوگی : منصفانه یا مغرضانه ؟

 وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران،مربی خوشتیپ آلمانی که بعد از ناکامی ( و از نوعی نگاه موفقیت ) در جام جهانی 2006 مرد اول مانشافت شد ، در حالیکه نمی توان نقش کلیدی او به عنوان دستیار در جوان گرایی ، تغییر سبک بازی و موفقیت های نسبی آن دوره فراموش کرد.
 چه بپذیریم و چه بخواهیم بدبین باشیم یواخیم لو اگر بهترین مربی ملی جهان نباشد قطعا جز 3 گزینه اول است ( با صحه دوست و دشمن)و آرزوی اکثر همین تیم ها ، آنگاه ما بی رحمانه او را می کوبیم . برخی از انتقادات را درک نمی کنم لو را مربی کوچکی می دانند ولی کوچک در مقابل کی؟ در مقابل فرگوسن ،هیتزفیلد،مورینیو،کاپلو یا ریبک ، فولر ، کلیزمن یا حتی فوگتس که از آلمان تیمی معمولی ،پیر ، کسالت بار و گاهی پیش باخته ساختند.بله قطعا لو هم خالی از ایراد نیست ،به عنوان مثال جلوی ایتالیا شاید یکی دو مهره را بد چید ولی پیشینیان او چی؟وزنه روحی ایتالیا در مقابل آلمان ها سابقه ای دارد به درازای تاریخ.آیا فقط او اشتباه میکند؟


لو را مربی بی برنامه ای می دانند ولی بردن انگلیس ، آرژانتین و صعود مقتدرانه گروه مرگ بر حسب اتفاق به دست می آید؟آیا واقع رئال مادرید و بسیاری دیگر از باشگاه های بزرگ اروپایی دیگر به یک مربی بی برنامه درجه چندم پیشنهاد میدهند؟


منصفانه به قضیه بنگریم بعد از نسل طلایی 90 که آلمان تیمی با این همه جوان آینده دار و با سبکی تماشگر پسند و به گفته اغلب کارشناسان و محبوب بوده است . شایان ذکر است که بنده هم قبول دارم کاری ساختاری در کل ورزش آلمان صورت گرفته و یواخیم لو یک تنه قهرمان این داستان نبوده ولی در جوانگرایی پیشگام و همگام با سیستم نوین و استراتژی جدید تصمیم گیرندگان آلمانی بوده او می توانست با بزرگانی چون فرینگس ، بالاک ، متزلدر ، فردریش ، ارنست ،کورانی و ... ادامه بدهد ولی میدان را به جوانانی دیگر سپرد و این برنامه را به نحو مطلوب پیش برد پس چه کسی بهتر از او برای مدیریت و پیشبرداین استراتژی و ساختارهای جدید.الزاما هرکس دیگری شاید نمی توانست با این سیاست ها همگام و همراه شود و آنرا موفق اجرا نماید .


فراموش نمی کنیم آلمان ها در سال 2005 به خیابان ریختند برای تساوی با برزیل و این قصه در 2008 هم بعد از بردن لهستان به سبب پیروزی در یورو پس از 12سال تکرار شد ، حالا لو تیمی را با کمک دیگرانی ساخته تا از شکست در نیمه نهایی در مقابل بهترین تیم تاریخ خلقمان تنگ می شود ، آری گفتم بهترین تیم تاریخ بلی یکی از بدشانسی های لو ساختن چنین تیمی هم دوره با اسپانیا ست که اگر نبود قطعا این افتخارات نصیب ما می شد لو در واقع مظلوم واقع شد و در دام این دوره تاریخی افتاد و اگر منطقی بنگریم نه تنها ما بلکه هیچ تیمی توان مقابله با آنها نداشت ولی ما آلمان هستیم و قرار نیست نا امید شویم مطمئنا به همان شکل که بایرن مونیخ اروپا را فتح کرد و حاصل برنامه ریزی ها و تلاش خود را به بهترین نحو دید قطعا حاصل زحمات عقاب های جوان آلمانی نیز به زودی به بار خواهد نشست.یادمان باشد به ترکیب تیم انگ تکراری بودن زدند پس حالا به تیم فرصت دهیم در این بازی ها آزمون خطا کند و به ترکیب جدید و مطلوب خود برسد. در برخی از مواقع هم بهتر است به جای انتقادات تند و بی منطق شاید بهتر باشد نتیجه گرایی را هدف قرار ندهیم و از مسیر هم لذت ببریم، به لطف این افراد امروز آلمان عزیز ما بهتر از هر زمانی توپ را به چرخش در می آورد ، درست فرصت و لذت قهرمانی با هیچ چیز قابل مقایسه نمی باشد ولی پیروزی ها مقابل پرتقال ، ترکیه ، آرژانتین ، انگلیس ،هلند و مجددا پرتقال این مسیر 3 جام گدشته کم قابل افتخار و لذت بخش بود؟ این مسیر هموار شده و دیگر آلمان ها تیمی کسل کننده ، پیر ، تکراری و معمولی نیست و مطمئننا دنیا اسیر تیم پویا ، مدعی و جوان خواهد شد و عقاب های تیز چنگ و جوان آلمانی به همه عناوین دست می یابند و جام هارا درو می کنند و موفقیت های که مسیرش امروز با قهرمانی های بایرن ، افزایش تجربه تیم ، کاهش قدرت اسپانیا هموار شده و نوبت ما به زودی خواهد رسید حتی شاید با اینکه دشوار می نماید در خاک برزیل. امروز فقط باید به تیم فرصت دهیم ترکیب خود را بشناسد و قطعا از اشتباهات خو درس بگیرد.امروز به تیم منطقی به قضایا نگریم و از فوتبال تیم خود که آرزوی خیلی هاست لذت ببریم و هیجانات را بگداریم برا 90 دقیق بازی .قطعا آلمان تیم معمولی 10سال گدشته نیست بلکه از آن تیمی قدرتمند و مدعی اول به سان 20 سال پیش گذشته ساخته شد و از تساوی با پاراگوئه یا حتی عدم نتیجه در این 2بازی پیش رو حق نداریم نا امید شویم واز امتیاز منفی در رنکینگ گلایه کنیم بلکه بهتر است به لو و شاگردانش اعتماد کنیم همان هایی که رنکینگ 2 رقمی را به رنک شماره 2 ارتقا دادند و این مهم قطعا دیر زمانی نخواهد گذشت که به 1 هم خواهد رسید با سعه صدر ما و تلاش آن ها ، خدا را چه دیدی شاید تابستان آتی ، شاید ریدوژانیرو...

نظرات 8 + ارسال نظر
mj1989 جمعه 15 شهریور 1392 ساعت 15:28

محمد حسین ممنون مقاله خوبی بود.اما چند نکته:اولا لوو از لحاظ فنی مربی بزرگیه ولی نه بین سه تای اول دنیا.دوما رئال مادرید سابقه داشته که بدنبال مربیان خیلی تاپ هم نرفته و بعد از استخدام اونها و عدم موفقیت باهاشون اونارو برکنار کرده مثلا کارلوس کی روش!خب این دلیل میشه که بگیم چون کی روش یه مقطعی توی رئال بوده بین 3 مربیه اول دنیاس؟قطعا نه.
سوما همونطور که گفتم لوو فقط از لحاظ فنی مربیه بزرگیه.در حالیکه از لحاظ شخصیتی یه مربیه معمولیه.لوو در بازیهای بزرگ مقهور اسم حریف میشه و هم خودش میترسه هم این ترسو به بازیکنانش انتقال میده.مشکل ما این نیس که آلمان به بهترین اسپانیای تاریخ دوبار باخت.یا در نیمه نهایی یورو به ایتالیا باخت.مشکل اینه که ما میتونستیم با ارائه بازی همیشگیه خودمون ایتالیا رو بسادگی شکست بدیم.یا اسپانیا رو در نیمه نهایی جام جهانی....این صحنه رو خوب یادمه در لحظات حساس بازی با ایتالیا وقتی که پرندلی با هیجان و انرژی زیاد کنار خط داشت به بازیکناش اعتماد بنفس میداد،یوگی لوو که من قبلا خیلی دوسش داشتم نشسته بود روی نیمکت و ناخنشو از ترس میجوید!!!یادمه اینو بکن بائر هم بعد بازی گفته بود که یوگی ترسیده بود و ترسشو به بازیکنا هم انتقال داده بود.در حالیکه وقتی در آخرین دقایق آلمان یه گل زد و زمان کمی مونده بود که بازی به اتمام برسه کل نیمکت ایتالیارو میدیدیم که داشتن از ترس میمردن!یوگی برای آلمان زحمت بسیار زیادی کشیده و جایگاه الان آلمان در دنیارو مدیون یوگی هستیم.ولی ما میتونیم اول باشیم بجای دوم وسوم بودن.براحتی.ای کاش آدم محکمی مثل الیور کان یا ماتیاس سامر کنار لوو بودن و حداقل از لحاظ روحی به لوو و تیم کمک میکردن.

bastian31 جمعه 15 شهریور 1392 ساعت 15:42

کی این گزارش نوشته محمدحسین خودت نوشتی؟
اخه کی جرات میکنه به لوو انتقاد کنه به چی لوو انتقاد کنه
سه بازی که باخت اوردیم بااسپانیا وایتالیا که فلیپ لام مشترکن تقصیر کار بود
وافریقاجنوبی خودمان به خودمان ضربه زدیم ،پل یادتونه هشت پا معروف ضربه روحی بدی بود واشتباهات داوری که راموس باید اخراج میشد
بازیهای زیبا درافریقا کی یادش میره درواقع میشه گفت یازده نفره حمله وسریع وفقط پاس تک ضرب که فوق العاده بود با گلزنی مدافع وپاس گل نویر
بدشانسی نیارم وآلمان ،آلمان باشه صددرصد قهرمانیم

Joachim Loew جمعه 15 شهریور 1392 ساعت 16:47

با تشکر از مقاله.همه ی ما میدونیم که قرت امروز آلمان رو مدیون یوگی عزیز هستیم.پس بهتره بهش اعتماد کنیم تا به امید خدا جام رو در برزیل در دستان لام ببینیم.

شوانی جمعه 15 شهریور 1392 ساعت 17:33

مقاله بسیار زیبایی بود.
من یه سوالی داشتم از باستین31
بر چه اساسی میگی که فیلیپ لام تو باخت هامون تقصیر کار بود؟؟؟
ما اگه باختیم نه تقصیر کاپیتان بود نه یوگی نه دروازه بان نه کس دیگه ای.
مشکل فقط این بود که اعتماد به نفس نداشتیم.مقابل ایتالیا یاد باخت های قبلی افتادیم و مقابل اسپانیا ترس برمون داشت...
عدم اعتماد به نفس مشکل اصلی ماست و اگه حل بشه مکا همه چیزای لازمو برای قهرمان جهان شدن داریم...ستاره های جوان مربی خوب و تیم منسجم و هماهنگ

کان مقدس جمعه 15 شهریور 1392 ساعت 18:06

مقاله ی زیبایی بود.خصوصا اون بخشش که گفت لو هم بی نقص نیست.
بله لو هم بی نقص نیست اما خوشبختانه ویژگیهای خوبش بسیار بیشتر از ویژگیهای بدشه.باخت تو یورو2008وورلد کاپ 2010 مقابل اسپانیارو تقصیر هیچکی نندازید.چراکه واقعا تیم اسپانیا ی سروگردن بهتر از ما بود.
درباره باخت ب ایتالیاهم همه شاهد بودیم که گلهایی ک به ثمر رسیدن که شاید هر 100 سال ی بار زده شن.خصوصا گل دوم.باخت ب ایتالیا رو اشتباه بداشتوبر و هوملس بود هر چند که تو باخت همه مقصرن و تو برد همه دخیلند و نباید تقصیر گردن یکی بیفته.
متاسفانه تو بازی با ایتالیا قبل دریافت گل کلی موقعیت گل داشتیم که با بدشانسی گل نشد.حتی طرفدارای ایتالیا هم اذعان داشتند که با خوش شانسی بردن مارو.اما یادتون نره.اون ایتالیا بود.تیمی که ی قرن افتخار پشتشه و ازآلمان لااقل تو جام جهانی بیشتر قهرمان شده.شاید برگ برنده ایتالیا تو اون بازی وجود امثال پیرلو و بوفن بود که ی وزنه روحی ب حساب میومد براشون.

در کل آلمان یوگی تیمیه که فوتبال چشم نواز بازی میکنه و همیشه مدعیه قهرمانی.تعویض یوگی حتی بعد جام هم کار اشتباهیه ب نطر من.هر چند که نتایج جام تاثیر داره

حسین ژرمنی زاده جمعه 15 شهریور 1392 ساعت 18:08

مرسی محمد حسین جان !
هرچند در پاره ای از موارد منتقد لوو بودم ولی شما قانعم کردید.

hani bayerni جمعه 15 شهریور 1392 ساعت 18:21

ببخشید بچه ها اسممو برادرم عوض کرده بود منم دقت نکردم!شوانی منم!!!

مهزیار جمعه 15 شهریور 1392 ساعت 21:44

مدیران سلام.
لطفا اطلاع رسانی کنید شبکه ورزش بازی آلمان اتریش رو نشون میده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد