وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

چتر حمایتی مونیخی ها برای گواردیولا؛ بدو پپ، بدو!

http://e1.365dm.com/13/06/660x350/guardiola_2963213.jpg?20130626201154
به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران،پپ گواردیولا سرمربی بایرن مونیخ تحت حمایت همه جانبه ای از سوی سران باشگاه و بازیکنان قرار گرفته است.
   خبر توافق با پپ گواردیولا سرمربی موفق بارسلونا آن هم در تعطیلات کریسمس فصل گذشته را می توان مهمترین نقل و انتقال مونیخی ها در دهه گذشته دانست. کاملا شوکه کننده بود یوپ هاینکس در تدارک شروعی موفق در نیم فصل دوم بود که خبر منتشر شد اما مدیریت آلمانی به گونه ای است که از تهدید ها فرصت می سازد یوپ هاینکس برای نخستین بار سه گانه را در ویترین بایرن گذاشت و رفت بدون هیچ حاشیه ای.

 پس از یک فصل رویایی تیمی قدرت مند که بر قله ی فوتبال جهان تکیه داده بود در اختیار گواردیولا قرار گرفت. سوالی که از بدو ورود وی به مونیخ مطرح شد این بود که او چه چیزی به سبک بازی بایرن اضافه می کند؟ چرا یوپ هاینکس با چنین کارنامه ای کنار گذاشته شد و سران مونیخی ریسک مربی جدید را می پذیرند؟

در این زمینه تحلیل های بسیاری نگاشته شد اما آنچه به وضوح می توان به آن اشاره کرد این است که بایرنی ها بدنبال آینده هستند با وجود زیرساخت های مدرنی که پیش روی باشگاه بایرن است می توان از ایده ها و فلسفه هایی نو که آزمایش خود را پس داده، استفاده کرد و سطح کیفی را همچنان در اوج نگاه داشت.

همه چیز برای گواردیولا خوب پیش می رفت. اردوی ایتالیا و پیروزی در چندین دیدار دوستانه و نهایتا قهرمانی مقتدرانه و بدون دردسر در تله کام، اما نخستین چالش جدی سوپر کاپ آلمان بود پپ باید برای اولین بار با مهمترین رقیب خود یورگن کلوپ تنه به تنه می شد. شکست در این دیدار رویای مونیخی ها را آشفته کرد.

بزرگترین مربی دنیا هم که باشی، از آینده ی کاری خود در بایرن مطمئن نیستی باشگاهی که اسطوره های فوتبال جهان را در راس خود می بیند آن ها فوتبال را می فهمند و تجربه نشان داده که به مربیان بزرگی همچون فان خال نیز رحم نکردند.

اما شرایط برای گواردیولا به گونه ای دگر است جوی مثبت و لایه ای حفاظتی پپ را در برگرفته است همه برای کمک به مربی اسپانیایی بسیج شده اند. کارل هاینس رومینیگه یکی از مدیران ارشد بایرن در بیانیه ای اعلام نمود:" در شرایط فعلی فتح دوباره ی سه گانه در اهداف باشگاه نیست" تا فشارها را از دوش پپ کم کند.

اما این حمایت ها تنها به سطح مدیریت محدود نشد ماتیاس سامر مدیر ورزشی باشگاه و یکی از موثرترین افراد در سیاست گذاری های ورزشی بایرن کاملا از مربی اسپانیایی و ایده های او پشتیبانی می کند این در حالی است که فصل پیش پس از پیروزی خارج از خانه ی بایرن مقابل وردربرمن سامر در صحبت هایی عجیب اعلام کرد از شرایط و سبک بازی تیم رضایت ندارد تا یوپ هاینکس در نخستین رویارویی با سامر شکست مقابل باته بوریسوف را به گردن آقای مدیر بیاندازد.


اسطوره های باشگاه نیز گواردیولا را از سایه ی چتر حمایتی خود خارج نمی کنند اولیور کان در جدیدترین اظهار نظر خود با حمایت از ایده ها و فلسفه ی پپ همگان را به صبوری دعوت کرد تا سرمربی اسبق بارسلونا زمان لازم را برای تغییراتی که مدنظر دارد داشته باشد.

به این جمع شور و اشتیاق بازیکنان را اضافه کنید باستین شواین اشتایگر نزد هواداران چهره ای محبوب و تاثیرگذار است صحبت های او می تواند تاثیرات مثبت و منفی زیادی را در سکو ها ایجاد کند اما کاپیتان دوم بایرن نیز پشت سرمربی در می آید و در مصاحبه ای با تلویزیون آلمان، از ایده های باورنکردنی پپ برای تیم سخن می گوید و توپ را در زمین بازیکنان انداخته و می گوید:" اگر بازیکنان فلسفه ی گواردیولا را درک کنند براحتی می توانند هر تیمی را شکست دهند".

تلاشی ستودنی و عزمی راسخ از بالاترین سطح مدیریتی باشگاه تا بازیکنان، برای ایجاد یک بازه ی زمانی مناسب جهت جاافتادن ایده ها و فلسفه های ذهنی گواردیولا انجام شده است تا پپ به مانند سکانس تاریخی فارست گامپ، از این تشویق ها استفاده کرده و شروع به دویدن کند صحنه ی اوج این سکانس می تواند 8ام شهریور در سوپرکاپ اروپا و تقابل با مورینیو کلیک بخورد.

باید دید آیا پپ در چند هفته ی آینده می تواند تغییرات مشهودی را در سبک بازی بایرن ایجاد کند؟ نظر شما در این مورد چیست؟

نظرات 4 + ارسال نظر
bastian31 پنج‌شنبه 24 مرداد 1392 ساعت 21:42

یه وقتی نفسش نگیره ،ثابت بشیم

ribery جمعه 25 مرداد 1392 ساعت 02:14

بایرن مونیخ با یک سال موفقیت تو اروپا نمیتونه ادعا کنه که بهترین تیم جهانه به همین دلیل سران بایرن رفتن گواردیولا رو آوردن تا به ثبات در نتیجه گیری خوب برسن
نه مثل هاینکس یک سال سه جام ممکن رو بیاره و یک سال اصلا یک جام هم نتونه بیاره شما اگر مجموع دوسال کارنامه هاینکس رو توی بایرن در نظر بگیرین خیلی خوب نبوده
اما مربی مثل گواردیولا در مجموع چهار سالی که مربی بارسلونا بود بهترین نتایج تاریخ بارسا رو به دست آورد و توی اون چهار سال به عقیده همه کارشناسای دنیا بارسلونا مطلقا بهترین تیم جهان بود
من به هوش و درایت سران بایرن مونیخ از هوینس و رومنینگه و ماتیاس سامر که نگاه به آینده ای رویایی برای بایرن مونیخ متصور هستند افتخار میکنم

شهرام جمعه 25 مرداد 1392 ساعت 14:32

تحلیل منطقی بود... هرگونه تغییرات در هرزمانی یا مکانی نیاز به فرصت دارد ،تا بتوان ثمره آن را دید.. بایرن تیمی است با ساختارهای اصولی و از سیاست های خاصی پیروی میکند ، مطمعنآ پیشرفت در آینده جزی از سیاست های مدیران باشگاست.....

khashayar جمعه 25 مرداد 1392 ساعت 19:39

به نظر من مسئول های بایرن یه فصل دیگه هم میتونستن هاینکس رو نگهدارن و من مطمئنم که بازم یه 3گانه ی دیگه میزدیم ولی بایرن دنبال یه سبک جدید با مربی جدید بود....ولی دیگه آخر فصل پپ میرفت یه تیم دیگه اگه امسال نمیگرفتیمش.. ولی فقط امیدوارم سبک آلمانی تیم نگه داشته بشه یا حتی قوی ترم بشه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد