وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

نتزر: هنوز فوتبال جادویی از بایرن مونیخ ندیدم

 
به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران،گونتر نتزر یکی از اسطوره های فوتبال آلمان و کارشناس های امروز بوندس لیگا در ستون ویژه ی خود در روزنامه ی بیلد از بایرن مونیخ و عملکرد پپ گواردیولا در باشگاه مونیخی می گوید:
 این یک فوتبال جادویی و متفاوت از بایرن نیست بلکه تنها درخواست چنین نمایشی همیشه مطرح می شود اینکه توقع داشته باشیم تمام فلسفه و ایده های گواردیولا مو به مو در زمین اجرا شود بسیار عجیب است باید صبور بود و به او زمان داد.

نکته مهم این است که بایرن موفق شد در اولین گام سه امتیاز کسب کند و آن را با استفاده از قابلیت ها و مهارت های فردی بدست آوردند عملکرد ریبری من را شگفت زده کرد او این سطح آمادگی را ادامه خواهد داد و این می تواند موجب درخشش بیشتر وی شود.

برخی از مسائل در تیم وجود دارد که موجب مشکلات در تیم می شود. تیم گواردیولا براحتی توپ را در دفاع از دست می دهد و باید تلاش کند تا در جلوی زمین توپ را بازپس بگیرد. این امر مستلزم همکاری بین همه بازیکنان است که باید کل تیم در مواجه با رقیب فضای زیادی در اختیار آن ها قرار ندهد و آن ها را در تنگنا بگذارند  البته این هنوز در بایرن اجرا نشده است و نباید هم انتظار داشت که رفتار دفاعی به سرعت در تیم تغییر کند اما من علت اصلی آن را تعداد هافبک های تهاجمی تیم می دانم.

من عاشق تیم هایی هستم که تفکرات تهاجمی دارند اما زمانی که مدیریت هامبورگ را بر عهده داشتم تیمی می توانست بازی را با پیروزی پشت سر بگذارد کهتفکرات تهاجمی داشت و بایرن با توجه به ترکیب خود همواره شانس های زیادی برای گلزنی داشت.

اما در فوتبال امروز پایه و اساس فوتبال به کارهای تدافعی بنا گذاشته شده است. این برای من قابل درک است که مارتینس را به مرکز خط دفاعی منتقل کنم اما بیش از همه برایم مهم است بازیکنی را که بتواند در خط هافبک علاوه بر شرکت در بخش تهاجمی قدرت تحت فشار قرار دادن حریف را هم داشته باشد دراختیار داشته باشم. چنین مهره ای برای خنثی کردن ضد حملات حریف بسیار مهم می باشد و به نظر من گواردیولا برای پیدا کردن این ترکیب ایده آل هنوز تردید دارد.

گواردیولا در محوطه مربی گری خود در کناره ی زمین من را سورپرایز کرد آن دست مربیانی که در کناره زمین پر حرارت بازی را دنبال می کنند و با بازیکنان خود صحبت کرده و دستورات تاکتیکی ارائه می دهند دوست دارم اما می دانم که این عکس العمل های طبیعی وی نیست وی نیاز به زمان دارد تا نقایصی را که می بیند رفع کند.

تئوری های روی تخته سیاه و آنالیزهای ویدئویی جایگاه خود را دارند اما در حین بازی و در زمان واقعی گواردیولا با صحبت ها و دستورات تاکتیکی در کناره زمین فرصت دخالت در بازی را دارد و نکاتی را که به بازیکنان گوش زد می کند بهتر در ذهن آن ها جای خواهد گرفت.

من هرگز گواردیولا را در بارسلونا با این شور و تکاپو در کناره زمین ندیده بودم زیرا او یک تیم منسجم در اختیار داشت که سال ها در کنار هم بازی کرده بودند و به صورت اتوماتیک دستورات را اجرا می کردند اما این چالش برای او در بایرن وجود دارد او باید چیزهایی را به بایرن اضافه کند که پیش از حضور وی در تیم دیده نمی شد.

من بیانیه ی کارل هاینس رومینیگه را شنیدم که گفته بود بایرن اکنون تکرار سه گانه ی قبل را نمی خواهد. به نظرم این بیانیه بسیار بجا بود و در زمان مناسبی منتشر شد.

سه گانه موفقیتی تاریخی برای بایرن بود اما این مربوط به گذشته است در حال حاضر باید آینده را ساخت و مدیران بایرن همه چیز را به درستی متوجه شده اند آن ها با آوردن گواردیولا یک پایه ای جدید برای آینده ای پایدار بنا نهاده اند. از امروز مقایسه ی تیم فعلی با گذشته به نظرم ناامید کننده و اشتباه است.

تمام بازیکنان هیجان زده هستند آن ها بدنبال افزایش حس مسئولیت، فداکاری، تعهد و خلاقیت و هر آنچه که در سیستم گواردیولا مورد نیاز است خواهند بود. آنچه پپ در بایرن در اختیار خواهد داشت این باشگاه را به عنوان یکی از تاپ ترین باشگاه های اروپا تبدیل خواهد کرد.

نظرات 2 + ارسال نظر
محسن اشتایگر یکشنبه 20 مرداد 1392 ساعت 19:14

یعنى باید بیشتر از هفتا به چهارسلونا بزنیم تا از نظر شما جادویى شه

محمد_13 دوشنبه 21 مرداد 1392 ساعت 17:16

همین مصاحبه های مسخره این افراد احمق هستش که فشار رو روی تیم و گواردیولا زیاد میکنه. آشغال ها توقع دارن بایرن همه حریف ها رو دو رقمی کنه !!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد