وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

چهار راه تهوع آور؛ پپ، بارسا، رئال یا بایرن؟

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران٬ قرعه کشی مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا انجام شد و هزار و یک تحلیل درست و غلط روی کاغذها نقش بست. هر کس به دلیلی تیم مدنظر خود را یک پای فینال دانست.

از نظر آمار و ارقام هم که تا دلتان بخواهد تاریخ را نبش قبر کردیم. اما فکر می کنم هنوز جای یک نگاه به این قرعه کشی خالی است.نگاهی از دید پپ گواردیولا یا حداقل هواداران متعصب او.

قرعه کشی را با هم مرور می کنیم و فلوچارت ذهنی محتمل پپ را با هم بررسی می نماییم.

بارسا – بایرن : اصولا چه بدشانسی بالاتر از این که تیم سابق پرافتخارترین مربی تاریخ یک باشگاه (بارسا) باید با تیم آینده او مصاف کند. کار به جایی برسد که رسانه ها بحث کمک پپ به بایرن برای شکست بارسلونا را مطرح کرده اند. جمله ای که اگر یک سال پیش کسی آن را بر زبان می آورد مهر مجنونی بر لبانش داغ می شد.

حال احتمالات زیر را در نظر بگیرید و از چشم هوادار پپ بنگرید:

1- بایرن بارسا را حذف کند

بایرن مونیخ هنکس تا به حال قهرمانی بوندس لیگا را به دست آورده، به فینال جام حذفی رسیده که به احتمال بسیار زیاد آن را هم فتح خواهد کرد و حال با شکست بارسا به فینال لیگ قهرمانان راه پیدا می کند. آنوقت پپ با چه انگیزه ای و با چه سطح توقعی باید روی نیمکت باواریایی ها بنشیند؟ باید کدام جام را فتح کند تا هواداران او را قهرمان بدانند؟ چگونه باید به بازیکنانی که همه چیز را تسخیر کرده اند دوباره انگیزه بدهد؟ چه می تواند به بایرنی بدهد که همه چیز دارد؟ حال تصور کنید بایرن به قهرمانی اروپا هم برسد. آنوقت تمام این سوال ها به توان بی نهایت در ذهن پپ پرواز خواهند کرد.

2- بارسا بایرن را حذف کند

اگر بارسا به فینال برسد حداقل می توان به این امیدوار بود که هنکس یک فضا ، هر چند کوچک اما یک مجال برای خودنمایی به پپ داده است.

اما از جنبه های دیگر داستان متفاوت است. اگر بارسایی که در طول سال فقط چند ماهی تیتو را با خود داشته بتواند لالیگا را فتح کند و به فینال لیگ قهرمانان هم برسد ، دوباره صدای رسانه ها بلند می شود که هر کس دیگر جای پپ بود ، بارسا همه جام های جهان را فتح می کرد چرا که بهترین بازیکنان را دارد و عملکرد تیم حتی بدون دستیار سابق او نشانگر همین است.

بارسا-رئال در فینال

حال تصور کنید بارسا به فینال برسد. اگر از سوی دیگر هم رئال بالا بیاید که دیگر چهار راه تهوع آور پپ کامل می شود. اگر بارسا قهرمان شود،گلوهایی که 4 سال زحمت پپ را هیچ می پندارند چندین برابر خواهند شد. مخصوصا با نوع جدایی او از آبی اناری پوشان که جنجال های بسیاری را به همراه داشت و نام راسل را به عنوان شخص منفور بر سر زبان ها انداخت.

پس باید رئال قهرمان شود.جمله ای که قلم هم از نوشتن آن سر باز می زند.

جوزپ گواردیولا ای سالا آرزو می کند رئال با شکست بارسا قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود!

نه،این هم امکان پذیر نیست. پس از سه دهه سابقه جنگ در خط مقدم جبهه کاتالانیا برابر مادرید،آرزو کنی دشمن پیروز شود! نه،به هیچ وجه ممکن نیست.پس به چه باید اندیشید؟ چگونه می توان از این گردونه بی پایان خارج شد. حتی اگر بایرن و رئال هم به فینال برسند داستان متفاوت نخواهد بود.

شاید تنها مسکن ، بله مسکن نه راه حل پایان درد ، راه صعب العبور رسیدن دورتموند و بارسا به فینال باشد.و آن هم وقتی دورتموند جام را بالای سر ببرد. البته اگر از فردای آن روز قلم تند آلمانی ها شروع به مقایسه یورگن کلوپ و پپ گواردیولا نکنند .کلوپ جوان،کم هزینه و از همه مهمتر برای ژرمن ها،آلمانی.

آن جا نبودم اما ایمان دارم زمانی که پپ از قرعه کشی مطلع شد گفت : لعنتی!

نظرات 14 + ارسال نظر
rezvaneh پنج‌شنبه 29 فروردین 1392 ساعت 09:05

ای کاش هیچوقت تصمیم نمی گرفت بیاد بایرن حتی اگه 1000 تا جام باهاش برنده بشیم بازم ازش متنفرم یه اسپانیایی که حتی تو این بازی هم طرفدار بارسلونا هست چه کمکی میخواهد به بایرنی ها بکنه؟؟؟ شرم آوره که از فصل دیگه بگم پپ مربی ماست.

علیMARIO پنج‌شنبه 29 فروردین 1392 ساعت 09:50

حق با رزوانه هست حتی اگه گواردیولا بیاد و فصله بعد سه تا جامو بگیره بازم خیلی بده چون همه به ما میگن: یه اسژانیایی تیمتونو قهرمان کرده
افتخار فقط به تعداده ستاره هایه رویه لباسه تیم نیست

نمیدونم! پنج‌شنبه 29 فروردین 1392 ساعت 11:53

اه!لعنت به این شانس!

ُSebastian_hamed پنج‌شنبه 29 فروردین 1392 ساعت 13:09

امیر سین از کجا میاری این حرفارو؟
من که محو نوشته هات شدم

علی بایرنی پنج‌شنبه 29 فروردین 1392 ساعت 14:39

هرکسی جای هینکس بود اینکارو میکرد هینکس باید با تفکرات خودش به جلو درضمن هر افتخاری باهر مربی بدست بیاریم بنام باشگاه بایرن تموم میشه پس این دلیل نمیشه که بگیم چون گواردیولا ی اسپانیایه همه چی به اسم اونه بله اگه گواردیوذا بتونه عنوانهای مختلف بدست بیاره همیشه اسمش تو خاطره ها میمونه ولی اول و اخرش همه چی بنام باشگاه بایرن تموم میشه

behnam پنج‌شنبه 29 فروردین 1392 ساعت 14:40

رئال 100%قهرمانه!!!
این فکر که تیم دیگه ایی جز رئال کبیر قهرمان بشه رو از مغز کپک زدتون بیارین بیرون!!!!!!!!
اگه جرات داری نظرمو ok کن

Bavariaboy پنج‌شنبه 29 فروردین 1392 ساعت 14:43

امیر حسین کار خودته این متن ؟ ایول بابا عجب قلمی داری!
در خصوص پپم باید بگم هر کسی زیر نام بایرن و برای موفقیت بایرن یعنی تیم محبوب من فعالیت کنه از اون آبدار چیشون تا نگهبان دم در برای من قابل احترامه چه برسه به مربی ،ضمن اینکه تمام بزرگان فوتبال آلمان این انتقال و تأیید کردن از طرف دیگه تو دنیای حرفه ای امروز فوتبال این تعصبات نژادی دیگه جایی نداره ، چون اگه جایی داشته باشه باید عذر این بازکنا رو از آلمان بخوایم:
اوزیل - کلوزه- پودولسکی - گومز-گوندوگان - بواتنگ و.....

جواد پنج‌شنبه 29 فروردین 1392 ساعت 15:34

این حرفا چیه !!!!!!
ما قبلا هم مربی غیر آلمانی داشتیم و با اون قهرمانی هم کسب کردیم حالا اسپانیایی باشه(گواردیولا) ،سوئیسی(هیسفیلد) و یا هلندی(فنخال) !!
چطور قبلا از این حرف ها نبود

محسن اشتایگر پنج‌شنبه 29 فروردین 1392 ساعت 17:21

ببینید دوستان مربى یک ترفند هستش باتوجه به سیاست مالى که بایرن براخریدبازیکن داره وپول گزافى دراین راه نمیده باآوردن مربیه بزرگ که پول زیادى هم بهش ندادیم مىتونیم بازیکنان بزرگترى رو جذب کنیم خیلى از بازیکنأن بزرگ دوست دارن زیر نظر پپ کار کنن اینطورى میتونیم ارزونتر هم بخریمشون

mahsa پنج‌شنبه 29 فروردین 1392 ساعت 18:44

ajab tahlili mikonan in dustan!!!! Ba bavariaboy va mohsen kamelan movafegham!!!!

همایون پنج‌شنبه 29 فروردین 1392 ساعت 19:23

همه چیزکه مربی نیست،مربی شاید سرنوشت سازباشه ولی سرنوشت اصلی هرتیم رو بازیکنان میسازن و با محسنم موافقم.
راستی نکات جالبی رو نوشته بودی امیرحسین اگه زمانی یه کتابی چیزی نوشتی مارو بی خبر نزاری!

mj1989 پنج‌شنبه 29 فروردین 1392 ساعت 21:35

اولن متن بسیار زیبا و جالب توجهی بود.بعدشم متاسفم واسه آدمای نژاد پرست
گواردیولا هم مربیه بزرگیه هم مرد بزرگی هیچوقت مثل هاینکس هیتسفلد و سایر بزرگان بایرن و آلمان شاید نشه ولی این چیزی از شایستگی هاش کم نمیکنه که بخواهیم به دانش و علمش یا بدتر از اون به شخصیت انسانیش توهین کنیم.
هاینکس قهرمانمون کنی یا نه دوست داریم بخاطر زحمتهایی که واسه بایرن کشیدی و اینکه کلن دوست داشتنی هستی
پپ دوست دارم بخاطر شخصیتت

fc bayern جمعه 30 فروردین 1392 ساعت 00:53

تنها سریالی که تا اخر عمرت میتونی نیگاش کنی فوتبال و بازی های تیم محبوبته
مربیان هم نقش کارگردان این سریال هستن
یکی خوب کار میکنه یکی بد،یکی همون کار گذشته رو ادامه میده یکی نو اوری میاره
چیزی که خیلی مهمه ما یعنی هوادارای عاشق این سریال که تا اخر بشینیم و ازش لذت ببریم
بایرن تو این چند سال چند بار با تاکتیک متفاوت کار کرده
ماگات که سیستمش بر پایه استفاده بشتر از توپ های هوایی-فونخال که از بازیکنان جوان و سرعتی که سیتمش بر پایه سرعتو تکنیک بود-کلیزمان که تاکتیکش بر پایه بازیکنان تکنیکی بود-هاینکس که سیستمش چرخشی یعنی همه بازیکنان فرصت بازی کردن رو دارن و رقابت شدیدی بین بازیکنان برای بهتر بودن وجود داره
اما بارسا همون بارساست که نه بازیکناش زیاد عوض شدن نه سیستم که من به شخصه از فوتبال تکراری بارسا خسته شدم و زیاد حال نیگا کردن بازی هاشو ندارم

علیMARIO جمعه 30 فروردین 1392 ساعت 09:19

NEJAD PARAST DIGE KIE?? AGE INJOORIE GOMEZAM MADARESH ESPSNIAYII HAS MAN AZ LAHAZE IN GOFTAM KE ALAN ALMAN VA ESPANIA BARAYE AVAL BOODAN BA HAM REGHABAT DARAN
BADAM BARSA BEDOONE MORABBI TA INJA OOMADE GOOARDIOLA BISHTAR AZ KARESH ESM DAR AVORD GHAHRAMAN KARDANE TIMI MELE BARSA BA OON HAME BAZIKONE DARAJE YEK KARE SAKHTI NIST

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد